علائم ضرب دیدگی انگشت پا

علائم ضرب دیدگی انگشت پا  : بی گزند بمانید !

علائم ضرب دیدگی انگشت پا

فعالیت های روزمره و یا فعالیت های حرفه ای مثل ورزش ، پاها را در معرض آسیب های بسیاری قرار می دهند . گاهی اوقات ممکن است پا دچار ضرب دیدگی ، در رفتگی ، شکستن و یا رگ به رگ شدن گردد . تمامی این موارد با علائم نسبتا مشترکی رخ می دهند و نیاز است تا در صورت بروز هر نوع علامت ، فورا به پزشک مراجعه نموده و عکس های رادیولوژی گرفت .

علائم ضرب دیدگی انگشت پا
علائم ضرب دیدگی انگشت پا

شکستگی استخوان های پا ، ممکن است در مناطق مختلفی از پا رخ دهد . مثل انگشتان ، استخوان کف ، قوزک ، استخوان های ساق و … .
در برخی شرایط ، نیروی وارد شده به استخوان ها تنها باعث ایجاد ترک خوردگی در استخوان می شود . در این شرایط ، تنها با کمک گچ گرفتن می توان استخوان را درمان کرد . ولی گاهی این نیرو علاوه بر ترک خوردگی ، باعث جدا شدن دو قطعه از همدیگر می شود . در این شرایط نیاز است تا ابتدا استخوان ها را به طرزی صحیح در کنار یک دیگر جا انداخت و سپس گچ گرفت . شایع ترین عوارض این نوع شکستگی های وخیم ، درد شدید ، خونریزی ، تورم و … است . بعضا این عوارض در حدی زیاد هستند که فرد به طور کامل توانایی حرکت را از دست می دهد .
انگشتان پا ، استخوان هایی بسیار ظریف هستند . این استخوان ها ممکن است با حوادثی مثل برخورد به کمد یا پایه ی مبل نیز دچار ضرب دیدگی شوند . معمولا عوارض ضرب دیدگی استخوان انگشتان ، اول از همه با ایجاد کبودی نمایان می شود . قرمز شدن و کبودی علامت هایی ست که نشان دهنده ی نیاز به ویزیت شدن توسط پزشک می باشد . در غیر این صورت ، و در شرایطی که درد با کمک کیسه ی یخ کاملا برطرف گردد ، حاکی از ضرب دیدگی جزئی ست .
دقت داشته باشید که اگر تورم و قرمزی در انگشت مشاهده کردید ، یا درد پس از چند ساعت حتی با وجود قرار دادن کیسه ی یخ ادامه داشت ، بهتر است فورا به پزشک مراجعه گردد . ضرب دیدگی هایی که با بی توجهی ، به ان ها رسیدگی نشود ، ممکن است مشکلات جدی تری را به همراه بیاورند .

علائم ضرب دیدگی انگشت پا
علائم ضرب دیدگی انگشت پا

گاهی اوقات ، انگشت مورد ضربه قرار گرفته است ولی شخص ، به آن بی توجه بوده و مدت زیادی به فعالیت مشغول می شود در این شرایط ، ممکن است ترک خوردگی های ناشی از ضربه ، تبدیل به شکستگی هایی وخیم بشوند که نیاز به درمان و طول دوره ی طولانی دارند . در برخی شرایط نیز منجر به کج شدن انگشتان و قرار گرفتن آن ها در زاویه ای غیر طبیعی می شود .
یکی از تفاوت های پیچ خوردگی و شکستن پا ، در محل احساس درد است . گاهی افراد نمی توانند تشخیص دقیقی از نوع آسیب داشته باشند . معمولا درد های شکستگی ، دقیقا در خود محل آسیب دیده احساس می شود . در این شرایط ، اگر استخوان شست شکسته شده باشد ، استخوان های انگشتان مجاور دردی احساس نمی کنند . ولی در پیچ خوردگی ها ، نه تنها خود محل ، بلکه درد به سایر بخش های مجاور نیز کشیده می شود .
در صورت بروز ضرب دیدگی و یا شکستگی انگشتان پا ، نیاز است تا با پزشک مشورت گردد . در این شرایط بسته نوع وخامت ، ممکن است استفاده از آتل ، گچ گرفتن و یا فیزیوتراپی تجویز شود . قبل از عکسبرداری ، تمامی علائم احساس شده در پا را برای دکتر شرح دهید . به عنوان مثال ، احساس سوزن سوزن شدن ، بی حسی ، خارش ، و … می توانند علائمی باشند که به پزشک برای تشخیص اولیه ی بهتر ، کمک کنند .

  • اگر می خواهید بهترین محصولات ارتوپدی پا در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی پا 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *