بهترین کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون

بهترین کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون کدام است ؟ امروزه کرم های بی حس کننده کاربرد های بسیاری در پزشکی و واردی مانند زیبا سازی های مختلف دارند . طیف گسترده این کرم ها ، از عمل های جراحی کوچک و بدون نیاز به بیهوشی ، تا لیزر ، اپیلاسیون ، تتو ، . . . را شامل می شود . بنابر تشخیص پزشک و یا متخصص امور زیبایی ، فرد می تواند از کرم های بی حس کننده استفاده کند . به خصوص در کلینیک های زیبایی ، برای موارد بسیار زیاد و مختلفی از این کرم ها استفاده می شود . کرم های بی حس کننده انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن ها می توانند ضعیف ، متوسط و یا قوی باشند . این کرم ها موضعی بوده و برای هر قسمت از بدن که مورد استفاده قرار بگیرند ، یکسان عمل کرده و پس از مدت کوتاهی ، حساسیت آن قسمت را نسبت به درد ، به میزان قابل توجهی کاهش می دهند .

معرفی کرم و پماد های خطرناک

برخی از پماد هایی که برای اپیلاسیون استفاده می شوند عوارض بد و در برخی مواقع غیر قابل جبرانی دارند به همین منظور توصیه می شود هرگز از این نوع کرم ها استفاده نکنید به دلیل اینکه هر روز یک برند خاص وارد بازار می شود و نمی توان نام تمامی آن ها را در لیست آورد ما به یک سری خصوصیات بسنده می کنیم که اگر پماد مورد نظر این خصوصیات را داشت استفاده نکنید
  • پماد هایی که توسط دست فروشان یا افراد ناشناس فروخته می شود
  • برند هایی که فروش آن ها در داروخانه ها غیر قانونی است
  • پماد های قاچاق

بهترین راه این است که کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون از داروخانه یا تجهیزات پزشکی با خیال راحت تهیه کنید 

بهترین کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون ( کرم زایلاپی  )

اصلی ترین نقش این کرم ها ، مسدود کردن تمامی سیگنال های عصبی ، جهت کاهش درد می باشد . این سیگنال ها پس از مسدود شدن ، دیگر قادر نخواهند بود تا پیام درد را به مغز ارسال کنند . نحوه عملکرد کرم های بی حس کننده ، به گونه ای است که پس از تماس با سطح خارجی پوست ، به آرامی به لایه های میانی نفوذ پیدا کرده و عملکرد نهایی سلول های عصبی را ، مختل می کند . به همین دلیل پس از استفاده از کرم ، فرد در ناحیه مورد نظر ، احساس درد نخواهد کرد . مرغوبیت یک کرم بی حس کننده ، به مدت زمانی که طول میکشد تا اثرگذاری شروع شود و هم چنین میزان ماندگاری اثر ، بستگی دارد .
یک کرم بی حس کننده با کیفیت ، می بایست پس از آغشته شدن بر روی پوست ، در مدت زمان کوتاهی اثرگذاری خود را شروع کند ؛ هم چنین باید تا پایان فعالیت های پزشک یا متخصص زیبایی ، ناحیه مورد نظر از بدن فرد را بی حس نگه دارد . نوع کرم و همچنین میزانی که بایستی استفاده شود ، در صورت تجویزی بودن محصول ، به نظر پزشک بستگی دارد . ماده ای که در اکثر کرم های بی حس کننده مورد استفاده قرار میگیرد ، لیدوکائین نام دارد . معمولا در باکیفیت ترین و قوی ترین کرم های بی حس کننده ، در حدود ۵% لیدوکائین استفاده می شود .
یکی از موارد اصلی استفاده از این کرم ها ، پیش از اپیلاسیون موهای زائد می باشد . بسیاری از افراد که پوست های حساسی داشته و یا به طور کل نسبت به درد ، از سایر افراد حساس تر هستند ، ترجیح می دهند پیش از شروع اپلاسیون و یا لیزر ، ناحیه مورد نظر از بدن خود را ، به این کرم ها آغشته کنند . از جمله معروف ترین کرم های بی حس کننده ، جهت انجام اپیلاسیون ،” کرم  زایلاپی ” می باشد .
جهت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید 
جهت استفاده از پماد زایلاپی ، می بایست بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت پیش از اپیلاسیون ، لایه نسبتا ضخیمی از آن را ، بر ناحیه مورد نظر کشیده و جهت اثر گذاری بیشتر ، روی آن را با یک پلاستیک تمیز کاملا پوشاند . عده ای به اشتباه فکر می کنند که نیازی به پاک کردن و یا شستن کرم پس از اثرگذاری نیست در صورتی که ، پیش از شروع به اپیلاسیون می بایست توسط دستمال  و یا یه کاردک پلاستیکی ، تمامی کرم از روی سطح پوست به طور کامل برداشته شود . برای اپیلاسیون نقاطی مانند زیر بغل که حساسیت بیشتری به درد دارند ، استفاده از پماد زایلاپی ، گزینه مناسبی به حساب می آید .
پس از استفاده از این پماد و شروع اپیلاسیون ، فرد دردی را در هنگام کشیده شدن موهای زائد از درون پوست خود ، احساس نخواهد کرد . همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد ، استفاده یا عدم استفاده از پماد زایلاپی و سایر کرم های بی حس کننده در هنگام اپیلاسیون ، بستگی به شدت حساسیت پوست فرد و هم چنین ، نظر متخصص دارد .
پوست هر فرد ویژگی های مخصوص به خود را دارد ، از همین رو همواره این امکان وجود دارد که با مصرف پماد هایی نظیر زایلاپی ، پوست واکنش نشان داده و عوارض جانبی به دنبال داشته باشد . در زیر به برخی از علائم حساسیتی این پماد اشاره شده است :
  • احاس سوزش و خارش .
  • قرمزی و التهاب پوست .
  • شکل گرفتن کبودی در آن ناحیه .
  • احساس خستگی و ضعف غیر طبیعی .
  • شدت گرفتن ضربان قلب .
  • تعریق در نواحی مختلف بدن .
  • تنگی نفس و به طور کلی مشکلات تنفسی .
موارد فوق از جمله عوارض جانبی احتمالی پماد زایلاپی می باشند . ممکن است فردی که به این پماد آلرژی داشته باشد ، در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف آن ، یک یا چند مورد از عوارض بالا را تجربه کنند . در صورت بروز هر کدام از این موارد ، می بایست هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد . البته احتمال بروز عوارض جانبی بسیار کم می باشد و در اکثر افراد ، چنین حالاتی رخ نمی دهد . با این وجود توصیه می شود که پیش از تهیه پماد و استفاده از آن در ابعاد وسیع ، حتما از عدم وجود آلرژی اطمینان حاصل شود .
مورد دیگری که در رابطه با پماد زایلاپی می بایست به آن اشاره شود ، مقدار مورد مصرف در هر نوبت می باشد . معمولا متخصصین موجود در کلینیک های زیبایی ، فرد را در رابطه با نوع کرمی که بایستی تهیه شود و هم چنین مقدار مورد نیاز در هر نوبت اپیلاسیون ، راهنمایی می کنند . مصرف بیش از حد و زیاد از پماد های بی حس کننده ، می تواند برای برخی از افراد که پوست های حساسی دارند ، مسمومیت پوستی ایجاد کند .
بهترین کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون
بهترین کرم بی حس کننده برای اپیلاسیون
مسمومیت پوستی در صورتی شکل میگیرد که میزان پماد استفاده شده ، به دفعات مکرر بیشتر از میزان تجویز شده باشد . به طور کلی پیشنهاد می شود که در طول ۱ ماه ، به طور مداوم و پشت سر هم از آن استفاده نشود . علائم مسمومیت پوستی نیز ، شبیه به علائم آلرژی بوده و در موارد حاد ، می تواند بر روی دستگاه عصبی و حتی دستگاه گردش خون نیز تاثیر بگذارد . هشدار های دیگری نیز در ارتباط با این پماد وجود دارد ، که در ادامه به آن ها پرداخته خواهد شد .
  •  هنگام استفاده از زایلاپی باید مراقب بود تا هیچگونه تماسی با چشم نداشته باشد . در صورت بروز این اتفاق ، باید سریعا چشم با آب شسته شده و تا زمانی که اثر بی حسی پماد ، به طور کامل از بین برود ، از چشم مواظبت کرد .
  • به منظور بی حسی گوش  بهتر است از زایلاپی استفاده نشود . در صورتی که پماد به مجرای میانی گوش نفوذ کند ، می تواند باعث بروز عوارض و خطراتی برای فرد شود .
  • ناحیه ای که پماد بر روی آن کشیده شده ، نباید در مجاورت هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم قرار بگیرد .
  • بیشتر از مدت زمانی که توصیه شده ، نباید پماد بر روی پوست باقی بماند . ممکن است عده ای بر این باور باشند که ، هر چقدر بیشتر بر روی پوست باقی بماند ، اثربخشی آن طولانی تر و شدید تر خواهد شد . در صورتی که این امر اگر به دفعات تکرار شود ، می تواند زمینه بروز مشکلات پوستی باشد .
  • پس از کشیدن پماد بر روی پوست ، بهتر است برای مدت کوتاهی به آرامی ماساژ داده شده تا کاملا جذب پوست شود .
  • جهت استفاده از زایلاپی برای کودکان ، بایستی حتما با پزشک متخصص مشورت شود . بیشتر پزشکان عقیده دارند که بهتر است از این پماد برای کودکان استفاده نشود .
  • پیش از تهیه پماد باید پوست ناحیه مورد نظر ، کاملا بررسی شود . در صورت وجود هر گونه زخم ، سوختگی و حتی خراشیدگی های سطحی ، بهتر است از زایلاپی استفاده نشود .
  • تا به حال هیچ آزمایشی زنان باردار را از استفاده این پماد ، منع نکرده است ؛ با این حال توصیه می شود در صورت تمایل به استفاده از زایلاپی ، در ابتدا با پزشک متخصص مشورت شود . علت این هشدار وجود موادی مانند لیدوکائین و پریاوکائین در پماد زایلاپی می باشد ، که ممکن است برکیفیت  شیر مادر اثر گذار باشد .
  • اگر فرد از دارو های خاصی استفاده می کند ، به دلیل بروز تداخل دارویی  نباید از این پماد استفاده کند . از جمله دارو هایی که با پماد بی حسی زایلاپی تداخل دارند ، می توان به استامینوفن ، فلوتامید ، آنتی بیوتیک ، متوکلوپرامید ، پریماکین ، . . . اشاره کرد .
  • توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که در صورت استفاده از زایلاپی ، نباید بلافاصله از پماد های بی حس کننده موضعی دیگر ، مانند تتراکائین ، پراموکسین ، . . . استفاده کرد .
  • در نهایت بهتر است در صورتی که فرد سابقه بیماری های پوستی نظیر اگزما و یا آلرژی را داشته است ، پیش از مصرف زایلاپی ، با یک متخصص پوست مشورت کند .
پیش تر گفته شد که پماد های بی حس کننده نظیر زایلاپی ، موارد استفاده گسترده ای دارند . علاوه بر اپیلاسیون ، در شرایط دیگری نیز می توان جهت کاهش درد ، از این پماد استفاده کرد .
  •  پیش از دریافت خدمات زیبایی مانند مزونیدلینگ ، میکرونیدلینگ ، . . . از این محصول استفاده می شود .
  • به منظور کاهش درد در هنگام لیزر موهای زائد بدن نیز ، بسیاری از افراد پماد زایلاپی را تهیه می کنند . معمولا به این افراد گفته می شود تا یک ساعت پیش از شروع لیزر ، پماد را بر ناحیه مورد نظر پخش کنند . بهترین زمان اثر گذاری پماد های بی حسی ، بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد .
  • در هنگام دریافت خدمات مربوط به تتو نیز ( تتو بدن ، تتو ابرو ، . . . ) ، فرد می تواند از پماد بی حسی استفاده کند . یکی از مزیت های استفاده از این پماد در هنگام تتو ، جلوگیری از خونریزی می باشد . ممکن است خونریزی مکرر باعث کاهش دقت و ظرافت تتو شود .
  • جهت پاک کردن تتو های قدیمی بدن ، از دستگاه لیزر مخصوصی استفاده می شود . عده ای عقیده دارند که بدون استفاده از بی حسی ، فرد ممکن است درد نسبتا زیادی را تحمل کند . به همین دلیل پیش از پاک کردن تتو با دستگاه لیزر نیز ، می توان از پماد های بی حسی استفاده کرد .
  • در بسیاری از عمل های جراحی کوچک و نسبتا ساده ، بنابر تجویز و توصیه پزشک ، به جای بیهوشی از پماد های موضعی بی حسی در حین عمل استفاده می شود . پمادی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد ، می بایست بسیار قوی بوده و در مدت زمان کوتاهی پس از تماس با پوست ، باعث بی حسی آن ناحیه شود . هم چنین باید تا پایان زمان عمل جراحی ، ناحیه مورد نظر را بی حس نگه دارد و ماندگاری بالایی داشته باشد . از بین رفتن اثر پماد  در حین جراحی ، مشکلات متعددی را برای پزشک و بیمار به همراه خواهد داشت .
  • از دیگر موارد مصرف پماد زایلاپی ، می توان به درمان جای سوختگی و یا نیش حشرات اشاره کرد . در برخی از موارد که سوختگی به هر دلیلی ( اتو ، روغن داغ ، آب جوش ، . . . ) رخ بدهد ، فرد می تواند مقدار کمی از این پماد را ، به آرامی بر روی ناحیه مصدوم شده کشیده و مدتی صبر کرده تا پماد به لایه های درونی و میانی پوست نفوذ کند . هم چنین پس از گزیدگی یا نیش حشرات می توان جهت کاهش درد ، سوزش ، قرمزی و التهاب ، از زایلاپی استفاده کرد .

این مطلب را هرگز از دست ندهید

خواص ویکس برای لک صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *