کنترل قند خون با رژیم غذایی

کنترل قند خون با رژیم غذایی : با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

 

کنترل قند خون با رژیم غذایی

کنترل قند خون با رژیم غذایی : قند خون از جمله مواردی است که با حفظ رژیم غذایی مناسب ، براحتی قابل کنترل می باشد . در صورت تشخیص این بیماری در مراحل اولیه و انجام اقدامات لازم ، درمان آن آسان تر بوده و بدون نیاز به دارو های قند خون ، می توان در راستای از بین بردن آن اقدام نمود . مهم ترین مواد غذایی که باعث ایجاد بیماری قند خون بالا می گردند ، مواد غذایی می باشند که شامل :

  • شکر و گلوکز زیاد هستند مثل انواع شیرینی ها
  • مواد غذایی پر چرب
  • مواد غذایی فرآوری شده و فست فود مثل انواع سوسیس و کالباس
  • مواد حاوی کربوهیدرات بالا مثل برنج های بدون سبوس

این مواد غذایی ، اولین و مهم ترین موادی هستند که قند خون را افزایش می دهند . اما با کمک برخی مواد غذایی ، می توان عملکردی متقابل داشته و میزان قند را در خون کاهش داد . برخی از این مواد به راحتی در دسترس بوده و عموم افراد می توانند در راستای تهیه ی آن ها اقدام نمایند . مواد غذایی از جمله :

  • انواع مرکبات :
    مرکبات از جمله پرتقال و گریپ فروت ، از شناخته شده ترین میوه ها برای کاهش قند خون هستند . گریپ فروت گزینه ای عالی برای کاهش قند خون و نیز فشار خون می باشد . این میوه ها با داشتن مقادیر زیاد از فیبر ، ویتامین و آنتی اکسیدان ، علاوه بر کاهش قند خون ، در سلامت عمومی بدن و بهبود سیستم ایمنی نیز تاثیر گذار خواهند بود .
  • سرکه ی سیب :
    سرکه ی سیب شناخته شده ترین ماده برای کاهش چربی خون و تناسب اندام است . اما علاوه بر نقش آن در چربی سوزی ، در کاهش قند خون میز می تواند موثر واقع شود . این ماده می تواند با از بین گلوکز خون تا مقادیر زیادی به جلوگیری از قند خون بالا کمک کند . برخی افراد آن را به صورت محلول ، همراه با آب گرم و عسل میل کرده و برخی دیگر به صورت چاشنی به مواد غذایی مثل سالاد اضافه می کنند .
  • دارچین :
    دارچین از دیگر گزینه های مناسب برای کاهش قند خون است . این ماده به صورت پودر دارچین و یا چوب آن ، در بازار موجود می باشد . بهترین زمان مصرف دارچین ، به صورت ناشتا است که می تواند قند خون پایه را تا حدود زیادی کاهش دهد . دارچین را به چای اضافه کرده و نیم ساعت پیش از صبحانه میل نمایید .
  • توت :
    توت میوه ایست که علاوه بر کاهش قند خون ، گزینه ای عالی برای جایگزینی قند نیز محسوب می شود . توت تازه ، به کاهش قند خون کمک موثری کرده ؛ و علاوه بر این ، توت خشک شده یکی از مواد عالی برای جایگزینی با قند به شمار می رود . بسیاری از افراد هنگام مصرف چای و سایر دمنوش ها ، از توت خشک شده به جای قند استفاده می کنند .
    به طور کلی ، لیست وسیعی از مواد غذایی کاهنده قند خون وجود دارد که با کمک آن ها ، می توان این فاکتور خون را مدیریت کرده و تحت کنترل قرار داد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

کنترل قند خون با رژیم غذایی
کنترل قند خون با رژیم غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *