علت پایین امدن قند خون چیست ؟

علت پایین امدن قند خون چیست ؟ : با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

علت پایین امدن قند خون چیست ؟

پایین بودن قند خون ، یا هیپوگلیسمی ، شرایطی ست که قند خون پایه یا ناشتا ، کمتر از ۷۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد . این وضعیت می تواند موقتی یا دائم باشد . به عنوان مثال ، گاهی حذف کردن یک وعده ی غذایی یا دیر خوردن آن ، می تواند قند خون را کاهش دهد . یا مثلا در شرایطی که فرد برای ساعات زیادی به فعالیت های ورزشی مشغول باشد ، ممکن است شاهد افت میزان قند خون خود باشد .
از طرف دیگر ، افرادی که برخی دارو های خاص برای بیماری خود مصرف می کنند ، ممکن است بعد از مصرف دارو ها با افت قند خون مواجه شوند . مثلا بیماران کلیوی یا کبدی دارو هایی مصرف می کنند که این عارضه را برای آنان به همراه دارد .

علت پایین امدن قند خون چیست ؟
علت پایین امدن قند خون چیست ؟

افرادی که افت قند خون را تجربه می کنند ، معمولا علائمی را احساس می کنند که از مهم ترین آن ها می توان به تاری دید ، ضعف و گرسنگی ، سرگیجه ، رنگ پریدگی ، و تعریق اشاره کرد . همچنین برخی تغییرات روحی و خلقی مثل تغییر خلق و خو و افزایش تحریک پذیری عصبی ، کاهش تمرکز ، احساس گیج بودن ، اختلال تکلم و نیز توهمات ذهنی رخ می دهد .
کاهش قند خون می تواند به صورت شدید و یا متوسط باشد . در شرایط متوسط ، فرد هنوز هشیاری خود را حفظ کرده و می تواند مایعات نوشیده و حتی در جای خود بنشیند . در این شرایط ، توصیه می شود از نوشیدنی های قندی و یا غذا هایی مثل شیرینی و میوه کمک گرفت . زمان لازم برای تاثیر نوشیدنی ها ، سریع تر از مواد غذایی ست ؛ به همین دلیل توصیه می شود در صورت دسترسی ، از نوشیدنی های حاوی قند کمک بگیرید .
در شرایطی که فرد به علت افت شدید قند خون ، هوشیاری خود را از دست بدهد و قادر به نوشیدن و آشامیدن نباشد ، توصیه می شود فرد را به مراکز خدمات درمانی انتقال داده و و تزریق مواد قندی صورت بگیرد . در این شرایط برای بیماران دیابت نوع ۱ از تزریق گلوکاگن استفاده می شود .
افت قند خون معمولا در شرایط متفاوتی می تواند رخ دهد ؛ اما در صورت تکرار این وضعیت برای مدت طولانی ، بهتر است فورا با پزشک متخصص مشورت گردد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *