ویکس و پماد ضد درد چه خاصیتی و کاربردی دارد ؟

ویکس و پماد ضد درد چه خاصیتی و کاربردی دارد ؟ از زمان های قدیم ، یکی از نام اشنا ترین ویکس و پماد ضد درد بوده است . این پماد همواره به منظور کاهش درد ، درمان سرما خوردگی و سایر امراض توسط بزرگان معرفی می شده است .
این محصول با دارا بودن خواص درمانی متعدد ، برای بسیاری از مشکلات ماهیچه ای ، استخوانی ، تنفسی و … کاربرد داشته و می تواند با ورود به بافت های پوستی و ورود به جریان خود ، مکانیسم اثر خود را نشان دهد . نقش ضدعفونی کننده ویکس ، کمک می کند تا علاوه بر مشکلات مربوط به ارگان های درونی بدن ، عوارض سطح پوست نیز بهبود پیدا کند .
به طور کل ، این پماد با خنک کردن موضع استفاده ، ابتدا احساس خنکی در منطقه ایجاد کرده که به علت تغییرات در پایانه های عصبی است . طی این روند ، ابتدا درد دچار بی حسی شده  و سپس روند درمان ایجاد می شود .
در زیر ، به بررسی خواص ویکس و کاربرد های ان پرداخته شده است .
جهت مشاهده انواع ویکس و پماد ضد درد بر روی لینک زیر کلیک کنید
 
.
ویکس و پماد ضد درد چه خاصیتی و کاربردی دارد ؟
ویکس و پماد ضد درد چه خاصیتی و کاربردی دارد ؟

مکانیسم اثر ویکس :

اصلی ترین ترکیبات این محصول ، شامل کافور ، منتول و اکالیپتوس می باشد. حضور این ترکیبات در کنار یکدیگر ، اثرات بی حسی و ضد درد ایجاد می کند . دلیل بی حسی و خنک کنندگی در این منطقه ،  به علت تاثیر در پایانه های عصبی سلول ها است . مواد ذکر شده با قرار گرفتن روی سطح پوست ، از طریق منافذ جذب می شوند  و وارد جریان خون و بافت ها می گردند . سپس به پایانه های عصبی وصل شده و تاثیر خود را القا می کنند .

خواص ویکس :

این ماده دارای خواص متعددی می باشد . استفاده از ان در هر یک از مناطق دارای درد در بدن ، منجر به تسکین فشار اعصاب ، عضلات ، و کنترل تورم عروق می گردد . در زیر ، تاثیر ان بر هر یک از ارگان های دارای درد توضیح داده شده است :
  • کاهش درد های عضلانی : این ماده با ورود به پوست ، جذب عضلات می شود . این نوع اسیب درد زیادی با همراه داشته و از طرف دیگر ، فعالیت های روزانه را محدود می کند . با درد یک ماهیچه ، علاوه بر گسترش پیدا کردن آن ، سایر ماهیچه ها نیز درگیر می شوند و عمق گرفتگی شدت می یابد . در صورت درمان به موقع و سریع توسط ویکس ، گرفتگی به مرور باز شده و از تشدید و انتقال ان جلوگیری می کند . از طرف دیگر ، سایر اسیب ها همچون کوفتگی ، خستگی و فشار های وارد شده به عضلات نیز با کمک ترکیبات این ماده بهبود پیدا می کنند .
  • درد های مفاصل : سایر اسیب های وارد شده به مفاصل ، رگ به رگ شدن ، رماتیسم و … با استفاده منظم از ویکس به حداقل می رسد .
  • سرماخوردگی و سرفه شدید : انفولانزا و سرما خوردگی های شدید ، انسداد بینی و سرفه را به همراه دارد . در این شرایط ، تورم عروق به تشدید وضعیت منجر می شود . به منظور کاهش این نوع اسیب ، می توان ویکس را اطراف بینی ، روی گلو و سینه به صورت حرکات مالشی ماساژ داد . جذب ویکس اطراف بینی و تنفس رایحه عصاره ها ، انسداد بینی را کاهش می دهد . همچنین با ماساژ دادن ان روی گلو و سینه  ، تورم عروق ناشی از سرفه کاهش پیدا می کند .
  • سر درد های میگرنی : سر درد های میگرنی معمولا ناشی از فشار وارد بر اعصاب هستند . با ماساژ دادن مقدار کمی از ان روی شقیقه ها و پیشانی ، مواد جذب پایانه های عصبی شده و از تنش ان ها می کاهند .
  • خواص ویکس به منظور برطرف سازی مشکلات پوستی :
این ماده نه تنها به منظور درمان مشکلات درون بافت ها ، بلکه روی سطح پوست نیز می تواند قابلیت های چشمگیری از خود نشان دهد .
رفع ترک های پوستی : ترک های پوستی از بارز ترین مشکلات سطح پوست هستند که با افزایش عمق این ترک ها ، علاوه بر ظاهر نازیبا ، درد را نیز به همراه خواهند داشت . افرادی که از ترک های پوستی مثل ترک کف پا و شیار های ناشی از چاقی و لاغری رنج می برند ، می توانند با کمک ویکس ، این عارضه را کاهش دهند .
  • درمان قارچ و زگیل : قارچ و زگیل ، عارضه های پوستی هستند . زگیل ناشی از نوعی ویروس است . ترکیبات ضدعفونی کننده ویکس می تواند ویروس و قارچ موجود روی سطح پوست را از بین ببرد .
  • درمان کبودی و خون مردگی : این مشکل به دلیل اسیب به مویرگ های سطح پوست ایجاد می شود . با کمک ماساژ بسیار ملایم پماد روی سطح اسیب دیده ، علائم خون مردگی در سریع ترین زمان از بین می رود .
  • رفع جای جوش و نشانه های عارضه های پوستی : ویکس نقش ترمیم کنندگی سلول ها را دارد . با کمک ماساژ دادن ان روی لکه ها ، مشاهده می شود که در مدت کوتاهی به مرور این عارضه حذف می شود .
  • دور کردن حشرات : این پماد ، بوی نسبتا تندی به همراه دارد . در محیط هایی که سرشار از حشرات موذی مانند مگس ، پشه و … باشد ، مالیدن ویکس روی پوست کمک می کند که این بو ، حشرات را دور کنند .
  • تاثیر ویکس بر لاغری : برخی پژوهش ها ، نقش ترکیبات این ماده بر تسریع چربی سوزی موضعی را تایید کرده اند . طبق این گزارشات ، با استفاده از ویکس روی مناطق دارای چربی ، روند چربی سوزی سرعت پیدا می کند .

افزایش تاثیرگذاری این محصول :

به منظور جذب و اثر گذاری هرچه بهتر ترکیبات موجود در ان ، در اولین قدم ، مقدار استفاده از ان باید مناسب باشد . مقدار بسیار کم ، اثر مطلوب را القا نکرده و مقدار بسیار زیاد نیز تنفس پوستی را با مشکل روبرو می کند .
بعد از استفاده ، مقداری سرما در منطقه رخ می دهد . سپس مکانیسم درمانی اغاز می شود . به جهت درمان قوی تر ، پس از ماساژ دادن پماد ، با کمک بانداژ یا پارچه ، منطقه را گرم نگه دارید . این کار به جذب بهتر و قوی تر کمک کرده و باعث می شود درمان در مدت کوتاه تری صورت بگیرد .
بعد از هر بار مصرف ، دست ها حتما با اب و صابون شسته شوند . ویکس تنها جهت استعمال خارجی بوده و نباید با سطح درونی بین ، گوش ، چشم ، حلق و … در ارتباط باشد .
چند مدل از بهترین برند های ویکس عبارت اند از :
جهت مشاهده انواع ویکس و پماد ضد درد بر روی لینک زیر کلیک کنید
 
این نوشته در پماد ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *