مدت زمان استفاده از چسب کمر چقدر است ؟ 

چسب کمر درد محصولاتی درمانی هستند که روی موضع های دردناک بدن از جمله عضلات  ، مفاصل ، استخوان و اعصاب قرار گرفته و ترکیباتی مسکن و التیام بخش ازاد می کنند . این ترکیبات  می توانند مواد شیمیایی و یا گیاهی باشند . این تفاوت بستگی به برند سازنده  داشته  و هر شرکت از عصاره ها و مواد شیمیایی خاصی استفاده می کند .
ترکیبات ذکر شده به محض قرار گرفتن روی پوست ، از طریق منافذ وارد لایه ها شده و اثرات خود را اغاز می کنند . مدت زمان مشخصی لازم است تا تمامی مواد جذب شده و عملکرد ان پایان یابد . بعد از گذشت این دوره ، برخی چسب ها به گونه ای طراحی شده اند که خود به خود از روی پوست جدا می شوند . اما برخی دیگر باید توسط شخص جداسازی شوند . در زیر به بررسی این فاکتور های متمایز کننده در برند های مختلف پرداخته شده است .

مدت زمان چسب کمر 

این محصول به محض ورود روی پوست ، ترکیبات خود را ازاد کرده و مکانیزم آن اغاز می شود .  هر برند ترکیباتی را روی این ورقه ها قرار داده است که ازاد سازی ان ها و ورود به بدن نیاز به سپری کردن دوره خاصی دارد . به عنوان مثال ، برخی می توانند در مدت کوتاهی مثلا ۷ ساعت اثرگذاری خود را نشان دهند . برخی دیگر ، کند تر بوده و به منظور استفاده طولانی مدت طراحی شده اند . در این شرایط ممکن است به ۴۸ ساعت زمان نیز احتیاج داشته باشد
11,900 تومان
تخفیف!
11,400 تومان
16,700 تومان
مدت زمان چسب کمر   روی جلد هر محصول درج شده است .
نکته مهم در مدت زمان چسب کمر  ،   سپری کردن زمان لازم است .
جدا سازی زود هنگام ان ، اجازه ورود ترکیبات به طور کامل به پوست را نداده و نمی توان انتظار دریافت نتیجه مطلوب را داشت . از طرف دیگر ، رها کردن ان به مدت بسیار طولانی تر از حد توصیه شده ، باعث ایجاد عوارض پوستی شده و علاوه بر این ، روند تنفس سلولی را نیز مختل می سازد .
در صورتی که فرد زمان لازم برای یک چسب را سپری نمود اما کماکان احساس درد داشت ، با توصیه پزشک می تواند محل چسب را برداشته ، محل را با اب گرم و صابون شست و شو داده و مجددا روند فوق را با چسب جدید تکرار نمود .
اما گاهی نیاز به جداسازی ان به صورت فوری وجود دارد . مثلا برخی افراد به یکی از ترکیبات موجود در محصول واکنش های الرژیک نشان داده و نیاز به کندن فوری ان دارند . در این شرایط ، نباید اجازه داد مدت طولانی روی پوست بماند و سریعا باید جدا شود .
چسب ها معمولا بعد از سپری شدن زمان لازم و استاندارد خود ، چسبندگی را از دست داده  و کنده می شوند . اما در صورت نیاز به جدا سازی ان به صورت فوری ، می توان این کار را به کمک روغن های ملایم مثل روغن بدن ، روغن ماساژ  و … انجام داد . چرا که بدون کمک این مواد ، به خصوص در نواحی که بدن دارای مو است ، ممکن است مقداری درد ایجاد کند .

بهترین برند چسب ضد درد 

جهت مشاهده انواع چسب کمر ضد درد بر روی لینک زیر کلیک کنید

چسب کمر ضد درد

کارکرد کلی و مکانیزم اثر چسب درد :

چسب های عضلانی که با نام چسب درد ، چسب کمر و … نیز شناخته می شوند ، در انواع مختلفی تولید شده اند . برخی از انان حاوی ترکیباتی همچون اکالیپتوس و … هستند ، که با ورود ان ها به پوست ، احساس خنکی در منطقه حس می شود که ناشی از تاثیر گذاری روی پایانه های عصبی است . این نوع ورقه ها عمدتا برای درد های ناشی از ضربه ، کوفتگی و موارد مشابه کاربرد دارند .
این درحالیست که برخی دیگر ، برای درد های کمر ، عضلات و ماهیچه ها ، اعصاب و … طراحی شده اند . مواد موثر در این نوع محصولات ، حاوی عصاره های گیاهی همچون فلفل و یا دارو های درمانی مشابه است که منجر به احساس گرما در موضع می شود . نوع چسب های گرمایشی برای درد های کمر کاربرد داشته و به طور کلی استفاده جامع تری دارند .
 این محصول با قرار گرفتن روی سطح پوست ، ترکیبات خود را از طریق منافذ پوستی به لایه های زیرین می رساند . با ورود ان به بافت های بدن ، جریان خون در این ناحیه افزایش پیدا می کند . با افزایش جریان خون ، از یک طرف گرما ایجاد شده و حس ارامبخش و تسکین درد ایجاد می شود ؛ از طرف دیگر نیز بخش های اسیب دیده تغذیه شده و بهبود پیدا می کنند .
مدت زمان استفاده از چسب کمر چقدر است ؟ 
مدت زمان استفاده از چسب کمر چقدر است ؟

نحوه استفاده از چسب کمر :

برای استفاده صحیح و اصولی از این ورقه ها ، ابتدا باید پوست به طور کامل با اب گرم و شوینده های ملایم مثل صابون شست و شو داده شود . این کار کمک می کند تا بهتر روی پوست چسبانده شده و از طرف دیگر ، منافذ پوست باز شده و اماده ورود ترکیبات شوند . سپس مدتی صبر کنید تا منطقه کاملا خشک شود و هیچ رطوبتی روی پوست نماند . چرا که می تواند چسبندگی را کاملا از بین ببرد .
سپس ورقه را به طور صاف بدون چروک و تا شدگی دقیقا روی منطقه دردناک بچسبانید . در صورت عدم دسترسی مطلوب به نواحی ، مثل کمر و ران و … ، از افراد دیگر کمک بگیرید تا بدون چروک افتادگی روی بدن قرار بگیرد .
سپس ان را به ارامی روی پوست چند دقیقه ماساژ دهید تا چسب ان کاملا فعال شود . به منظور دریافت نتیجه قوی تر ، بهتر است با کمک بانداژ یا پارچه ، روی ان را پوشش دهید تا گرم باقی بماند .

جهت مشاهده انواع چسب کمر ضد درد بر روی لینک زیر کلیک کنید

چسب کمر ضد درد
این نوشته در چسب ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

2 دیدگاه برای “مدت زمان استفاده از چسب کمر چقدر است ؟ 

  1. محمد زارع گفته:

    من مردی ۸۶ ساله زمین خوردم پشتم به شدت درد گرفت با توجه به سایت شما و خرید چسب درد ساکت شد فقط خواستم تشکر کنم و آرزوی سلامت برای شما عزیزان داشته باشم. من الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *