مچ بند طبی پا

قوزک بند و مچ بند طبی پا : بی گزند بمانید !

مچ بند و قوزک بند طبی پا

تجهیزات پزشکی بی گزند مرکز فروش انواع محصولات پزشکی مانند محصولات ارتوپدی است در پایین همین صفحه می توانید انواع برند ها و محصولات مرتبط با پا ( مچ بند طبی و قوزک بند ) مشاهده کنید در صورتی که به راهنمایی و مشاوره احتیاج داشتید کافیست با ما تماس بگیرید

قیمت خرید مچ بند طبی پا و قوزک بند

خرید اینترنتی قوزک بند و مچ بند طبی پا

جهت خرید اینترنتی انواع قوزک بند و مچ بند طبی پا کافیست مدل ها و برند های مختلف در همین صفحه مشاهده و با هم مقایسه کنید اگر بعد از مطالعه توضیخات محصولات و مقایسه آن ها با هم نتوانستید بهترین محصول را انتخاب کنید با ما تماس بگیرید مشاوره تخصصی خرید محصولات پزشکی از سایت بی گزند 100% رایگان است

مچ بند طبی پا

مچ بند های طبی برای درمان جراحات و یا تسکین درد های موجود در مچ پا استفاده می شوند.
خرید مچ بند های طبی را می توانید به صورت آنلاین انجام داده و یا حتی از انواع مختلف آن نیز اطلاع پیدا کنید. برای اینکه بدانید کدام نوع مچ بند طبی برای پای شما مناسب است باید با پزشک خود مشورت کنید و بنا به توصیه او یکی از انواع آن را فراهم کنید.
در اوایل دهه 1990، مچ بند ها به دلیل طراحی های بهبود یافته و ارزان تر بودن آنها نسبت به موارد دیگر برای مچ پای ورزشکاران در زمین های ورزشی و زمین های بازی استفاده می شد. امروزه مچ بندهای طبی پا در همه جا و در انواع مختلف وجود دارند. مچ بندهای مخصوص ورزش، برای حفاظت از مچ پا و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به مچ پا نظیر پیچ خوردگی استفاده می شوند.
استفاده از مچ بند برای جلوگیری از آسیب دیدگی مچ پا کاری بسیار رایج است. این کار را ورزشکاران مبتدی نیز انجام میدهند تا از بروز آسیب های حاد در مچ پای خود جلوگیری کنند.
رباط‌ های مچ پا، واحد های ماهیچه‌ای و تاندون و استخوان‌های مچ پا، تکیه‌گاه‌های داخلی را برای ایمن نگه داشتن مچ پا ایجاد می‌کنند. این تکیه گاه های داخلی پیوندهای مهمی از پای شما تا لگن، برای عملکردی ایده آل هستند. مچ بند های طبی پا به عنوان تکیه گاه خارجی برای محدود کردن برخی حرکات مانند خم شدن / وارونگی کف پا (حرکت در مفصل مچ پا که پا را به سمت پایین از ساق پا نشان می دهد و پا را به سمت داخل می چرخاند) عمل می کند. برای اثر بخشی بیشتر، مچ بندهای طبی باید به راحتی در کفشی که در طول روز و فعالیت خود می پوشید قرار گیرد.

انواع مچ بندهای طبی پا

  • مچ بند های طبی فشاری:  این مچ بند ها همچنین به عنوان مچ بند های طبی الاستیک شناخته می شوند. مچ بند های فشاری اغلب برای درمان پیچ خوردگی های خفیف مچ پا و تاندونیت استفاده می شوند. این نوع مچ بند ها از مواد کششی سبک وزن ساخته شده اند که امکان چرخش و حرکت طبیعی مچ پا را فراهم می کند. آنها برای محافظت از مفصل، تقویت تعادل و کاهش تورم طراحی شده اند. مچ بند های طبی فشاری همچنین به گرم نگه داشتن مفصل مچ پا و کاهش سفتی عضلات کمک می کنند. آنها را معمولاً می توان روی مچ پای راست یا چپ پوشید و معمولاً بر اساس اندازه کفش فروخته می شوند.
  • مچ بند های طبی بنددار: این نوع مچ بند های طبی توری و نیمه سفت هستند. آنها برای درمان پیچ خوردگی های خفیف تا متوسط مچ پا استفاده می شوند. مچ بند های طبی بنددار حرکت پهلو به پهلو و بالا و پایین مفصل را محدود می کنند. آنها پشتیبانی بیشتری نسبت به مچ بند های فشاری ارائه می دهند و بیشتر انواع آن در کفش جا می شوند. همانند مچ بند های فشاری، آنها برای استفاده در مچ پای راست یا چپ طراحی شده اند.
  • مچ بند های طبی لولایی: مچ بند های لولایی نیز نیمه سفت هستند. آنها از چرخش مچ پا از یک طرف به طرف دیگر جلوگیری می کنند اما مانع حرکت بالا و پایین آن ها نمی شوند. مچ بند های لولایی معمولاً دارای کناره‌های بالشتکی برای راحتی و تسمه‌های Velcro هستند تا به راحتی قابل تنظیم یا برداشتن باشند. بر خلاف مچ بند های بنددار یا فشاری، مچ بند های لولایی به طور خاص برای تناسب با مچ پای راست یا چپ ساخته می شوند.
  • مچ بند های سفت و سخت: پزشکان اغلب مچ بندهای سفت و سخت را برای ورزشکاران یا افراد فعال تجویز می کنند تا به آنها کمک کند پس از پیچ خوردگی مچ پا یا شکستگی بهبود یابند. این نوع مچ بندها از پلاستیک سخت ساخته شده است که از دو طرف مچ پا کشیده شده و با تسمه های Velcro محکم می شود. در حالی که مچ بند های سفت و محکم به خوبی از مچ پا حفاظت می کنند اما ممکن است به راحتی در داخل کفش قرار نگیرند. بسته به شرایط، پزشک ممکن است پس از شروع بهبودی مچ پا، به بیمار توصیه کند که از نوع راحت تر مچ بند  استفاده کند.
معمولا مچ‌بندهای طبی می‌توانند راه‌ حلی موقت باشند و  فقط باید در مرحله اولیه بهبودی استفاده شوند، مگر اینکه پزشک غیر از این توصیه کند. اگر آسیب دیدید یا درد مچ پا را تجربه کردید، حتماً اول با پزشک خود مشورت کنید و بعد از آن اقدام به خرید مچ بندهای طبی برای پای خود کنید.

به طور کلی مچ بند طبی پا چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

در سطر های بالاتر به برخی از فواید و عملکرد های مچ بند های طبی پا اشاره کردیم و انواع ان را نیز توضیح دادیم . اما اگر بخواهیم به صورت کلی وظیفه این نوع مچ بند های طبی را جمع بندی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
این نوع مچ بند ها از مفصل پا حمایت کرده و آن را ثابت نگه میدارند و گرم می کنند، از چرخش مچ پا به دو طرف در حین انجام فعالیت های روزانه و یا ورزشی جلوگیری می کنند، از وارد شدن صدمات بیشتر به مچ پا و آسیب رساندن به آن جلوگیری می کنند، عملکرد مچ پا را بهتر می کنند و آگاهی بیشتری در مورد مفصل های آسیب دیده به ما می دهند.

چه سایزی را انتخاب کنیم؟

سایز مچ بندی که برای مچ پای خود استفاده می کنید باید دقیقا اندازه پای شما باشد. به هیچ عنوان مچ بند شما نباید آنچنان محکم باشد که گردش خون درون پای شما را مختل کند. معمولا مچ بند های بند دار اندازه های مناسبی دارند و شما می توانید آن ها را به راحتی مناسب با سایز خود تنظیم کنید. البته که نظر پزشک نیز در مورد نوع مچ بندی که نیاز دارید، مهم تر است.
نکته قابل توجه دیگری که در مورد مچ بند های طبی باید بدانید این است که این مچ بند ها قابل شست و شو هستند و شما می توانید بعد از مدتی آن ها را کاملا تمیز کنید. چراکه برخی افراد در هنگام ورزش از آن استفاده می کنند و حتما بعد از مدتی نیاز است که شسته و تمیز شوند.