شکم بند بعد از بارداری

شکم بند بعد از بارداری : بی گزند بمانید !

شکم بند بعد از بارداری

شکم بند بعد از بارداری   شاید فکر کنید استفاده از شکم بند بعد از زایمان روشی است که جدیدا به وجود امده است اما باید بدانید که این روش قرن هاست که وجود دارد. استفاده از شکم بند علاوه بر اینکه بعد از زایمان به بهتر شدن ظاهر شما کمک می کند، می تواند به شما کمک کند تا کمردرد، لگن درد و یا درد شکم بعد از زایمان را نیز تحمل کنید.
استفاده از شکم بند بعد از بارداری می تواند برای شما بسیار مفید باشد چراکه بعد از زایمان بدن شما دچار تغییراتی خواهد شد و این محصول حمایتی می تواند به بهبود وضعیت شما کمک کند.
در حالی که در نسل های قبلی از تکه پارچه های برای بستن شکم خود بعد از زایمان استفاده می کردند، امروزه شکم بند هایی مخصوصا برای بعد از زایمان طراحی شده اند تا از مشکلات و معضلات بعد از زایمان جلوگیری کنند و یا مشکلات را کاهش دهند.

برای مشاهده انواع شکم بند های بارداری بر روی لینک زیر کلیک کنید

ویدیو استفاده از شکم بند بعد از بارداری

چرا استفاده از شکم بند و یا بستن شکم برای بهبودی پس از زایمان موثر است؟

هنگامی که باردار هستید، بدن شما رشد می کند و کش می یابد تا بتواند جنین شما را در خود جای دهد. اندام ها از موقعیت طبیعی خود خارج می شوند و حتی عضلات شکم شما برای ایجاد فضا از هم جدا می شوند.
اما پس از زایمان، بدن شما باید آن عضلات و اندام ها را به حالت اولیه خود برگرداند. اگر در این مورد مشکلی وجود نداشته باشد و باعث اذیت شما نشود، بستن شکم و اطراف باسن به وسیله شکم بند های بعد از بارداری می تواند از کف لگن شما حمایت کند. همچنین فشرده‌سازی ملایمی در شکم و کمر شما ایجاد می شود که عضلات و رباط‌ها را در زمان بهبودی بدن شما با خیال راحت در جای خود نگه می‌دارد.

شکم بند بعد از بارداری در چه صورتی برای بدن شما خوب نیست؟

در حالی که استفاده از شکم بند بعد از بارداری مزایای بسیاری به همراه دارد که می تواند به تسریع بهبودی بعد از زایمان کمک کند، اما همیشه نمی توان از آن استفاده کرد. استفاده از شکم بند بعد از بارداری به معنای بهبودی کامل از آن وضعیت و یا کاهش وزن سریع و برگشت شکم به حالت اولیه نیست. در واقع استفاده از شکم بند تنها باعث ایجاد وضعیت ظاهری بهتر و کمتر شدن دردهای بعد از زایمان می شود.

مزایای شکم بند پس از زایمان:

برخی از مهمترین مزایای پوشیدن شکم بند پس از زایمان عبارتند از:

  • ترویج و تسریع بهبودی پس از زایمان
  • تشویق جریان خون
  • بهبود وضعیت و تحرک
  • کاهش درد کمر
  • تثبیت کف لگن شما
  • حمایت و حفاظت از عضلات شکم برای کمک به بهبودی یا راحت‌تر کردن تمرینات ورزشی یا فعالیت های روزانه
  • کاهش تورم و احتباس مایعات
شکم بند بعد از بارداری
شکم بند بعد از بارداری

چگونه بهترین شکم بند بعد از زایمان را انتخاب کنیم؟

انواع و اقسام مختلف شکم بند های بعد از بارداری وجود دارد که می تواند بعد از زایمان نیاز شما را برآورده کند و حتی برای استفاده مداوم نیز بی خطر باشد. اما شما باید شکم بندی را انتخاب کنید که از هر جهت مناسب شما باشد. برای کمک به محدود کردن انتخاب هایمان، معیار های زیر را اولویت بندی می کنیم:

  • راحتی در استفاده
  • جنس و بافت آن
  • ساخت و ساز آن
  • قیمت
  • آیا محصول تایید شده ای است یا خیر؟ آیا توسط سازمان های پزشکی تایید و توصیه شده است یا خیر؟

هنگام خرید شکم بند های بعد از زایمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در ابتدا به یاد داشته باشید که بهترین راه برای کمک به بهبودی پس از تولد این است که :

  • زیاد استراحت کنید – استراحت به اندازه کافی می تواند به راحتی باعث بهبود وضعیت شما شود
  • غذای سالم بخورید
  • مقدار زیادی آب بنوشید

تحقیقات محدودی در مورد استفاده از شکم بند های بعد از بارداری وجود دارد اما اگر در این مورد نگرانی های خاصی دارید و نمی خواهید از آن استفاده کنید می توانید با یک فیزیوتراپییست متخصص در زمینه سلامت لگن و شکم خود مشورت کنید.

شکم بند بعد از بارداری
شکم بند بعد از بارداری

اما اگر تصمیم دارید بعد از زایمان خود از شکم بند استفاده کنید؛ در هنگام خرید حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قیمت:
    برای یافتن یک شکم بند با کیفیت برای بعد از زایمان نیاز به ولخرجی زیاد نیست. بسته به بودجه ای که دارید می توانید یکی از انواع ان را انتخاب کنید چرا که انواع مختلفی از آنها وجود دارد.
    راحتی در استفاده:
    شکم بندی که برای بعد از زایمان خود انتخاب می کنید به راحتی شما در استفاده از آن بستگی دارد. در صورتی که می خواهید فشرده سازی بیشتری در شکم خود حس کنید از مدل های سفت تر و محکم تر استفاده کنید. دقیقا نوع شکم بند به هدف شما از استفاده از ان بستگی دارد.
  • اندازه
    بسیاری از برندهای شکم بند ها برای اندازه آنها از دو گزینه رایج استفاده می کنند. – اندازه ها از XS تا XL ویا بر اساس اندازه‌گیری‌های عددی دقیق میباشند. بهتر است که سایز خود را بدانید و آنها را با نمودارهای اندازه ارائه شده توسط برند مقایسه کنید.
    بین دو گزینه اندازه‌گیری، اندازه‌گیری‌های عددی همیشه دقیق‌تر از اندازه حروف خواهد بود. به خاطر داشته باشید که شکم بند های پس از زایمان باید به خوبی جا بیفتد، اما نباید توانایی تنفس شما را محدود کند یا بر دامنه حرکتی شما تأثیر بگذارد.
  • سبک
    متداول ترین نوع شکم بند ها، شکم بند های لانگ لاین و وسط هستند. شکم بند های لانگ درست از زیر سینه شما شروع می شود و معمولاً به وسط باسن شما ختم می شوند. اگر درزمان نقاهت از دیاستاز رکتی مربوط به سزارین هستید، یا می خواهید مطمئن شوید که وضعیت بدن شما بهبود می یابد، این نوع شکم بند ها عالی هستند.
    استایل میانی برای محافظت کلی از بدن است و می‌تواند جایگزین بهتری برای افرادی باشد که احساس می‌کنند استایل لانگ لاین خیلی محدودکننده است.
  • بافت تشکیل دهنده شکم بند
    هنگام خرید شکم بند پس از زایمان، همیشه به دنبال بافتی باشید که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید و تنفس شکم شما را مختل نکند. اگر در حال نقاهت پس از سزارین هستید، به دنبال گزینه هایی باشید که دارای رطوبت و قابلیت تنفس هستند تا به بهبود سریعتر کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *