گردنبند طبی برای آرتروز گردن

گردنبند طبی برای آرتروز گردن : بی گزند بمانید !

گردنبند طبی برای آرتروز گردن

ارتروز گردن ، یکی از مشکلات رایج است که معمولا برای افرادی رخ می دهد که سن آن ها بیش از ۶۰ سال است . آرتروز گردن در شرایطی رخ می دهد که ستون فقرات در ناحیه ی گردن ، با کاهش آب میان دیسک ها مواجه می شوند . این مشکل می تواند همراه با علائم و یا بی علامت باشد . در شرایطی که شخص ، درد بسیاری را متحمل شود ، نیاز به درمان توسط جراحی وجود دارد ؛ اما به طور کلی با کمک روش های غیر جراحی نیز می توان از تشدید آرتروز جلوگیری کرده و درد را تسکین داد . یکی از روش های رایج برای انجام این کار ، استفاده از گردنبند طبی برای آرتروز گردن است .
درد های ارتروز معمولا دارای علائم هستند . این درد ، فعالیت های روزمره ، خوابیدن ، و تمامی فعالیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد . درد ارتروز به شکل تیر کشیدن در گردن است که گاهی این درد تا بازو ها یا کمر نیز انتقال می یابد .

برای مشاهده انواع گردن بند طبی و مشاوره تلفنی رایگان نحوه استفاده از آن بر روی لینک زیر کلیک کنید

گردن بند طبی  

 

 

گردنبند طبی برای آرتروز گردن
گردنبند طبی برای آرتروز گردن

گردنبند طبی وسیله ای مناسب برای کنترل این درد ها است که با نام آتل گردن نیز شناخته می شود . این وسیله ، به خوبی گردن را در بر گرفته و با حمایت از آن و محدود کردن حرکات ستون فقرات ، میزان درد ناشی از تحرک را کاهش می دهد .
گردنبند طبی صرفا برای درد های ارتروز نبوده و می توانند برای سایر مشکلات مربوط به گردن نیز مورد استفاده قرار بگیرند . به عنوان مثال ، افراد پس از انجام برخی فعالیت های غیر استاندارد و غیر اصولی ، درد های متعددی در گردن خود احساس می کنند . مثلا استفاده ی بسیار زیاد از کامپیوتر و لپتاپ ، خم بودن سر به مدت طولانی ، خوابیدن با بالشت های نامناسب ، و حتی حرکات ناگهانی گردن . علاوه بر این ، پس از انجام جراحی هایی که در ارتباط با گردن و ستون مهره ها هستند نیز استفاده از این اتل ضروری ست .

گردنبند طبی برای آرتروز گردن
گردنبند طبی برای آرتروز گردن

گردنبند های طبی به دو نوع سخت و نرم تقسیم می شوند . آتل های نرم ، ساختار اصلی آن ها از جنس ابر و پارچه است که عمدتا برای ارتروز های خفیف و گرفتگی ماهیچه ( اسپاسم ) استفاده می شوند . این نوع گردنبند ها بسیار سبک بوده و حرکات را به میزان کمتری محدود می کنند ؛ به نحوی که در حین فعالیت های روزمره نیز می توان از آن ها استفاده کرد .
جنس و ساختار گردن بند های سخت ، دو تکه ورق پلی اتیلن است که با کمک نوعی زیپ به خصوص ، در جلو و پشت گردن قرار گرفته و محکم می شوند . این وسیله برای آرتروز های شدید استفاده می شود . البته آتل سخت ، کاربرد وسیع تری دارید . به عنوان مثال ، افرادی با صدمات گردنی شدید ، در رفتگی ها و شکستگی های ستون فقرات در ناحیه ی گردن ، بیرون زدگی دیسک ، بعد از عمل های جراحی گردنی ، و … .
مشابه با سایر تجهیزات طبی ، رعایت برخی نکات در ارتباط با استفاده و نگهداری آتل های گردن ضروری است .
اول از همه ، دقت داشته باشید که استفاده ی طولانی مدت و دائم از آتل ، می تواند به نوبه ی خود مشکلاتی را ایجاد کند . استفاده ی طولانی مدت از آن ، ضعف عضلات گردن را به همراه دارد . علاوه بر این ، افرادی که دارای بیماری و مشکلات در سطح پوست هستند ( مثل زخم و آلرژی ) نباید از این وسیله استفاده کنند .

  1. این وسیله ، صرفا برای یک نفر است و استفاده ی همزمان چند نفر از آن ، به هیچ وجه توصیه نمی شود .
  2. جهت شست و شو و افزایش طول عمر آن ، بهتر است شست و شو به صورت دستی ، با آب ولرم تا خنک ، و با صابون صورت بگیرد . در این صورت ، طول عمر محصول افزایش یافته و بافت و قوام الیافت حفظ می گردد .
  3. بهتر است پیش از شروع استفاده ، با پزشک مشورت گردد .

برای مشاهده انواع گردن بند طبی و مشاوره تلفنی رایگان نحوه استفاده از آن بر روی لینک زیر کلیک کنید

گردن بند طبی  

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *