چسب کمر را چگونه استفاده کنیم و چگونه چسب کمر را از بدن جدا کنیم ؟

چسب درد که با نام چسب کمر نیز شناخته می شود ، محصولاتی هستند که به منظور کاهش درد های عضلانی ، استخوان ها و اعصاب بدن استفاده می شوند . این ورقه های پارچه ای ، با قرار گرفتن و فیکس شدن روی سطح پوست  ، ترکیبات خود را به درون پوست انتقال داده و  با اثرگذاری روی پایانه های عصبی ، کاهش درد را به همراه دارند .
انتقال مواد به درون بافت های بدن برای مدت معینی ادامه داشته و سپس باید از روی سطح پوست جدا شود . برخی چسب ها به گونه ای طراحی شده اند که بعد از سپری شدن زمان لازم ، از روی پوست کنده شده و برخی دیگر ، باید توسط خود شخص جدا شوند .
استفاده اصولی و صحیح از این محصول ، تاثیر مستقیمی در نقش درمانی ان دارد . در صورت عدم استفاده به نحو استاندارد ، چسب قادر به فیکس شدن روی پوست نبوده و به سرعت جدا می شود . و یا قدرت و مکانیسم خود را ایفا نمی کند . به منظور دریافت بهترین نتیجه ، باید نحوه استفاده و جدا سازی به نحو مطلوب صورت بگیرد .

نحوه صحیح استفاده از چسب کمر :

به منظور دریافت بهترین نتیجه ، لازم به رعایت برخی نکات است تا بیشترین تاثیراز ان دریافت شود . این نکات شامل مراحل زیر می باشند :
  • با توجه به نوع درد ، چسب مناسب خریداری شود . برخی از انواع درد مثل گرفتگی های عضلانی ، نیاز به چسب های گرمایشی دارند . در حالی که برخی دیگر همچون کوفتگی ها ، نیاز به نوع سرمایشی دارند . در صورت عدم علم کافی به انتخاب نوع مناسب ، می توانید با پزشک ، اوپراتور داروخانه و یا مشاورین فروش محصولات پزشکی مشورت نمایید .
همچنین این ورقه ها در سایز های متفاوتی موجود می باشند . بهتر است ابعاد ان به نحوی باشد که تمامی منطقه درد را پوشش دهد ؛ نه صرفا بخشی از ان .
  • پس از انتخاب نوع مناسب ، نوبت به اماده سازی پوست می شود . در اولین گام ، پوست را به طور کامل پاکسازی نمایید . این پاکسازی بهتر است به کمک اب گرم و شوینده های ملایم مثل صابون باشد . شست و شو کمک می کند تا تمامی الاینده ها از روی بدن پاک شده ( شامل الودگی های محیط ، لوسیون و کرم ، عرق پوست و … ) و منافذ پوست اماده دریافت ترکیبات درمانی شوند . علاوه بر این ، قدرت چسبندگی ورقه نیز بیشتر خواهد شد .
  • پس از شست و شو ، حتما محل را به طور کامل خشک کنید . پس از خشک شدن ، کماکان چند دقیقه صبر کنید تا رطوبت باقیمانده نیز خشک شود . حضور رطوبت از قدرت چسبندگی می کاهد .
  • ورقه را از درون جلد درآورید . مشاهده می شود که یک سمت ان به کمک پوششی پلاستیکی محافظت شده است . این سمت ، همان بخش مورد نیاز برای قرار گرفتن روی بدن است . پوشش پلاستیکی را جدا کنید . سپس بدون ایجاد چین و چروک روی ورقه ، ان را مستقیما روی ناحیه دارای درد قرار بچسبانید .
    در صورتی که این منطقه  در نقاط دور از دسترس است ، مثل کمر ، پشت ران و … ، باید از شخص دیگری کمک بگیرید تا کاملا صحیح و در زاویه مناسب ، منطقه را پوشش دهد .
  • به مدت چند دقیقه ، ان را روی پوست ماساژ دهید تا ترکیبات چسب به خوبی فعال شوند .
پس از طی کردن مراحل فوق ، ظرف مدت چند دقیقه ، نشانه های شروع اثر مشاهده شده و منطقه دچار حس گرما یا سرما ، و نیز نوعی بی حسی می گردد . با تداوم عملکرد ، درد به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده و روند درمان شروع می شود .

چسب کمر را از بدن جدا کنیم ؟

هر محصول نیاز به سپری کردن دوره خاصی دارد تا تمام مواد خود را به بافت ها انتقال دهد . برخی از ان ها باید بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت روی پوست باقی مانده و برخی دیگر در حدود ۷ ساعت نیز تکمیل می شوند .
توصیه می شود تا پیش از رسیدن به زمان مقرر که روی جلد درج شده است ، از جدا کردن ان خودداری نمایید .
اما در برخی شرایط ، نیاز به جداسازی زودتر از موعد وجود دارد . مثلا در زمانی که فرد به یکی از ترکیبات سازنده حساسیت داشته  باشد . در این شرایط ، باید فورا و  ظرف مدت چند دقیقه ان را بردارد .
با توجه به قدرت چسبندگی ، این امر زودتر از زمان مقرر معمولا دشوار است و پوست را کشیدگی روبرو می کند . به خصوص اگر در منطقه استفاده شده ، مو بدن وجود داشته باشد .
به این منظور ، توصیه می شود بخش کوچکی از ورقه را از سطح جدا کرده و با کمک یک پنبه اغشته به روغن بدن ، روغن بچه و … ، به اهستگی ان را ذره ذره جدا کنید . جدا کردن یکباره ان توصیه نمی شود . 
در صورت که زمان کافی از استفاده چسب گذشته باشد ، برخی ورقه ها به طور خودکار از پوست جدا می شوند . چرا که ترکیبات ان اثر گذاری خود را از دست داده و به راحتی می افتند . برخی دیگر ، کاملا غیر فعال نمی شوند ؛ اما از قدرت اولیه نیز برخوردار نیستند و جداسازی ان ها راحت است . در غیر این صورت ، مجددا می توان از روغن های بدن استفاده نمود .
چسب کمر را چگونه استفاده کنیم و چگونه از بدن جدا کنیم ؟
چسب کمر را چگونه استفاده کنیم و چگونه از بدن جدا کنیم ؟

ساختار کلی چسب کمر :

این محصولات به شکل ورقه هایی پارچه ای و یا پلاستیک منعطف هستند . سمتی از ان که روی پوست قرار می گیرد ، دارای موادی درمانی است که به درون پوست انتقال پیدا می کنند . همچنین ، نوعی چسب سازگار با پوست  و غیر آلرژیک در ان قرار گرفته است که کمک می کند تا چسب به مدت طولانی روی پوست باقی بماند .
این نوع ترکیبات بسته به نوع مواد به کار رفته در ان ها ، باعث ایجاد سرما و یا گرما در موضع می شوند . به این صورت که روی پوست چسبیده ، ابتدا احساس سرما یا گرما ایجاد کرده و سپس علاوه بر ایجاد بی حسی موقتی ، روند درمان بافت های اسیب دیده را نیز تسریع می بخشند .
مواد چسبنده به گونه ای طراحی شده اند که الرژیک نبوده و می توانند به مدت طولانی روی پوست باقی بمانند . اما با سپری شدن عمر مفید ورق ها ، باید از روی بدن جدا شوند تا روند تنفس سلولی به حالت سابق خود بازگردد .
روی هر بسته ، زمان عمر ان درج می شود . برخی باید به مدت طولانی روی بدن باقی مانده ( در حد  ۲۴ الی ۴۸ ساعت ) ولی برخی دیگر مدت اثر کوتاه تری در حد ۷ الی ۸ ساعت دارند .

بهترین برند چسب ضد درد 

جهت مشاهده انواع چسب کمر ضد درد بر روی لینک زیر کلیک کنید

چسب کمر ضد درد
این نوشته در چسب ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *