قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است ؟

قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است ؟  : با دستگاه تست قند خون  و نوار تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

آیا قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است !؟

در این مطلب قصد داریم در رابطه با ” سوال قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است؟” صحبت کنیم. افراد مبتلا به دیابت نگرانی‌های خاص خود را دارند و نگران این هستند که قند خونشان افزایش یابد و دچار عوارض خطرناک شوند. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند و قند خونشان از یک سطح نرمال بالاتر می باشد عواملی مثل انسولین میزان قند خون را کنترل می کند و پایین می آورد.
در ادامه توضیحاتی در رابطه با میزان قند خون نرمال را ذکر کرده ایم تا بیشتر نگران بیماری خود نشوید. افراد بالغ که باردار نیستند قبل از غذا میزان قند خونشان ۸۰ تا ۱۳۰ میباشد.
خانم های باردار ۹۵ یا کمتر و خانمهایی که باردارند و به دیابت مبتلا هستند ۶۰ تا ۹۹ می باشد.
پس از خوردن غذا نیز میزان قند خون افراد سالم افزایش می‌یابد. افراد بالغ تا ۱۸۰ خانم های باردار ۱۴۰.
بنابراین در این محدوده میزان قند خون نرمال می باشد و جای هیچ نگرانی نیست. نشانه هایی که باعث می شود افراد نگران میزان قند خونشان باشند را در ادامه ذکر کرده ایم.
نشانه های زیر به شما کمک می کند تا متوجه شوید قند خون شما خطرناک است یا نه؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

نشانه های خطر قند خون بالا

اگر میزان قند خون تان ثابت نیست مسلماً بر زندگی روزمره تان نیز تاثیر می گذارد. یکی از عواملی که باعث افزایش قند خون میشود استرس است. در ادامه مواردی که به شما کمک می کند تا متوجه شوید قند خون تان خطرناک است یا نه برایتان قرار داده ایم.
افراد مبتلا به دیابت زود به زود احساس گرسنگی می کنند. برای اینکه قند خون انسان کنترل شود و دچار عوارض آن نشود باید حداقل سه وعده غذا اصلی و دو میان وعده بخورد. با خوردن میان وعده دیگر احساس سرگیجه و گرسنگی در طول روز و در بین میان وعده ها نخواهید داشت.
مورد بعدی افزایش چربی در اطراف شکم می باشد. افرادی که دیابت آنها بیش از حد معمول می باشد معمولا در ناحیه شکم دچار افزایش وزن میشوند.
مور بعد داشتن اشتهای زیاد برای شیرینی است. افرادی که دیابت آنها شدیدتر است و قند خونشان زیادتر می باشد احساس بهتری نسبت به شیرینی دارند و همواره سعی می کنند برای جبران افت قند خونشان از مواد شیرین استفاده کنند.
شایع‌ترین علامت احساس خستگی است. افراد مبتلا به دیابت در طول روز احساس کسلی و خستگی دارند و همواره دوست دارند که بخوابند.
یا در شب مشکل خواب دارند و نمی توانند به راحتی به خواب بروند. دیگر نشانه ای که نشان دهنده دیابت خطرناک می باشد اضطراب و افسردگی است. و همچنین سندروم پای بی‌قرار یکی دیگر از این علامت‌ها می باشد.
افرادی که در خواب به وقفه تنفسی نیز مبتلا هستند می توان گفت که دیابتشان تا حدودی خطرناک می باشد.

قند خون بالای 200 خطرناک است
قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است

سایر نشانه ها

مورد بعدی که نشان می‌دهد شما دچار دیابت خطرناک هستید این است که قند خون انسان در حالت ناشتا بالاتر از ۱۰۰ باشد. در واقع یک فرد نرمال در حالت ناشتا قند خونی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی گرم دارد. بنابراین اگر این رقم بیشتر از ۱۰۰ باشد مسلماً نشانه خوبی نیست.
قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است : علامت دیگر که نشان دهنده پرخطر بودن دیابت می باشد تکرر ادرار است. افرادی که میزان قند خونشان بیشتر از ۲۰۰ است به دلیل عدم کارکرد صحیح کلیه دچار دفع اضافی قند می شوند.
با دفع قند اضافی از بدن نیز مایعات هم دفع میشود. و در این حالت فرد دچار تکرر ادرار میشود. هر چه میزان قند خون فرد بیشتر باشد فرد بیشتر دچار تکرر ادرار خواهد شد. که می تواند یکی از علائم دیابت پرخطر باشد.
نشانه بعدی تشنگی مداوم است. همانطور که گفته شد به دلیل دفع زیاد مایعات از بدن فرد بیش از حد معمول دچار تشنگی می‌شود و برای جبران آب دفع شده بدن نیاز دارد تا آب زیادتری بنوشد.
مهمترین و شایعترین نشانه پر خطر بودن قند خون ضعف بینایی است. به دلیل افزایش قند خون و دفع زیاد آب و در نتیجه کم شدن آب بدن بینایی فرد مبتلا نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
فرد مبتلا در بینایی و تمرکز خود دچار مشکل می‌شود. همچنین این کم آبی باعث می‌شود که مویرگ هایی که در شبکیه چشم وجود دارند پاره شوند در واقع قند خون بالای ۲۰۰ تاثیر منفی در بینایی دارد.
افرادی که مبتلا به دیابت هستند اگر دچار خراش و زخم شوند بسیار طول می کشد تا بهبود یابند و حتی در مواردی در دیابت های شدیدتر متاسفانه بیمار دچار عفونت میشود.
در واقع دیابت بر سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و باعث می شود تا بدن نتواند زخم ها و بریدگی ها را ترمیم کند. حتی ممکن است ماهها طول بکشد تا یک بریدگی ساده ترمیم گردد.
این مورد یکی از نگران کننده ترین موارد در افراد مبتلا به دیابت و هر چه سن فرد بیشتر می شود خطر این مورد نیز افزایش می یابد.
مورد دیگر که افراد مبتلا به دیابت بیشتر آن را احساس می کنند مور مور شدن اندام های بدن می باشد. این بیماران بخصوص در قسمت دست و پا دچار بی حسی می شوند و در این قسمت ها سیستم عصبی به خوبی کار نمی کند و دچار آسیب های جدی می شود.

کنترل قند خون 

یکی از روش های جلوگیری از مرض شکر کنترل مداوم قند خون است ، دستگاه های تست قند خون خانگی یکی از دستگاه های مهم و ضروری برای تمام خانوتاده های ایرانی هست که از طریق سایت بی گزند هم دستگاه هم نوار آن ها را می توانید تهیه کنید

خلاصه قند خون بالای ۲۰۰ خطرناک است ؟

در آخر اینکه دیابت یکی از بیماری‌هایی است که مانند سایر امراض قابل درمان و پیشگیری است اما اگر به طور کامل درمان و به آن توجه کامل نشود فرد دچار آسیب های جدی تری می شود و در صورت عدم رعایت برخی از موارد می تواند برای بیمار بسیار خطرناک تر باشد.
در این مطلب مواردی را ذکر کردیم تا با توجه به آنها آنها مطمئن شوید که آیا قند خون تان خطرناک است یا نه؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *