چسب حصیری و کاربرد های آن 

چسب حصیری  : بی گزند مرکز فروش عمده و تک چسب حصیری  است
بعد از پانسمان ، نیاز به تجهیزاتی وجود دارد که بتواند گاز استریل و … را روی بدن فیکس نگه دارد . این کار در نواحی از بدن که دارای ناهمواری هستند و پانسمان به خوبی روی انان فیکس نمی شود ، به کمک چسب حصیری صورت می گیرد . چسب حصیری نوعی الیاف چسبنده ویژه هستند که می توانند به نحو بسیار محکمی ، پانسمان را روی زخم نگه داشته  و در عین حال ، محدودیت حرکتی و احساس معذب بودن را برای پوست به وجود نیاورند .
این محصول به طور گسترده ای در مراکز خدمات درمانی مورد استفاده قرار می گیرد اما در جعبه کمک های اولیه و مناطق مسکونی نیز می توان از ان برای انواع باندپیچی استفاده نمود . با کمک چسب حصیری ، احتمال جدا شدن پانسمان از روی پوست و در نتیجه ان ، نیاز به تعویض مجدد وجود ندارد . از طرف دیگر ، کمک می کند تا روند تنفس سلولی مختل نگردد .
چسب حصیری با عدم ایجاد عارضه آلرژی ، می تواند برای تمامی افراد با انواع تیپ پوستی مورد استفاده قرار بگیرد .
چسب حصیری
چسب حصیری

بررسی ساختار سازنده چسب حصیری :

این محصول از الیافی ساخته شده است که برای تولید انان ، از روش بافت استفاده نشده . مواد سازنده ان پلی استر مصنوعی و پلی اورتان است . یک سمت ان با کمک چسب های سازگار با پوست ، قابلیت چسبندگی داشته  و روی ان با کمک پوشش کاغذی یا پلاستیکی پوشانده شده است . پوشش تنها زمان استفاده باید جدا شود .
این ساختار ، فاقد هرگونه الیاف پارچه ای و نخی است . در نتیجه هیچگونه پرز و بافتی در ان وجود ندارد . در نتیجه احتمال واکنش های الرژیک کاهش پیدا می کند . این در حالیست که برخی از انواع چسب مثل چسب زخم ، معمولا دارای بافت پارچه ای بوده و گاها ممکن است برخی افراد در صورت استفاده مداوم از این محصول روی پوست خود ، واکنش هایی را مشاهده نمایند . واکنش حساسیتی به الیاف خود را به صورت بروز کهیر ، خارش ، تورم و قرمز شدن محل نشان می دهد .  از طرف دیگر ، پرز می تواند به نوبه خود وارد زخم شده و گاها عوارض جدی را در محل ایجاد کند .
چسب حصیری فاقد این ترکیبات بوده و می تواند برای انواع پانسمان و زخم ها ، و نیز تمامی تیپ های پوستی حتی افرادی با پوست های بسیار حساس مورد استفاده قرار گیرد .
چسب موجود روی سطح چسبناک این محصول ، آکریلیکی است . این چسب نیز از نظر علم شیمیایی سازگار با بافت پوست است و واکنش های حساسیت زا ایجاد نخواهد کرد .
از نظر ظاهری ، این محصول به شکل شبکه شبکه و حصیری است . با کمک این نوع بافت ، هوا می تواند بین جریان داشته باشد و روند تنفس سلولی مختل نگردد .
چسب حصیری
چسب حصیری

مزایای استفاده از چسب حصیری :

این محصول می تواند برای انواع پانسمان در تمامی نقاط بدن استفاده شود . برخی از نقاط در مناطقی از بدن هستند که دارای ناهمواری هایی بوده و چسب های معمولی و بانداژ پیچی نمی تواند انان را به خوبی در بر بگیرد . اما با کمک چسب حصیری ، امکان پانسمان صحیح و محکم وجود دارد . از طرف دیگر ، دارای سایز های مختلف بوده تا بتواند برای انواع بانداژ مورد استفاده قرار بگیرد . برخی از پانسمان ها ناحیه وسیعی را در بر گرفته و نیاز به تجهیزاتی متفاوت تر دارد .
علاوه بر این ، ساختار حصیری منجر می گردد تا هوا در محل تردد پیدا کرده و پوست دچار رطوبت اضافی نگردد . در صورت عدم جریان هوای مطلوب ، پوست ممکن است دچار تعرق شده و در زیر پانسمان ، مشاهده شود که رنگ پوست به رنگ سفید تغییر کرده . تعریق و احتمال حضور خون و … در زیر چسب به کمک این نوع ساختار خشک شده و علاوه بر تنفس سلولی و خشک شدن منطقه ، از کنده شدن زود هنگام چسب جلوگیری می کند .
ساختار نرم و انعطاف پذیر این محصول به گونه ایست که از یک طرف ، با کمک قابلیت کششی خود به طرز بسیار محکمی روی پوست فیکس می شود . اما در عین حال ، میزان استقامت به گونه ای نیست که حرکات طبیعی بدن را مختل کرده و یا موجب ایجاد حس کشیدگی و فشار در محل پانسمان شود . به همین دلیل ، می توان تمامی نقاط بدن حتی روی مفاصل که از سطح کشیدگی زیادی برخودار هستند ، استفاده شود .
بعد از بهبود زخم ، پوست کماکان حساس بوده و نسبت به هرگونه فشار واکنش نشان می دهد . در این شرایط ، هرگونه حس فشار و کشیدگی می تواند درد زیادی را به همراه داشته باشد . این محصول در عین حال که استقامت زیادی دارد ، به راحتی از روی پوست جدا شده و نیاز به کشش زیادی نیست .
در هنگام عکسبرداری های رادیولوژی ، مواد سازنده ان تغییری در روند عکسبرداری ایجاد نکرده و نیازی به جداسازی آن وجود ندارد .

کاربرد چسب حصیری :

چسب حصیری  در بسیاری از شرایط و برای انواع زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد .
همانطور که ذکر شد ، در برخی شرایط ، پوست دچار حساسیت زیادی می شود . مثلا بعد از اعمال جراحی . از طرف دیگر ، بعد از جراحی و حضور عواملی همچون بخیه روی زخم ، باید  پانسمان به طور کامل فیکس شود . تکان خوردن پانسمان و تغییر محل ان ، اسیب به زخم را به همراه داشته و منجر به ورود الودگی به درون آن می گردد . استفاده از چسب حصیری کمک می کند تا چسب کاملا روی محل فیکس شود .
از طرف دیگر ، افرادی همچون میانسالان ، دارای پوست حساسی بوده و از استانه درد پایین تری برخوردارند . بیماران دیابتی و افرادی با زخم بستر نیز در این گروه قرار دارند . چسب حصیری از لطافت کافی برای این نوع پوست ها برخوردار است .
البته کاربرد چسب حصیری به پانسمان محدود نمی شود .
از کاربرد های مهم و رایج دیگر ان ها می توان به ثابت نگه داشتن لوله های پزشکی ، درن و … اشاره کرد .

معایب این چسب :

این محصول استریل نمی باشد . در نتیجه در محل هایی که زخم وجود دارد ، مثل محل قرار گیری آنژیوکت . آنژیوکت نوعی لوله است که برای تزریق چندگانه وارد پوست می شود و با کمک ان ، نیازی به تزریق مجدد وجود ندارد . بلکه از طریق همان لوله می توان تمامی دارو ها و مواد را وارد پوست نمود . در محل برخورد آنژیوکت و پوست ، بافت بدن دچار زخم بسیار ریز و کوچکی می گردد . همین زخم نیز باید از عوامل غیر استریل دور بماند . در نتیجه نباید از چسب حصیری برای فیکس نگه داشتن ان استفاده نموده و از محصولات مخصوص به خود استفاده کرد .
همچنین در مناطقی از بدن که اسیب های قبلی وجود دارد ، مثل پوست سوخته و مناطقی با حضور تاول و … ، نباید از ان استفاده نمود .

نحوه استفاده از چسب حصیری :

چسب حصیری  را می توان به راحتی مورد استفاده قرار داد . رول های چسبی با سایز و قطر های متفاوتی در بازار موجود هستند که هر کدام برای نوعی خاص از پانسمان کاربرد دارد . برخی برای پانسمان های کوچک یا بزرگ و برخی دیگر برای مناطق مختلف از بدن استفاده می شوند .
برای شروع به استفاده ، باید ابتدا نوع و سایز مناسب را با توجه به ابعاد پانسمان انتخاب نمود . در صورت تمایل ، می توان ان را از روی خطوط مشخص شده به راحتی و با کمک دست جدا کرد . پشت برچسب ها خطوط و نوار هایی وجود دارد که کمک می کند ان ها را از طول و عرض برش داد .
از جمله عرض های موجود در بازار عبارتند از ۵ سانتی متری ، ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ سانتی متر . طول تمامی رول ها ۱۰ متر است .
با توجه به سهولت استفاده ، نه تنها در مراکز خدمات درمانی بلکه در منازل نیز می توان برای نگهداشتن انواع پانسمان از چسب حصیری استفاده نمود .

قیمت خرید اینترنتی چسب حصیری از بی گزند

اگر به دنبال خرید اینترنتی چسب حصیری با کم ترین قیمت هستید می توانید از منو بالای همین صفحه بخش محصولات – چسب های پزشکی را انتخاب کنید و قیمت چسب حصیری در انواع برند ها را مشاهده نمایید جت خرید اینترنتی چسب حصیری کافیست یکی از این چسب ها را انتخاب کرده و در مرحله بعد سفارش خود را ثبت نمایید اگر قبل از خرید آنلاین چسب حصیری از بی گزند به مشاوره نیاز داشتید می توانید با شماره تلفن هایی که در پایین صفحه نوشته شده است تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *