راهنمای خرید نوار تست قند خون

راهنمای خرید نوار تست قند خون : بی گزند مرکز فروش انواع نوار تست قند خون در ایران است

در این مطلب ۰ تا ۱۰۰ نکات مهم هنگام خرید نوار تست قند خون آموزش می دهیم حتما تا انتها بخوانید تا دچار ضرر و زیان سلامتی و مالی نشوید !!!

 

توجه به برند سازنده :

هر دستگاه تست قند خون برای شروع به کار ، نیاز به نواری از همان برند دارد . برند ها دارای نوار های انحصاری هستند . در نتیجه گلوکومتر با محصولاتی که توسط برند های دیگر ساخته شده باشند ، نمی تواند شروع به کار کرده و نتایج را اعلام کند . البته مدل دستگاه معمولا ارتباطی به این قضیه ندارد . یعنی یک نوار تست از برندی خاص ، معمولا با تمامی مدل های ساخته شده توسط همان برند سازگاری دارد . با این حال در صورت استفاده از گلوکومتر های خاص ، می توان پیش از خرید ، با مشاورین فروش در ارتباط بوده و گزینه مناسب را خریداری نمود .

دقت به تاریخ انقضای درج شده روی نوار تست قند خون :

ابتدا نیاز است تا به تاریخ انقضایی که روی بسته بندی موجود است ، دقت نمود . بهترین تاریخ ، تاریخی ست که ۱ سال الی بیشتر به ان باقی مانده باشد . در صورتی که تاریخ کمی باقی مانده باشد و فرد به صورت مداوم از دستگاه استفاده نمی کند ، نوار ها منقضی می شوند .
از طرف دیگر ، تاریخ درج شده روی کالا با تاریخ ” بهترین زمان مصرف ” متفاوت است . به این معنی که بعد از باز کردن درب بسته بندی ، عمر مفید کالا وارد روزشمار شده و باید حتما ظرف مدت سه ماه استفاده شود . چرا که با اتمام سه ماه ، نوار به علت قرار گرفتن در معرض شرایط محیطی و اکسیژن ، دچار تغییرات شیمیایی شده و اطلاعات را همراه با غلط ارائه می دهد . این نتایج غلط ار اعتبار ساقط هستند .

بسته بندی سالم و آکبند :

به علت موارد ذکر شده در ارتباط با تاریخ مصرف ، هنگام خرید ، بسته ها باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند . در صورتی که اسیب هایی روی بسته وجود داشته باشد که منجر به مخدوش شدن ، خراب شدن و خروج ان از حالت آکبند باشد ، باید از خریداری بسته ها خودداری نمود . چرا که در این شرایط ، مشخص نیست که چقدر از عمر مفید ان باقی مانده و ممکن است نوار ها فاسد شده باشند .

راهنمای خرید نوار تست قند خون
راهنمای خرید نوار تست قند خون

خرید کیت تست قند خون به تعداد مورد نیاز :

افرادی که روزانه چندین بار نیاز به تکرار تست گلوکز دارند ، باید بسته هایی خریداری کنند که حاوی تعداد زیادی نوار تست است . گاها ممکن است چندین بیمار دیابتی در منزل وجود داشته و همگی از یک دستگاه استفاده می کنند . در این شرایط ، خرید تعداد بسته های تعداد بالا مثل ۵۰ عددی و یا صد عددی امری واجب بوده ؛ نیاز به خرید مداوم را به حداقل رسانده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد .
اما افرادی که به دفعات بسیار کمی از گلوکومتر استفاده می کنند ، نیازی به خرید بسته های تعداد بالا ندارند . در این شرایط بهتر است بسته هایی با حداقل تعداد نوار را خریداری کرده و در صورت اتمام هر کدام ، برای خرید بسته ی دیگر اقدام نمایند .

خرید کیت تست قند خون از مراکز معتبر :

خریداری نوار ها به علت حساسیت بالایی که دارند ، باید تنها از مراکز معتبر و دارای پروانه از اداره تجهیزات پزشکی صورت بگیرد . این مراکز می توانند شامل داروخانه ، فروشگاه و سایت فروش کالای پزشکی باشد . این سایت ها با نظارت مستقیم ارگان تجهیزات پزشکی مدیریت شده و تمامی محصولات دارای پروانه های تایید از این ارگان هستند . در نتیجه تمامی اقلام دارای ضمانت اصالت ، سلامت و … هستند .

 

راهنمای خرید نوار تست قند خون به صورت اینترنتی ( آنلاین )

راهنمای خرید نوار تست قند خون : همانطور که ذکر شد ، مهم ترین لوازم برای شروع به تست گلوکز ، سوزن لنست و نوار تست هستند . این محصولات در فروشگاه ها و سایت فروش تجهیزات پزشکی موجود بوده و بدون نیاز به نسخه پزشک به فروش می رسند .
اما برای خرید ان ها نکاتی حائز اهمیت وجود دارد .
مهم ترین نکته حین خرید سوزن ، توجه به اکبند بودن درب محصول و نوع چهار پر بودن و یا دو پر بودن است ؛ که این انواع بستگی به محفظه قرار گیری سوزن در دستگاه لنست دارد .
اما خرید نوار تست قند خون از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به نکات بیشتری توجه نمود .

پر فروش ترین نوار تست قند خون در سایت بی گزند 

بی گزند مرکز فروش انواع نوار تست قند خون ( کیت تست گلوکومتر ) در ایران است و پرفروش ترین نوار تست قند خون به ترتیب زیر می باشد

روی هر کدام از برند ها کلیک کنید می توانید وارد صفحه محصول شوید !

  1. نوار تست قند خون ایزی گلوکو 
  2. نوار تست قند خون آرکری ۰۱
  3. نوار تست قند خون آوان 
  4. نوار تست قند خون گالا
  5. نوار تست قند خون بایونیم
  6. نوار تست قند خون اکیو چک اکتیو 
  7. نوار تست قند خون کرسنس 
  8. نوار تست قند خون امپرور 
  9. و…

برای مشاهده تمامی برند ها بر روی دکمه زیر کلیک کنید

نوار تست قند خون
راهنمای خرید نوار تست قند خون
راهنمای خرید نوار تست قند خون

چرا به راهنمای خرید نوار تست قند خون نیاز داریم ؟

اهمیت مطالعه راهنمای خرید نوار تست قند خون  افراد به دلایل مختلفی می توانند روزانه از دستگاه قند خون یا گلوکومتر استفاده کنند . علت استفاده می تواند صرفا جهت بررسی وضعیت سلامتی بوده ؛ و یا مصرف کنندگان ، افراد بیمار دیابتی بوده و برای بررسی میزان دوز انسولین روزانه از ان استفاده کنند . در تمامی این شرایط ، داشتن پک کامل تست قند خون از اهمیت زیادی برخوردار است .
افراد با خرید اولین دستگاه های تست قند خون ، اقلامی را دریافت می کنند . رایج ترین اقلام پس از خرید اولیه شامل :

  • گلوکومتر
  • یک عدد قلم لنست
  • تعدادی سوزن لنست
  • تعدادی نوار تست
  • یک عدد کیف نگهدارنده
  • باتری
  • دفترچه راهنما
  • و …

هستند . بسته به برند سازنده ، هر پک ممکن است برخی از این اقلام را داشته و یا فاقد آن باشد . همچنین برخی برند ها تعداد بیشتری از سوزن و نوار را به مشتری ارائه می دهند ؛ در حالی که برخی دیگر ، ممکن است فقط دستگاه را به فروش برسانند .
به هر صورت ، همواره نیاز به خرید اقلام ضروری یعنی سوزن و نوار تست وجود دارد .
بسته به تعداد دفعاتی که فرد خونگیری را انجام می دهد ، این محصولات در بازه های زمانی مشخصی تمام می شوند . برخی افراد روزانه تنها یکبار قند خون ناشتا ( قند خون پایه ) را مورد بررسی قرار می دهند . این درحالیست که برخی دیگر همچون بیماران دیابتی ، نه تنها قند خون ناشتا ، بلکه به دفعات بیشتری باید مرتبا گلوکز را چک کنند . به همین دلیل ، نیاز بیشتری به خرید اقلام جانبی دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *