فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟

فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟ : با دستگاه فشار خون  ، بی گزند ، بی گزند بمانید

فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟

فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟ فشار خون در هر مرحله ، دارای عوارض و نشانه های خاصی ست . معمولا فشار خون بالا از فشار خون خطرات کمتری به همراه دارد . این فاکتور ، از علائم حیاتی بدن است که وضعیت سیستم گردش خون را نشان می دهد .
فشار خون استاندارد به طور عادی ، رقمی در حدود ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه است . این رقم حاصل فشار سیستولیک بر فشار خون دیاستولیک است . هر چقدر که فشار خون بیش از این رقم باشد ، به معنی فشار خون بالا یا هایپرتنشن است . مقادیر کمتر نیز با نام فشار خون پایین یا هایپوتنشن شناخته می شود .
در صورت تست فشار خون در خانه و با کمک دستگاه های فشار سنج خانگی ، دو رقم روی مانیتور دیجیتالی مشخص می شوند . هر چقدر که رقم های نشان داده شده به حد استاندارد نزدیک تر باشند ، بدن در وضعیتی مطلوب است .
گاهی اوقات ، این رقم کمتر از حد استاندارد است . به عنوان مثال ، فشار ۱۰ روی ۶ . این رقم گرچه از حد استاندارد مقداری کمتر است ، اما کماکان بدن را در وضعیت پایداری حفظ کرده و جزو حالت های طبیعی محسوب می شود . در این وضعیت ، نیاز به روش های درمانی وجود ندارد و فرد هیچ گونه علائمی از افت فشار نخواهد داشت . تنها ممکن است احساس بسیار خفیفی از خستگی داشته باشند .
گاهی اوقات ، این میزان فشار خون ، ناشی از خستگی و فعالیت های سنگین بدنی ، عوارض جانبی ناشی از برخی دارو ها ، مصرف غذا های کاهنده ی فشار خون ، خواب آلودگی و خواب ناکافی در طول شبانه روز و … باشد .

فشار خون 10 روی 6 متعادل ست ؟
فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟

البته این وضعیت برای افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند ، و یا افراد مسن ، می تواند مقادیری شرایط را متفاوت تر کند . به عنوان مثال ، افراد مسن ممکن است سرگیجه ها و ضعف های شدید تری را تجربه کنند . این خستگی می تواند فرد مسن را در معرض زمین خوردن قرار دهد . چرا که می تواند جریان خون را به مغز کاهش دهد .
به طور کلی ، با مشاهده ی این رقم در افراد عادی ، در شرایطی که فرد احساس خاصی ندارد و ضربان قلب وی نیز در حالت تعادل است ، نیازی به روش های درمانی وجود ندارد .
کاهش فشار خون از ۸۰ / ۵۰ و کمتر ، می تواند در دسته ی هایپوتنشن قرار بگیرد که عوارضی همچون سرگیجه ، سردی و رنگ پریدگی پوست و … را در افراد عادی به همراه خواهد داشت .
در صورت کاهش شدید این مقدار ، فرد ممکن است تعادل خود را برای حالت استوار از دست داده ؛ و حتی شاید به مرحله ی اغما نیز وارد شود .
کاهش فشار خون با مصرف غذا های حاوی سدیم و محلول های ORS قابل درمان است . اما در شرایطی که فرد هوشیاری خود را از دست داده باشد ، نیاز است تا به مراکز خدمات درمانی انتقال داده شده و درمان های تزریقی صورت بگیرد .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

 

1 دیدگاه برای “فشار خون ۱۰ روی ۶ متعادل ست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *