ایا نوار تست قند خون تاریخ مصرف دارد ؟

ایا نوار تست قند خون تاریخ مصرف دارد ؟ :تجهیزات پزشکی بی گزند مرکز فروش دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون است

اصلی ترین لوازم جانبی دستگاه های تست قند خون ، نوار های تست هستند . این محصولات یکبار مصرف ، باید برای هر بار تست گلوکز تعویض شده و نوار جدید در دستگاه قرار داده شود .
هر دستگاه تست دارای اقلام جانبی منحصر به فرد خود می باشد . به این صورت که هر برند برای شروع به تست گلوکز ، نیاز به نوار هایی تستی از همان برند دارد تا بتواند درون دستگاه جای گرفته ؛ کدخوانی شده و میزان گلوکز را اعلام کند .
معمولا با خرید اولین گلوکومتر ( دستگاه تست قند خون ) ، تعدادی اقلام ضروری نیز همراه ان ارائه می شوند . اصلی ترین تجهیزات موجود در بسته بندی ، شامل نوار تست از همان برند ، سوزن و قلم لنست هستند . در برخی شرایط ممکن است اقلامی متفرقه همچون کیف نگهدارنده ، باتری و … نیز موجود باشند .
با توجه به یکبار مصرف بودن سوزن و نوار ، این محصولات پس از تعداد مشخصی تست گلوکز ، تمام شده و نیاز به خریداری مجدد آن ها وجود دارد . در این شرایط ، نیاز است تا به مراکز فروش تجهیزات پزشکی مراجعه نموده و اجناس مورد نیاز را به صورت جداگانه خریداری کرد .
نوار های تست قند خون معمولا بیش از سوزن های لنست یا سوزن خونگیری نیاز هستند . چرا که در صورت بروز هرگونه خطا در نحوه خونگیری ، نیاز است تا نوار را دور انداخته و آن را با گزینه جدید تعویض نمود . به عنوان مثال ، در صورتی که حجم نمونه خون روی نوار کمتر از حد مجاز باشد ، ازمایش صورت نگرفته و باید مجددا ان را با نواری جابجا نمود که خون کافی جهت تست داشته باشد . البته برخی دستگاه های گلوکومتر جهت به حداقل رساندن اتلاف ، این قابلیت را ارائه داده اند که می توان در بازه زمانی چند ثانیه ، خون کافی را روی نوار قرار داده و آن را مجدد به درون کیت سنجش فرستاد .
این محصول در بسته های ۲۵ عدد ، ۵۰ عدد ، ۱۰۰ عدد و حتی بیشتر در بازار موجود هستند . هر شخص می تواند بسته به نیاز خود تعداد مورد نظر را خریداری کند . اما توجه به برخی نکات در حین خرید ضروریست .

تست شده و نتایج را با میزانی از خطا روبرو خواهند کرد . این نتیجه های غلط خارج از اعتبار بوده و در برخی شرایط که بیمار در وضعیت مرزی قرار دارد ، می تواند خطرات سلامتی را نیز به همراه داشته باشد .

نکات مهم حین خریداری نوار تست :

هنگام خرید باید به تاریخ انقضا درج شده روی محصول دقت شود . به این تاریخ حداقل باید بیشتر از سه ماه باقی مانده باشد . چرا که در غیر این صورت با عدم استفاده مکرر ، روزانه و به دفعات ، محصول منقضی شده و نمی توان از ان ها استفاده نمود . بهترین تاریخ ، تاریخی ست که حداقل یک سال زمان داشته باشد .
خرید بسته ها در تعدادی بر اساس نیاز باشد . خرید بیش از نیاز و انبار کردن آن ها ، باعث می شود که همگی منقضی شده و هزینه صرف شده در این راه ، به هدر برود . افرادی همچون بیماران دیابتی روزانه ممکن است تا سه الی چهار نوبت نیاز به تست داشته باشند . با این وضعیت ، خرید بسته هایی با تعداد بالا و حتی خرید چند عدد به صورت همزمان ، امری منطقی ست .
در حالی که برخی دیگر از افراد ، روزانه و یا گاها اقدام به بررسی گلوکز خون می کنند . در این شرایط باید کمترین تعداد خریداری شده و از خرید کالا های زیادتر از حد نیاز ، مثلا بسته های ۵۰ عددی و ۱۰۰ عددی خودداری کنند . چرا که در صورت انجام این کار ، همواره محصولات سالم در دسترس داشته و امکان منقضی شدن نوار و ارائه نتایج غلط وجود ندارد .
هنگام خرید ، دقت شود که محصول کاملا به صورت اکبند بوده و جعبه هیچگونه مصدومیتی منجر به مخدوش شدن نداشته باشد . چرا که اسیب های وارد شده به جلد نیز می تواند آن را از حالت اکبند خارج کرده و در معرض شرایط محیطی قرار دهد .

این مطلب را هرگز از دست ندهید : راهنمای خرید نوار تست قند خون

 

 

ایا نوار تست قند خون تاریخ مصرف دارد ؟
ایا نوار تست قند خون تاریخ مصرف دارد ؟

توجه به تاریخ انقضا و بهترین زمان استفاده از محصول :

روی هر بسته از نوار های تست ، تاریخ انقضایی درج شده است . این تاریخ انقضا می تواند بین ۱ سال تا ۳ سال اینده باشد . گاها نیز ممکن است فروشندگان ، محصولاتی را به خریدار ارائه کنند که زمان کمتری به انقضای ان ها باقی مانده است .
این بازه زمانی ، در صورتی ست که بسته ها به صورت پلمپ و بازنشده باقی بمانند . به محض باز کردن درب بسته و خارج شدن آن از حالت اکبند ، باید در زمان معینی استفاده شوند . معمولا بهترین زمان مصرف ، ظرف مدت سه ماه است .

نحوه نگهداری اصولی از نوار تست جهت حفظ عملکرد مطلوب :

برای این که در مدت سه ماه ، نوار ها سلامت خود را حفظ کرده و از اعتبار ساقط نگردند ، رعایت برخی نکات می تواند در این زمینه مفید باشد .

  •  در صورت خرید چندین بسته ، همزمان اقدام به باز کردن ان ها و شروع به استفاده نکنید . با اتمام هر کدام ، باکس جدید باز شده و مورد مصرف قرار بگیرد . برخی نمونه های نوار تست که در تعداد بالا به فروش می رسند ، به گونه ای طراحی شده اند که درون باکس نیز نوار ها در تعداد های مشخصی ، درون باکس دیگری قرار گرفته اند . مثلا با خرید ۵۰ عدد نوار و باز کردن پلمپ محصول ، مشاهده می شود که این ۵۰ عدد به دو گروه ۲۵ عددی تقسیم شده اند و هر کدام درون باکس کوچکتری جای داده شده اند . این کار منجر به افزایش عمر کالا می گردد .
  •  کالا باید در محیطی خشک ، خنک ، به دور از هرگونه روطوبت و احتمال خیس شدن ، نور خورشید ، گرمای زیاد ، سرما و یخ زدگی قرار داشته باشد . تمامی این عوامل روی بخش قرار گیری نمونه اثرات منفی داشته و با فساد ان ، منجر به تغییر در نتیجه می گردد . محیط هایی مانند یخچال نیز برای نگهداری مناسب نیستند . چرا که علاوه بر داشتن دمای بسیار پایین ، احتمال تقطیر در بسته ها و یا ریختن اب و … روی جلد وجود دارد .
  •  از طرف دیگر ، این محصول با اکسیژن هوا نیز واکنش نشان داده و منجر به اکسیداسیون ان می گردد . به همین دلیل تا زمانی که نیاز با انجام تست نیست ، نباید ان ها را از جلد خارج کرد .

عوارض استفاده از نوار های منقضی شده :

گزینه های منقضی شده معمولا از لحاظ ظاهری هیچگونه مشخصه بارزی نسبت به گزینه های سالم ندارند . در این شرایط ، نمی توان با بررسی شرایط ان ها ، متوجه شد که ایا این محصول هنوز زمان مصرف دارد یا خیر .
برخی دستگاه ها در شرایط استفاده از نوار های خراب ، ان را تشخیص داده و هشدار هایی صادر می کنند . به عنوان مثال ، برخی مدل ها با دریافت نوار های مخدوش شده ، خیس ، دارای مشکلات فیزیکی ، دارای حجم خون کم و … ، هشدار هایی روی مانیتور اعلام می کنند ؛ تا فرد مجددا خونگیری و تست را با گزینه های صحیح تکرار کند . اما این امر در ارتباط با تمامی گلوکومتر ها صدق نمی کند .
در این شرایط ، با انجام تست گلوکز با کمک نوار های ناسالم ، تست انجام شده ؛ اما نتایج به طور کل از اعتبار ساقط هستند . این نتایج می توانند بسیار بیش از حیطه نرمال بوده و یا کمتر باشند . با دریافت اطلاعات غلط ، شخص ممکن است دوز انسولین نامناسب را مصرف کرده و سلامتی وی به مخاطره بیافتد ؛ یا برای افرادی که در سطح پیش دیابت هستند ، دریافت نتیجه به گونه ای باشد که فرد با تصور سلامت ، از روند بیماری اگاه نگردد .
بهترین روش برای اطمینان ، خریداری محصول به اندازه نیاز است . در این شرایط همواره تاریخ مصرف تحت کنترل بوده و شخص می تواند محصولات را در بهترین زمان استفاده کند .

پر فروش ترین نوار تست قند خون در سایت بی گزند 

بی گزند مرکز فروش انواع نوار تست قند خون ( کیت تست گلوکومتر ) در ایران است و پرفروش ترین نوار تست قند خون به ترتیب زیر می باشد

روی هر کدام از برند ها کلیک کنید می توانید وارد صفحه محصول شوید !

  1. نوار تست قند خون ایزی گلوکو 
  2. نوار تست قند خون آرکری ۰۱
  3. نوار تست قند خون آوان 
  4. نوار تست قند خون گالا
  5. نوار تست قند خون بایونیم
  6. نوار تست قند خون اکیو چک اکتیو 
  7. نوار تست قند خون کرسنس 
  8. نوار تست قند خون امپرور 
  9. و…

برای مشاهده تمامی برند ها بر روی دکمه زیر کلیک کنید

نوار تست قند خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *