ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟ بی گزند مرکز فروش دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون در کشور است در این مطلب یه دقت دستگاه های تست قند خون خانگی می پردازیم و به این سوال مهم پاسخ می دهیم که ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

روش های متعددی جهت تست قند خون بدن وجود دارد . هر روش با داشتن مزایا و معایب ، طرفداران خاصی داشته و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد .
اصلی ترین روش های بررسی گلوکز خون ، روش ازمایشگاهی و روش تست خانگی هستند . هرکدام از این موارد در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند . با مطالعه نتایج به دست امده از هر کدام ، می توان تفسیر دقیق تری از وضعیت بدن به دست اورد . روش های ازمایشگاهی دقیق ترین روش برای تست قند خون محسوب می شوند . با این حال ، دستگاه های خانگی نیز می توانند با داشتن عملکردی مطلوب ، نتیجه ای دقیق به همراه داشته باشند .

ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟
ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

ویدیو بررسی ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

 

 

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

تست قند خون به روش ازمایشگاهی :

این روش ، معتبر ترین نتیجه گلوکز را ارائه می دهد . با انجام این کار ، می توان میزان قند خون در ماه های اخیر را نیز بررسی نمود ؛ در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت نیز مشخص می گردد .
در شرایطی که پزشک تشخیص دهد نیاز به تست قند خون وجود دارد ، این امر را به ازمایشگاه ارجاع می دهد . برای انجام این تست ، به فرد توصیه می گردد که صبح ناشتا به ازمایشگاه مراجعه نموده و ۸ الی ۱۲ ساعت قبل از ان ، از خوردن و اشامیدن مواد غذایی پرهیز نموده باشد . این کار به دقت نتایج افزوده می کند .
دریافت نمونه خون با کمک سرنگ بوده و مقدار مشخصی از ان تحت پردازش قرار می گیرد . این پردازش ، هموگلوبین های خون را بررسی می کند و با کمک روش های خاصی ، بررسی می شود که طی سه ماه گذشته چه مقدار قند در خون وجود داشته است . با کمک این نتایج می توان وضعیت سلامتی را در ماه های گذشته دریافت ؛ و مشخص می شود که ایا فرد به دیابت مبتلا است یا خیر ؛ و در حال حاضر چه میزان قند در بدن شخص وجود دارد .

تست قند خون به دستگاه تست قند خون خانگی :

شرایط تست گلوکومتر با روش ازمایشگاهی از تفاوت هایی برخوردار است . این دستگاه با دریافت نمونه خونی بسیار کم ، پردازش را اغاز می کند . خون روی نوار های خاصی قرار گرفته و وارد کیت سنجش می شود . پردازش نمونه خون در بازه زمانی بسیار کوتاهی صورت می گیرد و نتایج می توانند در زمانی کمتر از ده ثانیه اعلام شوند .
برای تست با گلوکومتر ، نیاز به ساعت انجام خاصی وجود ندارد . ساعت انجام این کار بستگی به نظر پزشک داشته و می تواند صبح ناشتا ، بعد از غذا ، قبل از خواب و … باشد . از طرف دیگر ، این کار ، میزان قند موجود در خون در بازه زمانی فعلی را مشخص می کند و نمی تواند حاکی از اطلاعاتی مربوط به گذشته باشد . با این حال ، استفاده از گلوکومتر از اصلی ترین توصیه های پزشکان به افراد دیابتی و افرادی در گروه ریسک ابتلا به این بیماری است .

تفاوت دقت در انواع روش های تست قند خون :

پردازش های ازمایشگاهی معمولا بیشترین سطح دقت را برخودار می باشند . این کار به کمک دقیق ترین پردازنده ها و دستگاه ها صورت گرفته و نمونه خون برای مدت بیشتری تحت ازمایش است . در این شرایط ، نمونه خون نیز توسط متخصصین دریافت شده و به نحو دقیق تری تمام مراحل سپری می شود . این درحالیست که برای استفاده از گلوکومتر ، خون بسیار کمی دریافت می شود . همچنین با توجه به این که خونگیری توسط افراد شخصی صورت می گیرد ، اشتباهات و ایرادات جزئی نیز می تواند نتیجه را تغییر داده و از میزان واقعی دور کند .
به طور کل ، برند های معتبر سازنده دستگاه تست قند خون ، محصولاتی را تولید کرده و به بازار ارائه نموده اند که از میزان دقت بالایی برخوردار هستند . این دستگاه های معتبر با روش هایی مشابه با مراحل ازمایشگاهی ، خون را مورد سنجش قرار می دهند . از طرف دیگر ، با داشتن پیام های هشدار ، فرد را به سمت خونگیری و انجام تست به نحو صحیح و اصولی هدایت می کنند .
این عوامل باعث شده اند تا دقت دستگاه های تست خانگی نیز افزایش پیدا کند و بتوان به نتایج ان ها اعتماد نمود .
از طرفی ، حضور میزانی تفاوت در نتیجه ، امری عادی و طبیعی ست . به طور کلی با مطالعه و بررسی داده ها همواره مقداری تفاوت در این دو سبک تست وجود دارد . با این حال معمولا میزان خطایی که در گلوکومتر های خانگی وجود دارد در حدی نیست که تاثیر گذار و تعریف شده باشد . در نتیجه از نظر علم پزشکی نیز خطری برای سلامتی فرد ایجاد نمی کند .

ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟
ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

عوامل موثر بر میزان خطای دستگاه های تست خانگی :

عوامل بسیار متعددی هستند که می توانند نتیجه را تغییر داده و از میزان واقعی دور کنند ؛ در حالی که این رقم واقعی نیست . از جمله عوامل موثر در ان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  •  دستگاه های قدیمی معمولا عملکرد ضعیفی نیز دارند . استفاده از برترین برند ها نیز دارای عمر خاصی بوده و با گذشت زمان ، عملکرد مطلوب خود را از دست می دهند .
  •  ایراداتی همچون نصب غیر صحیح باتری ، استفاده از باتری ضعیف ، باز بودن درب محفظه نگهدارنده باتری می تواند خطا ایجاد کند . دستگاه های مدرن امروزی معمولا این عوامل را به صورت هشدار روی مانتیور اعلام می کنند تا فرد در راستای تعویض و یا اصلاح نکات اقدام نماید .
  • استفاده از نوار های فاسد شده ، تاریخ انقضا گذشته ، خراب و دارای هرگونه مشکل ، قطعا در نتیجه اثرگذار بوده و منجر به تغییرات ان می گردد .
  •  هر دستگاه برای عملکرد صحیح و اصولی نیاز به محدوده مشخصی برای انجام تست دارد . در صورتی که این کار در محدوده یی خارج از حد استاندارد تعریف شده صورت بگیرد ، ازمون با ایراداتی روبرو خواهد شد . مثلا هر برند قابلیت عملکرد در محدوده دمایی ، رطوبتی و حتی ارتفاع مشخص دارد .
  •  انجام تست باید در شرایطی که پزشک توصیه کرده صورت بگیرد . گاها ممکن است این تجویز بعد از مصرف غذا بوده و یا با معده خالی و به صورت ناشتا ( جهت بررسی قند خون پایه ) . در هر صورت ، این تجویز بر اساس الگوریتم های خاصی بوده و باید دقیقا طبق توصیه انجام شود . در شرایطی که فرد به نکات توصیه شده توسط پزشک عمل نکند ، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد امد .
  •  خون ارائه شده روی نوار های تست باید حتما خون تازه مویرگی بوده و در مقادیر کافی روی نوار قرار بگیرند . دریافت حجم ناکافی از خون ، دستگاه را برای پردازش با مشکلاتی روبرو می کند . در نتیجه ممکن است ارقامی غیر واقعی به دست آید . دستگاه های مدرن امروزی برای به حداقل رساندن این نوع خطا ، حجم بسیار کمی از خون را نیاز دارند ؛ علاوه بر این ، در صورتی که نمونه ناکافی باشد ، می توانند هشدار هایی مبنی بر افزایش ان صادر کرده و نیاز باشد تا تست مجددا با خون کافی اغاز گردد .
  •  انجام تست در شرایط غیر استریل ، نتیجه را با خطا روبرو می کند . استفاده از سوزن های لنستی که قبلا نیز استفاده شده است ، عدم پاکسازی محل خونگیری ، الوده بودن دستگاه و … همگی در رقم نهایی قند خون تاثیرگذار هستند و نمی توان به نتایج به دست آمده اعتماد نمود .
    با بررسی هر یک از این عوامل دخیل در دقت گلوکومتر و سعی بر انجام تست در شرایط کاملا اصولی و استاندارد ، می توان دقت این روش را به حداکثر رساند . در این حال ، حتی با استفاده از برند های متوسط و معمولی گلوکومتر نیز می توان نتیجه ای دقیق به دست اورد .

برخی برند ها سعی بر این داشته اند تا به نوبه خود با ارائه محصولاتی دقیق ، فرد را به سمت بهترین نتیجه هدایت کنند . این دستگاه ها با افزودن قابلیت ثبت هشدار های مختلف ، فرد را از صحت مراحل مطمئن می سازند و تا زمانی که تمامی هشدار ها خاموش نشده باشند ، نمی توان به رقمی دقیق و واقعی دست پیدا کرد .

ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟

ایا دستگاه های قند خون خانگی دقیق است ؟ این تجهیزات همواره در دسترس بوده و برای بررسی قند خون ، نیاز فرد به مراجعه به مراکز خدمات درمانی را به حداقل می رساند . در این شرایط ، نیازی به حضور فرد در ساعات ابتدایی صبح در ازمایشگاه ها نیست . از طرف دیگر ، می توان با حداقل هزینه ، چندین بار در طول روز قند خون را بررسی نمود . این کار تنها به کمک یک عدد گلوکومتر ، نوار و سوزن تست و نیز قلم لنست امکان پذیر شده است .
همچنین ، دستگاه های مدرن قابلیت ثبت و ذخیره اطلاعات را درون خود دارند . در این شرایط می توان ارشیوی کامل از نتایج را ثبت نموده و در صورت نیاز با پزشک در میان گذاشت . همچنین برخی برند ها ، قابلیت ارسال نتایج از طریق امواج وایرلس را نیز تعبیه نموده اند ؛ در نتیجه می توان داده ها را به سیستم های هوشمند و سیستم های کامپیوتری انتقال داد . در این شرایط ، امکان ذخیره تعداد بیشتری داده وجود داشته و می توان ان ها را به صورت غیر حضوری نیز به پزشک انتقال داد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

لینک کوتاه : shorturl.at/aeJP6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *