چسب ضد حساسیت 

چسب ضد حساسیت تجهیزات پزشکی بی گزند مرکز فروش انواع چسب پزشکی است
چسب ها کاربرد بسیار متنوعی در امور پزشکی دارند . این محصولات برای فیکس کردن انواع پانسمان و لوله های پزشکی و … کاربرد دارد . معمولا چسب باید مدت طولانی روی پوست باقی بماند . برخی افراد با دارا بودن پوست های حساس ، در مواجهه با این محصولات ممکن است عوارض آلرژیک از خود نشان دهند . این نوع عارضه گرچه به صورت نادر رخ می دهد ، اما ممکن است عوارضی همچون خارش ، تورم ، کهیر ، قرمز شدن و … را به همراه داشته باشد .
یکی از محصولات پزشکی پر کاربرد ، چسب ضد حساسیت است . این محصول برای فیکس کردن انواع پانسمان به کار می رود  ؛ الیاف و چسب به کار رفته در تولید آن به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین سازگاری را با پوست داشته وبا بافت بدن وارد واکنش نمی شوند .
این چسب با انواع تیپ های پوستی سازگاری داشته و به علت دارا بودن قدرت چسبندگی بالا ، برای پانسمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .
چسب ضد حساسیت 
چسب ضد حساسیت

ساختار چسب ضد حساسیت

پوست ، از بافت های بسیار حساس بدن است . این بافت در تماس طولانی مدت با اجسام و نیز در تماس با برخی ماده های الرژن ، واکنش هایی نشان می دهد ؛ از جمله : تورم ، قرمزی ، بروز کهیر ، خارش شدید . در شرایط پزشکی ، نیاز است تا برخی اجسام مثل لوله های پزشکی ، به مدت طولانی روی پوست چسبیده بمانند . در این موقعیت ها ، از چسب هایی ویژه استفاده می شود . استفاده از استریپ های معمولی ، می تواند عوارض حساسیتی ذکر شده را ایجاد کند . این عوارض که با نام درماتیت پوستی نامیده می شوند ، در نتیجه واکنش بافت پوستی با مواد مولد چسبنده در استریپ اغاز می شوند .
این محصول به صورت نوار هایی شفاف و یا سفید رنگ هستند که به صورت رولی به فروش می رسند . جنس ان ها بسته به محصول خریداری شده ، می تواند از نوع پارچه ای ، کاغذی و … باشد . برخی عمدتا در انواع پانسمان به کار می روند ، اما نوع دیگر برای جراحی و … نیز کاربرد دارند .
الیاف ان به صورت بافته نشده است . مقاومت ان در برابر نفوذ اب و رطوبت بسیار بالا بوده و در صورت برخورد ان با مایعات ، امکان ورود به زخم و پانسمان را ندارند . این کار کمک می کند تا در زیر ناحیه استفاده شده ، تعرق و … صورت نگرفته و رنگ پوست به سفید تغییر نکند .
یک سمت آن به چسب اغشته شده است تا روی پوست فیکس شود . این چسب از نوع پلیمر اکریلیک مدیکال است .
ترکیب الیاف و چسب به گونه ای ست که هیچکدام برای پوست عوارض به همراه نداشته و منجر به واکنش های حساسیت زا نمی شود .

مزایای استفاده از چسب ضد حساسیت 

این محصول هوا را رد و بدل می کند . در نتیجه باعث می شود تا پوست در زیر محل استفاده دچار تعریق نشده و با عوارضی مثل تغییر رنگ پوست و چروک شدن ان روبرو نشود . از طرف دیگر ، در عین داشتن انعطاف و کاربرد برای تمام نقاط بدن ، بسیار مقاوم بوده و به راحتی از روی پوست جدا نمی شود . چسب ضد حساسیت می تواند برای تمامی رده های سنی ، از میانسالان تا نوزادان مورد استفاده قرار بگیرد .
با توجه به الیاف مهندسی شده ، می توان برای مدت طولانی از ان استفاده نمود ؛ بدون این که عوارضی نشان داده  و پوست را با احساس خارش و تورم روبرو کند .
با توجه به سطح انعطاف و عدم کشش در زیر این نوع پانسمان ، حرکات طبیعی بدن با محدودیت خاصی روبرو نمی شود . در این شرایط ، می توان بخش های تحت حفاظت این چسب را تکان داد ؛ مثلا حرکات طبیعی انگشتان دست ، در بخش هایی از بدن که مفاصل تا شوند هستند و غیره ، حرکات با محدودیت روبرو نمی شود . اما این دامنه حرکتی به منظور کشسانی بودن ساختار استریپ ها  نیست . در شرایط فشار اوردن بیش از حد ، امکان کنده شدن ان وجود دارد .
برخی افراد استانه تحمل کمتری داشته و بدن انان نسبت به کشیدگی واکنش دردناک تری نشان می دهد . افرادی مثل سالمندان . استریپ های ضد حساسیت به نحو اسان تری نسبت به دیگر چسب ها از روی پوست جدا می شوند . در این شرایط ، پوست دچار کشیدگی نشده و حتی با گذشت مدت مشخصی با نزدیک شدن به استانه اتمام عملکرد ان ، از روی پوست می افتد .
تمامی الیاف به کار رفته در تولید این محصول ، فاقد پرز و لاتکس است . پرز و لاتکس عواملی هستند که با ورود به زخم ، خارش و عفونت را به همراه دارند . با حذف این عوامل ، مشکل بر طرف شده احتمال بروز خارش و عفونت از بین می رود .
همانطور که ذکر شد ، این چسب در دو نوع بی رنگ ( شفاف ) و سفید در بازار موجود هستند . نوع سفید رنگ حاوی زینک اکساید است . زینک اکساید ماده ای معدنی ست که کمک می کند از تورم و التهابات پوستی جلوگیری شده و به نوبه خود در بهبود و ترسیع روند درمان نقش دارد .
استفاده از آن بسیار اسان بوده و در شرایط ضروری می توان به سادگی و بدون نیاز به قیچی ، به کمک دست جدا نمود .
در شرایطی که با کمک این چسب ها ، پانسمان فیکس شده باشد  و نیاز به عکسبرداری های پزشکی وجود داشته باشد ، حضور ان در روند عکسبرداری اختلال ایجاد نکرده و نیاز به برداشتن پانسمان وجود ندارد .

کاربرد چسب ضد حساسیت 

این چسب برای اهداف بسیار متنوعی می تواند کاربرد داشته باشد . رایج ترین کاربرد ان به منظور فیکس کردن پانسمان است . اما علاوه بر این ، برای فیکس نمودن سایر لوله ها و تجهیزات پزشکی مثل کاتتر و لوله آنژیوکت نیز می تواند کاربردی باشد . همچنین برای نگهداری تجهیزات پزشکی اتاق عمل مثل لوله های تنفسی ، لوله سرم و … نیز استفاده می شود .
با توجه به این که این چسب می تواند روند تورم پوست را کنترل کند ، بعد از جراحی های زیبایی مثل جراحی بینی نیز کاربرد دارد . در نتیجه فرم بینی و محل جراحی شده را حفظ کرده و از تغییر حالت ان جلوگیری می کند .

انواع چسب ضد حساسیت : 

همانطور که گفته شد ، این محصول دارای انواع مختلفی ست که هرکدام برای انواع خاصی از پانسمان کاربرد دارند . از رایج ترین و شناخته شده ترین نمونه های بازار ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :
چسب شفاف یا PA _ این کالا به رنگ شفاف بوده و فاقد لاتکس می باشد . در برابر مواد روغنی و مایعات مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد . از مهم ترین کاربرد های ان در جراحی های رینوپلاستی و زیبایی می باشد . همچنین در سایر بخش های پزشکی مثل بخش دیالیز نیز کاربرد دارد .
میکروپور _ این محصول به رنگ سفید بوده و در تولید ان ، زینک اکساید به کار رفته است . جنس الیاف از کاغذ است . نسبت به سایر محصولات ، این گزینه اجازه تردد هوا را در سطوح زیاد ایجاد کرده و از تعرق پوست جلوگیری می کند . میکروپور در انواع جراحی ها و نیز جهت اتصال لوله های پزشکی کاربرد زیادی دارد . در صورت حساسیت پوستی به زینک ، باید این مساله به پزشک اطلاع داده شود .
چسب شیشه ای _ این محصول فاقد لاتکس و فاقد زینک است . در نتیجه مواد ان به طور کلی وارد واکنش با سلول های پوستی نشده و خطرات آلرژی به همراه نخواهند داشت . چسب موجود در ان قدرت بالایی داشته و می تواند برای مدت طولانی ، از پانسمان نگهداری کند . تراکم الیاف باعث شده اند تا عوامل مخرب مثل میکروب ها و شرایط محیطی مثل رطوبت و بخار ، امکان ورود به محیط پانسمان شده را نداشته باشند .
چسب های حاوی زینک نمونه هایی هستند که در مصارف جراحی و به خصوص جراحی زیبایی کاربرد بیشتری دارند . استفاده از ان ها به این دلیل توصیه می شود که زینک به کار رفته در ساختار محصول ، می تواند از تورم نیز جلوگیری کرده و روند درمان را تسریع بخشد .
کاربرد های اصلی این محصول در بیمارستان ها در بخش :
 مراقبت های قلبی
اورژانس
دیالیز
رادیولوژی
ارتوپدی
مراقبت های ویژه
بخش درمان
اتاق عمل
است .

نکات مهم در استفاده از چسب های ضد حساسیت :

مواد چسبنده به کار رفته در تولید این محصولات ، نسبت به سرما قابلیت چسبندگی مطلوب خود را از دست می دهند . در نتیجه ممکن است در شرایطی که دمای محیط نگهداری انان پایین باشد ، چسب نتواند به خوبی روی پوست فیکس شود . به همین دلیل بهتر است در محیط هایی مثل یخچال نگهداری نشده و در دمایی مانند اتاق ان ها را قرار داد . البته لازم به ذکر است که افزایش دما بیش از مقدار استاندارد نیز متقابلا عملکرد ان را از بین برده و منجر به رخ دادن حالتی مثل فساد در ان می شود . بهترین شرایط نگهداری ، بین ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است .
به منظور افزایش قدرت ثبات روی پوست ، ابتدا باید محل استفاده را پاکسازی و خشک نمود . حضور هرگونه مایعات مثل آب ، خون ، و … ، همچنین انواع لوسیون و پماد ها سطح بدن را لغزنده کرده و از قدرت ثبات چسب روی پوست می کاهد . در نتیجه بسیار زودتر از زمان استاندارد کنده می شود . به منظور دستیابی به بهترین نتیجه ، بهتر است ابتدا محل را به طور کامل با موادی همچون سرم شست و شو پاکسازی کرده ، کاملا خشک نموده و سپس چسب زد .
برخی افراد ممکن است به زینک اکساید واکنش های الرژیک داشته باشند . پیش از استفاده ، حساسیت های دارویی و شیمیایی خود را با پزشک مطرح نمایید . در صورت عدم اطلاع ، اگر در محل قرار گیری چسب احساس خارش ، داغ شدن پوست و قرمز شدن مشاهده نمودید ، ان را به پزشک یا پرستار اطلاع داده تا اقدام به تعویض ان نمایند .
این محصول برای فیکس کردن پانسمان روی زخم است . به همین دلیل نباید به تنهایی روی زخم قرار بگیرد . بلکه باید ابتدا زخم را به کمک پانسمان صحیح پوشش داده و به منظور فیکس کردن ان ، از چسب ضد حساسیت استفاده نمود .

نحوه خرید اینترنتی چسب ضد حساسیت از سایت تجهیزات پزشکی بی گزند

چسب ضد حساسیت در سایز ها و طول های مختلف در بازار موجود می باشند . عرض  هر کدام با دیگری متفاوت بوده و برای انواع پانسمان ها کاربرد دارد . برخی می تواند برای پانسمان های بزرگ و وسیع و برخی دیگر برای پانسمان های کوچک استفاده شود .
این محصولات در سایز ۲٫۵ سانتی متری و ۱٫۲۵ سانتی با طول هر رول ۹ متر ، موجود هستند . این رول ها را می توان به صورت تکی و یا بسته های ۱۲ عددی خریداری نمود . به منظور انتخاب سایز مناسب ، نیاز است تا ابتدا با پزشک مشورت شده تا سایز مورد نظر معرفی شود . هر نوع زخم یا پانسمان ، نیاز به ابعاد مختلفی دارد . همچنین در صورتی که نیاز باشد تا خود فرد از محصول استفاده کند ، نحوه مصرف را می توان از پزشک و یا مشاورین فروش دریافت نمود .
اصلی ترین مصرف کنندگان ، داروخانه ها ، بیمارستان و مراکز خدمات درمانی هستند . این مراکز ، خریداران عمده هستند ؛ اما می توان به صورت تک نیز برای منازل مسکونی و سایر محل های شخصی خریداری نمود .
چسب ضد حساسیت را می توان از داروخانه ها ، سایت ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی خریداری نمود .
جهت خرید اینترنتی چسب ضد حساسیت از سایت تجهیزات پزشکی بی گزند می توانید از طریق همین صفحه انواع چسب ضد حساسیت مشاهده و انتخاب کنید در مرحله بعد تعداد مورد نیاز از چسب ضد حساسیت به سبد خرید خود اضافه کنید و با .ارد کردن اطلاعات پستی و ثبت سفارش همکاران ما محصول مورد نیازتان را ارسال خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *