طرز تهیه و طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون

طرز تهیه و طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون  : با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها

طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها : دارچین یکی از ادویه های با طعم قوی و طبع گرم است . دارچین خوراکی از بخش های داخلی چوب این گیاه تهیه می شود و در انوع مختلفی در بازار موجود می باشد . انواع رایج مورد استفاده از آن به شکل چوب های باریک دارچین ، و پودر می باشند .
دارچین یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون ، کاهش اشتها ، افزایش انرژی بدن ، افزایش سوخت و ساز و متابولیسم و … می باشد . طبق توصیه ی پزشکان ، مصرف روزانه و منظم دارچین و دمنوش های حاوی دارچین ، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افرادیست که دارای بیماری دیابت و قند خون بالا می باشند .
در صورت تمایل به مصرف نوشیدنی های دارچینی ، روش های مختلفی وجود دارد . ساده ترین روش ، این است که یک برش چوبی دارچین را درون یک فنجان چای سیاه قرار داده و اجازه دهید تا مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند تا کامل دم بکشد . برای شیرین کردن طعم این چای ، می توانید از عسل استفاده کنید . عسل گرچه یک شیرین کننده ی قوی است ؛ اما برای بیماران دیابتی کمترین میزان خطر را به همراه دارد . چرا که فاقد گلوکز های خطرناک است .
از دیگر روش های رایج برای مصرف دارچین ، دمنوش دارچین است . برای تهیه ی این دمنوش ، می توانید از آب جوش بجای چای استفاده کنید . یک چوب دارچین را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا دم بکشد . سپس همراه با عسل میل نمایید . برخی افراد در این شرایط بجای چوب دارچین از پودر آن استفاده کنند . نوع پودری دارچین ، خواصی همانند چوب آن داشته و تغییری در خواص وی وجود ندارد .
برخی دمنوش ها ، به صورت ترکیبی تولید شده اند و به صورت تی بگ در بازار موجود هستند . به این صورت که هر کیسه ای این دمنوش ها حاوی دارچین و برخی دیگر از ترکیبات کاهنده ی قند خون می باشد . به عنوان مثال ، دمنوش های زنجبیل و دارچین یکی از قوی ترین کاهنده های قند خون هستند . این دمنوش با شاخص گلیسمی پایین ، یکی از گزینه های عالی برای افرادیست که از قند خون بالا رنج می برند . دقت داشته باشید که با با توجه به طبع گرم دارچین ، ممکن است عوارض کمی همچون خارش گلو مشاهده شود که بهتر است برای از بین بردن این علائم ، از عرقیجاتی با طبع خنک استفاده شود .

 

طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها
طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها

طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون

طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون : قند خون بالا و دیابت ، یکی از اصلی ترین بیماری های رایج در بین ایرانیان است . چرا که در کنار وراثت ، رژیم غذایی پر چرب و پر کربوهیدارت تبدیل به عادت غذایی اکثر افراد شده ؛ همچنین زندگی اپارتمان نشینی و کاهش تحرک نیز در کنار این عوامل ، محیط را برای افزایش قند خون بدن فراهم نموده است . به خصوص در سال های اخیر و گسترش شیوع بیماری کرونا ، میزان تحرک افراد به حداقل رسیده است .
این عوامل ، با افزایش وزن و چربی های مضر بدن ، باعث شده تا شرایطی برای قند خون بالا ایجاد شود .

طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها
طرز تهیه چای دارچین برای دیابتی ها

قند خون بیماری است که در مراحل اولیه ، علائم خاصی بروز نمی دهد . در نتیجه فرد ممکن است تا مدتها متوجه حضور این بیماری در بدن خود نگردد . به همین علت ، توصیه می شود همواره میزان قند خون را بررسی نمود تا در صورت بروز عوارض ، بتوان با کمک روش های خانگی و اولیه ، این بیماری را کنترل نمود .
مواد غذایی بسیاری هستند که معمولا در تمامی خانه های ایرانی موجود بوده و می توانند در کاهش قند خون تاثیر چشمگیری داشته باشند . یکی از این مواد ، ” دارچین ” است . دارچین نوعی ادویه است که به هضم غذا ، کاهش قند خون و نیز افزایش طعم غذا کمک می کند .
دارچین با مکانیسم های خاص خود ، قند خون را کاهش می دهد ؛ اولین مکانیسم اثر این ماده ، بر روی تنظیم سطوح انسولین و جلوگیری از مقاومت بدن نسبت به انسولین می باشد . در کنار این عامل ، افزایش متابولیسم گلوکز در کبد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .
برای مصرف دارچین و افزودن ان در رژیم غذایی ، از روش های متفاوتی می توان کمک گرفت . دارچین به صورت چوب دارچین ، پودر و نیز کپسول های حاوی پودر دارچین موجود می باشد . چوب دارچین گزینه ای مناسب برای افرادیست که مایل هستند دارچین را همراه با دمنوش و چای مصرف کنند . می توان یک عدد چوب دارچین را در استکان چای قرار دهید و فرصت دهید تا مواد آن جذب چای شود .
از دیگر روش های مصرف دارچین ، بصورت پودر است . می توانید یک قاشق چایخوری دارچین را در یک استکان اب جوش ریخته و فرصت دهید تا دم بکشد . برای مصرف این دو روش دارچین ، می توانید از مواد شیرین غیر مضر مثل عسل استفاده کنید .
برای افرادی که از طعم دارچین لذت نمی برند ، می توانند از کپسول های دارچین استفاده کنند . این کپسول ها حاوی پودر طبیعی دارچین هستند که مشابه با سایر کپسول ها باید با آب فراوان میل شود .
دقت داشته باشید که هنگام مصرف دارچین ، از سایر مواد قندی استفادع نشود . به عنوان مثال ، مصرف کیک ها و شیرینی های دارچینی ، نه تنها هیچ تاثیری بر جای نخواهد گذاشت ، بلکه قند خون را افزایش نیز می دهد .
مصرف آن در ساعات ناشتا ، می تواند کاهش چشمگیری در سطح قند خون داشته باشد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون
طریقه مصرف دارچین برای کاهش قند خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *