تفاوت دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما

تفاوت دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما : بی گزند مرکز فروش دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون در ایران است در این مطلب قصد داریم راجع به تفاوت دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما و مقایسه این دو دستگاه بپردازیم بنابراین اگر قصد خرید دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو  یا دستگاه تست قند خون ایو چک پرفورما را دارید تا انتها این مطلب با ما باشید !

دستگاه قند خون که به آن گلوکومتر نیز گفته می شود ، یکی از لوازم پزشکی مورد نیاز و پر اهمیت خانگی ، برای مبتلایان دیابت به حساب می آید . از این دستگاه جهت اندازه گیری میزان قند خون در خانه استفاده می شود . از آن جایی که عوامل بسیاری مانند بیخوابی ، استرس ، انواع مواد غذایی ، دارو های مختلف ، فعالیت های ورزشی ، . . . بر روی میزان گلوکوز تاثیر می گذارند ، برای افراد دیابتی واجب است که پس از هر کدام از موارد فوق ، میزان قند خون خود را اندازه گیری کنند .
امروزه به علت رواج بیماری دیابت در بین مردم ، دستگاه ها قند خون خانگی بسیاری در بازار موجود می باشد . هدف نهایی تمام این دستگاه ها یکسان است ؛ اما در مواردی نیز با یکدیگر متفاوت هستند . دستگاه های قند خون خانگی فراوانی در بازار موجود است . افراد جهت انتخاب و تهیه مناسب ترین دستگاه ، معیار های مختلفی دارند . این دستگاه ها علاوه بر ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود ، طیف قیمتی گسترده ای را نیز شامل می شوند . بدون تردید آن دسته از دستگاه هایی که از کیفیت و دقت بالا تری برخوردار بوده و هم چنین عمر مفید بیشتری دارند ، قیمت بالا تری نیز دارند .
هر فرد می تواند بسته به نیاز ها و خواسته های خود از یک دستگاه ، اقدام به انتخاب برند مورد نظر نمیاد . در زیر به مقایسه دو نوع از دستگاه های قند خون خانگی ، پرداخته شده است .

مقایسه دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما

یکی از دستگاه های قند خون خانگی پر طرفدار ، که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است ، دستگاه قند خون اکیو چک اکتیو / Accu Chek Active می باشد . این دستگاه توسط شرکت روشه / Roche ، که یک شرکت معتبر و جهانی سوئیسی است ، طراحی و تولید شده است . از مزیت های اصلی این دستگاه ، گارانتی مادام العمر آن می باشد . کار کردن با آن ساده بوده و افراد می توانند به راحتی ، در هر زمان که لازم است ، میزان قند خون خود را در منزل اندازه گیری کنند . با خرید هر دستگاه ، اقلام مختلفی درون بسته وجود دارد . از جمله این اقلام می توان به باتری مخصوص دستگاه ، سی دی آموزشی ، نوار تست قند خون اکیو چک اکتیو ، کیف مخصوص لوازم ، قلم ویژه خون گیری و سوزن لنست خون گیری ، اشاره کرد .

تفاوت دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما
تفاوت دستگاه تست قند خون اکیو چک اکتیو و پرفورما

دستگاه اکیو چک اکتیو ویژگی ها و مزیت های بسیاری دارد ، که در زیر اختصارا به آن ها پرداخته شده است :

  • یکی از ویژگی های کاربردی این دستگاه ، قابلیت خون گیری از نقاط مختلف بدن می باشد . بسیاری از دستگاه های قند خون به گونه ای طراحی شده اند که صرفا از انگشتان دست ، پروسه خون گیری را انجام می دهند ؛ اما طراحی دستگاه قند خون اکیو چک اکتیو به گونه ای است که علاوه بر انگشتان دست ، می توان از نواحی دیگر نظیر ساعد و کف دست نیز ، خون گیری کرد .
  •  پس از خون گیری در صورتی که حجم خون چکیده شده بر روی نوار تست ، نا کافی ( BVC / حجم نمونه خون ) باشد دستگاه به شخص اطلاع می دهد و نتیجه ای بر روی صفحه نمایش داده نمی شود .
  •  این دستگاه قابلیت تنظیم آلارم دارد . از همین رو به مدت ۲ ساعت پس ا صرف وعده های غذایی ، به فرد یادآوری می کند که میزان قند خون خود را بسنجد .
  •  حافظه این محصول گنجایش ذخیره ۵۰۰ نتیجه آزمایش را دارا می باشد . هم چنین در دوره های ۷ ، ۱۴ ، ۳۰ و ۹۰ روزه عمل میانگین گیری را با نتایج آزمایش های ثبت شده ، انجام می دهد .

از دیگر دستگاه ها قند خون پر طرفدار و مقرون به صرفه ، می توان به دستگاه و نوار تست قند خون پرفورما / Performa اشاره کرد . این دستگاه ساخت کشور آلمان بوده و برای آن دسته از افراد دیابتی که به کیفیت کالا اهمیت می دهند ، گزینه مناسبی به حساب می آید . یکی از مزیت های آن کد گذاری به صورت اتوماتیک ( اتوکدینگ ) می باشد . در بسیاری از دستگاه های قند خون ، افراد بایستی کد مربوط به هر نوار تست و هم چنین کد درج شده بر روی جعبه را ، به صورت دستی وارد کنند . منبع انرژی این دستگاه باتری غیر قابل شارژ می باشد . در صورت رو به اتمام بودن عمر باتری ، دستگاه به فرد هشدار می دهد تا در جهت تعویض باتری ، اقدام کند .
دستگاه قند خون پرفورما نیز ، قابلیت ها و مزیت های منحصر به فردی دارد که در زیر به اختصار ، شرح داده شده اند :

  •  صفحه نمایش آن بزرگ ، خوانا و واضح می باشد . از آن جایی که افراد دیابتی پس از مدتی مشکلات بینایی نیز پیدا می کنند ، در صورت ریز و نا خوانا بودن اعداد و حروف ، قادر به کار کردن با دستگاه و یا مشاهده نتیجه آزمایش نخواهند بود .
  • حجم خون نمونه مورد نیاز برای هر نوبت خون گیری در این دستگاه ، برابر با ۰٫۶ میکرو لیتر می باشد . این حجم خون نمونه اندک باعث می شود تا فرد در حین خون گیری ، درد و سوزش بسیار کمی را حس کند .
  • نتیجه هر آزمایش تنها پس از ۵ ثانیه ، بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده می باشد .
  •  از آن جایی که افراد مبتلا به دیابت باید در طول روز به طور مرتب مقدار قند خون خود را بسنجند ، این دستگاه قابلیتی را برای آن ها فراهم کرده است تا طی ۴ نوبت ( قبل و بعد از هر وعده غذایی ) ، آزمایش داده و از مقدار قند خون خود در حالت های مختلف ، مطلع شوند .
  • از دیگر ویژگی های این دستگاه قند خون ، صرفه جویی آن در انرژی می باشد . به این صورت که به محض قرار گرفتن نوار تست ، دستگاه به صورت اتوماتیک روشن شده و پس از اتمام آزمایش ، با بیرون کشیدن نوار تست ، خاموش می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *