چگونه با دیابت مبارزه کنیم ؟

چگونه با دیابت مبارزه کنیم ؟ : با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

چگونه با دیابت مبارزه کنیم ؟

چگونه با دیابت مبارزه کنیم : دیابت بیماری است که در انواع مختلفی وجود داشته و افراد زیادی در معرض ابتلا به آن قرار دارند . دیابت نوع ۱ ، نوع ۲ و دیابت بارداری ، از انواع آن می باشند . مهم ترین دلیل ابتلا به آن ، ژنتیک و وراثت است . اما سبک زندگی روزمره ی افراد نیز می توان عاملی مهم در ابتلا به آن تلقی شود . دیابت ممکن است به طور دائمی ایجاد شده و یا موقتی باشد .
معمولا نوع ۱ و ۲ از انواع ماندگار بوده ، ولی نوع دیابت بارداری ، موقتی است . به این معنی که در حین دوره ی بارداری ، بدن بانوان دچار مشکلاتی در ارتباط با انسولین می گردد ؛ اما با پایان یافتن دوره ی بارداری و مصرف دارو ها و رژیم غذایی خاص ، این بیماری بر طرف می گردد .
دیابت علائم متعددی دارد اما در اکثر مواقع ، تشخیص آن دشوار است . در نتیجه ممکن است فرد تا مدت زیادی از ابتلا به آن بی خبر بوده باشد . به طور کلی افراد دارای زمینه های وراثتی ، افراد چاق و دارای اضافه وزن بیش از ۱۰ کیلو گرم ، افرادی که به هر دلیلی از تحرک کمی برخوردار هستند ، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند .
گرچه تشخیص این بیماری امری دشوار است ، اما با رعایت برخی نکات ، می توان به راحتی از بروز آن جلوگیری کرده و در مراحل ابتدایی ، آن را تحت کنترل قرار داد .

  1.  میزان قند خون خود را همواره بررسی نمایید : دستگاه های تست قند خون ، دستگاه هایی ساده ، کوچک و ارزان قیمت هستند که از تمامی داروخانه ها قابل خریداری می باشند . با خرید این دستگاه و بررسی مداوم قند خون ، می توان قند خون را بررسی نموده و دیابت را کنترل نمود .
  2.  رژیم غذایی ، اولین عامل موثر در کنترل قند خون : حفظ رژیم غذایی مناسب ، می توان اصلی ترین نقش را در پیشگیری از دیابت و کنترل آن داشته باشد . مواد غذایی حاوی کربوهیدارت ، چرب ، پر قند و فراوری شده ، بدترین مواد غذایی هستند و این مواد را باید با موادی جایگزین کرد که حاوی فیبر بالا ، بدون کربوهیدارت و چربی ، بدون قند گلوکز باشند . در این صورت ، قند خون کاهش چشمگیری داشته و می تواند به مدیریت دیابت کمک کند .
  3.  فعالیت بدنی و ورزش : با افزایش میزان آپارتمان نشینی ، شرایط قرنطینه های مداوم خانگی ، مشاغل کارمندی و پشت میز نشینی ، و نیز تغییر سبک زندگی ، فعالیت بدنی جایگاه خود را در برنامه ی روزانه ی افراد از دست داده است . کم تحرکی از دلایل اصلی ابتلا و تشدید دیابت می باشد . با اختصاص دادن ساعاتی از روز به فعالیت های ورزشی ، به خوبی می توان قند خون را کاهش داد .
  4.  کاهش وزن : افزایش وزن و تجمع توده های چربی در بدن ، از علل مهم در ابتلا به دیابت می باشند . با مشورت با متخصصین لاغری و رسیدن به وزن ایده آل ، می توان دیابت را کنترل نمود .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

چگونه با دیابت مبارزه کنیم ؟
چگونه با دیابت مبارزه کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *