گردن بند طبی

گردن بند طبی  : بی گزند بمانید

گردن بند طبی

گردن بند های طبی برای حفاظت از نخاع، گردن و سر استفاده می شوند. این گردن بند ها یک گزینه درمانی رایج برای آسیب های مربوط به گردن، جراحی های گردن و در برخی موارد گردن درد هستند.
این گردن بند ها انواع مختلفی دارند. بسته به نوع آسیب وارد شده به گردن و یا علت اصلی گردن درد شما، ممکن است پزشک نوع متفاوتی از این گردنبند ها را برای شما در نظر بگیرد.
اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد گردنبند های طبی به دست آورید و همچنین از عوارض جانبی بالقوه آن مطلع شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

"<yoastmark

گردن بند های طبی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

هدف استفاده از گردن بند طبی، محافظت و حمایت گردن، نخاع و محدود کردن حرکت گردن و سر می باشد. گردن بند های طبی معمولا برای کوتاه مدت استفاده می شوند و چه بسا استفاده طولانی مدت از آنها آسیب های وارد شده به گردن شما را بیشتر کند. شما می توانید در حین بهبودی از آسیب های گردن، عوارض جراحی و دردهای سطحی از این نوع گردن بند های طبی استفاده کنید.
برخی شرایط ممکن است برای شما به وجود بیایند که شما را مجبور به استفاده از گردن بند های طبی کنند که این شرایط ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • وارد شدن ضربه به گردن: اگر تصادف داشته اید و یا زمین خورده اید و به گردن شما آسیب وارد شده است می توانید با استفاده از گردن بند از گردن خود محافظت کرده و جلو آسیب های بیشتر را بگیرید.
  • جراحی گردن: گردن بند ها با محدود کردن چرخش گردن شما و همچنین محدود کردن حرکات گردن به پهلو و جلو و عقب، از آسیب های بعد از جراحی جلوگیری می کنند.
  • فشرده سازی عصب های گردن: گردن بند ها گاهی اوقات برای کاهش فشار بر روی اعصاب گردن استفاده می شوند.
  • درد و یا سفتی گردن: گردن بند  ممکن است به کاهش فشار از روی عضلات گردن کمک کند.

آیا گردن بند های طبی انواع مختلفی دارند؟

گردن بند های طبی دو نوع نرم و سخت دارند. گردن بند های طبی نرم معمولا از موادی مانند
  • نمد،
  • فوم
  • یا لاستیک

ساخته شده اند. این نوع گردن بند های طبی به راحتی دور گردن افراد قرار گرفته و زیر فک آنها می نشینند. برخی پزشکان این نوع گردن بند های طبی را برای درد های متوسط گردن و برای استفاده کوتاه مدت تجویز می کنند.

"<yoastmark

به این دلیل که برای آسیب های جدی تری که به گردن وارد می شود این نوع گردن بند ها کمک چندانی نمی تواند باشد.

گردن بند های سخت معمولا از
  • پلکسی گلاس
  • یا پلاستیک

ساخته شده اند. این نوع گردن بند ها چرخش سر و یا حرکت آن به جلو و عقب و پهلو را بیشتر از گردن بند های نرم محدود می کنند. این نوع گردن بند ها معمولا دارای یک تکیه گاه برای چانه هستند تا به عضلات گردن شما اجازه استراحت دهند. گردن بند های طبی سخت معمولا برای دردهای شدید گردن، شکستگی ستون فقرات و آسیب های ناشی ازضربه های مختلف به بیماران توصیه می شود.

"<yoastmark

نکاتی در مورد استفاده از گردن بند های طبی:

اگر نیاز به استفاده از گردن بند های طبی دارید، بهتر است که از ارائه دهندگان چنین محصولاتی، دستورالعمل های لازم مربوط به آن را بپرسید اما در این جا چند مورد از نکات مهم در مورد استفاده از این نوع گردن بند ها را به شما یادآور می شویم. به طور کلی به هنگام پوشیدن گردن بند  بهتر است که:
  • به جای نشستن و یا استراحت زیاد، حرکت داشته باشید. حرکات ملایم، مانند راه رفتن، می تواند به جلوگیری از سفت شدن عضلات گردن شما کمک کند. اگر عضلات شما همچنان سفت باقی بماند ممکن است روند درمان شما را به تعویق بیندازد.
  • روی وضعیت بدنی خود تمرکز کنید و به طور مثال سعی کنید زیاد از حد خم نشوید و یا قوز نکنید. پشت خود را صاف نگه دارید. شانه های خود را رو به عقب، سر را صاف و گوش های خود را روی شانه ها قرار دهید.
  • از نشستن روی صندلی های نرم و کم ارتفاع خودداری کنید. این می تواند بر وضعیت بدن شما تأثیر بگذارد و فشار بیشتری به گردن شما وارد کند.
  • از بلند کردن یا حمل چیزهای سنگین خودداری کنید. همچنین از فعالیت های شدید مانند دویدن یا سایر حرکات پرتحرک خودداری کنید.
  • اگر پزشک به شما توصیه کرده که به طور مداوم از گردن بند خود استفاده کنید، حتما این کار را انجام دهید و به جز زمانی که می خواهید آن را تمیز کنید، گردن بند را از گردن خود باز نکنید.
  • گردن بند شما می بایست محکم اما راحت باشد. اگر گردن بند شما به اندازه کافی محکم نباشد، نمی تواند محافظت لازم را از گردن شما داشته باشد و حتی ممکن است باعث درد و یا آسیب بیشتر به گردن شما شود. اگر خیلی شل باشد، می تواند روی پوست شما مالیده شود و باعث تحریک یا تاول شود.

نحوه خوابیدن در هنگام استفاده از گردن بند طبی:

بهتر است چند نکته را در هنگام خوابیدن با گردن بند  به یاد داشته باشید:
  1. اول از همه اینکه تشک مناسبی برای خوابیدن انتخاب کنید. تشکی که خیلی نرم باشد ممکن است گردن شما را بیشتر در معرض آسیب قرار دهد.
  2. در قدم دوم سعی کنید گردن خود را در حالت خنثی نگه دارید، نه اینکه به جلو، عقب یا به پهلو خم شوید.
  3. در حالت پیچ خورده نخوابید. سعی کنید گردن خود را در راستای بدن خود نگه دارید.
  4. سعی کنید برای خواب از یک بالش نازک استفاده کنید. استفاده از بالش های اضافی می تواند فشار بیشتری به گردن شما وارد کند.
  5. برای بلند شدن از رختخواب، ابتدا به آرامی به پهلوی خود بغلتید. سپس، پاهای خود را روی کنار تشک بچرخانید و با کمک گرفتن از بازوهای خود بلند شوید.

چه مدت باید از گردن بند طبی استفاده کرد؟

مدت زمانی که باید از گردن بند استفاده کنید، به شرایط خاص شما بستگی دارد.
برای گردن درد متوسط که به دلیل آسیب های ناگهانی ایجاد نشده است، اغلب توصیه می شود که بییشتر از یک هفته از گردن بند استفاده نشود. استفاده طولانی مدت از گردن بند  می تواند باعث سفت شدن و ضعیف شدن عضلات گردن شود.
اگر برای گردن درد شدید و یا آسیب های ناگهانی که به گردن شما وارد شده از گردن بند  استفاده می کنید، بهتر است که با پزشک مشورت کرده و در مورد مدت زمان استفاده از آن به طور دقیق سوال کنید.