شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟

شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟ بی گزند بمانید !

شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟

آسیب دیدگی پاها یکی از اتفاقاتی است که احتمال رخ دادن ان نسبتا بالا می باشد . این اسیب دیدگی ممکن است در حد یک ضرب دیدگی ساده باشد و یا نوع وخیم ان که به صورت شکستگی های باز و بسته است . شکستگی ها بسته به نوع و شدت آن و همچنین عواملی مثل سن افراد و شرایط فیزیکی آنان ، زمان متفاوتی برای درمان لازم دارند .
در صورت بروز حادثه برای پا ، از روی شدت درد و شواهد ظاهری آن معمولا می توان میزان آسیب را تخیمن زد . عوارضی که معمولا حاکی از شکستگی هستند شامل موارد زیر می باشند :

  • درد زیاد
  • تورم
  • قرمزی
  • سوزن سوزن شدن

در این شرایط ، لازم است تا سریعا اقدامات مربوط به شکستگی صورت بگیرند .

شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟
شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟

گچ گیری بخش های آسیب دیده ، بسته به محل و شدت آن متفاوت است . برخی اوقات ، بنا به تشخصی پزشک ، از آتل به جای گچ استفاده می شود . ولی گاهی اوقات نیاز به گچ گیری کامل وجود دارد . در شرایط وخیم تر ، ممکن است عمل جراحی و پلاتین گذاری تجویز شود .
در شرایطی که شکستگی در انگشتان پا رخ داده باشد ، گچ گیری به این صورت است که انگشت شکسته شده همراه با انگشت مجاور گچ گرفته می شود . بعد از گچ گرفتن ، درد های ناشی از اسیب ظرف مدت یک الی ۴ روز احساس می شوند . پس از گذشت این مدت طبیعتا درد کاهش می یابد ، اما در صورت احساس درد پس از گذشت چند هفته ، مجددا باید به پزشک مراجعه نمود و در صورت نیاز ، عکس های رادیولوژی گرفت .
علاوه بر این ، افرادی که از دیابت رنج می برند ، معمولا شکستگی هایی بدون درد را تجربه می کنند . مهم ترین علامت شکستگی انگشتان پا دراین افراد ، تورم است . در صورت ضرب دیدگی و ایجاد تورم انگشتان ، فورا باید به پزشک مراجعه کرد .


شکستگی در بخش های مختلف پا ، زمان متفاوتی برای ترمیم نیاز دارد . معمولا شکستگی های انگشتان پا ظرف مدت ۳ الی ۶ هفته بهبود پیدا می کنند ولی ممکن است برخی افراد به مدت زمان بیشتری برای بهبود نیاز داشته باشند . این در حالیست که استخوان های کف پا دیرتر ترمیم شده و زمان کافی برای جوش خوردن استخوان های کف پا ، بین ۶ الی ۸ هفته است . شکستگی قوزک ، از مدت زمان بیشتری نسبت به سایر بخش های پا احتیاج دارد و حتی ممکن است تا ۱۲ هفته نیز نیاز به گچ گرفتن داشته باشد .
دقت داشته باشید که زمان گفته شده ، برای جوش خوردن استخوان و شروع فعالیت های روزمره است . برای افرادی با میزان فعالیت بالا مثل ورزشکاران ، زمان بیشتری برای شروع فعالیت های تخصصی نیاز است .

شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟
شکستگی انگشت پا چقدر طول می کشد ؟

برخی افراد ، ممکن است به زمان بیشتری برای ترمیم استخوان های بدن خود نیاز داشته باشند . در این شرایط از اصطلاح ” دیر جوش خوردن استخوان ” استفاده می شود . این مساله ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد ، یا در افرادی با سن بالا رخ دهد ؛ و همچنین در صورتی که استخوان ها به طرز غلطی جا اندازی شوند . جا اندازی غلط و غیر اصولی ، نه تنها مدت زمان درمان را طولانی تر می کند ، بلکه ممکن است در صورت انجام این کار روی استخوان های ساق و قوزک و … ، منجر به کوتاهی پا یا ایجاد اختلال در راه رفتن گردد .
توصیه می گردد پس از باز کردن گچ پا ، حتما از آتل استفاده شده و حرکات فیزیوتراپی را انجام دهید . این کار ، روند بهبود را تسریع بخشیده و دوران نقاهت پس از باز کردن گچ را به حداقل می رساند .

  • اگر می خواهید بهترین محصولات ارتوپدی پا در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی پا 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *