آموزش تعویض باتری سمعک

آموزش تعویض باتری سمعک تجهیزات پزشکی بی گزند مرجع فروش باتری سمعک است

ویدیو آموزش نحوه تعویض باتری سمعک

این مطلب را هرگز از دست ندهید :

بهترین مارک باطری سمعک

آموزش تعویض باتری سمعک گام به گام

آموزش تعویض باتری سمعک : سمعک یکی از مواردی است که افراد کم شنوا و ناشنوا به آن نیاز زیادی دارند. در استفاده از سمعک باید مواردی را مد نظر داشت در این مطلب قصد داریم در رابطه با موضوع آموزش تعویض باتری سمعک اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. با استفاده از اندازه سمعک سایز و نوع باتری آن نیز متفاوت می باشد. سمعک های کوچکتر باتری های کوچکتر و برعکس سمعک های بزرگتر باتری های بزرگ تر دارند.
یکی از مهمترین اجزای سمعک باتری می باشد. اخیرا سمعک هایی وارد بازار شده اند که باتری آن ها قابل شارژ می باشد. اما سمعکی که بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند سمعکی است که باتری یکبار مصرف دارد و این باتری ها از طریق تماس با هوا فعال میشوند. روی این باتری ها روی وجود دارد و پس از کندن برچسب روی با هوا تماس پیدا میکند و باعث فعال شدن باتری می شود.
معمولا زمانی که برای فعال شدن باتری مورد نیاز است ۱ تا ۵ دقیقه می باشد. برای اینکه باتری خراب نشود و عمر آن کوتاه نباشد باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کرد.
عمر باتری ها با توجه به اندازه آنها نیز متفاوت می باشد. همانطور که گفته شد معمولا باتری هایی که سایز آنها کوچکتر است عمر کمتر دارند. سمعک نامرئی که اندازه کوچکتر دارد و باتری آن نیز کوچک است. به همین علت عمر این باتری نیز کمتر است باتری ها در ۴ سایز می باشند.
معمولاً باتری ها از ۵ تا ۴ روز عمر میکنند. اما عمر باتری به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از موارد سایز باتری می باشد. مورد دیگر میزان افت شنوایی است و هرچقدر افت شنوایی فرد کمتر باشد سمعک به انرژی زیادی نیاز دارد تا کار کند. بنابراین عمر باتری کمتر می‌شود و همچنین هر چه سمعک پیشرفته تر باشد میزان مصرف انرژی باتری نیز زیاد است. که در ادامه عمر باتری های مختلف را قرار داده ایم. با توجه به موارد گفته شده شما می توانید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید که چه زمانی باطری سمعک تان را تعویض کنید.
عمر سایز ۱۰ (باتری سمعک شماره ۱۰) ، ۳ تا ۷ روز سایز ۳۱۲ ، ۳ تا ۱۰ روز سایز ۳ ، ۶ تا ۱۴ روز سایز ۶۷۵ ، ۹ تا ۲۰ روز می باشد.

آموزش تعویض باتری سمعک
آموزش تعویض باتری سمعک

زمان تعویض باتری سمعک

سوالی که پیش می آید این است که از کجا بدانیم که زمان تعویض باتری سمعک است؟
باتری سمعک یکبار در هفته یا دوبار در ماه تعویض می شود. اما موارد دیگری نیز به شما اطلاع می دهند که باید باتری سمعک را عوض کنید.
یکی از موارد هشدار کم شدن صدا ها می باشد. صداهایی که از سمعک میشنوید ممکن است دچار تغییر شوند و شما مجبور شوید صدای سمعک را بیش از حد بالا ببرید. یا ممکن است صدای بوق یا صدای ارور بشنوید که در این حالت باید باتری را تعویض نمایید. اگر باتری قدرت خود را از دست بدهد در شنوایی مشکلاتی پیش می آید. بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار باتری آن را تست کنید در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

نحوه تعویض باتری سمعک

در ادامه نحوه تعویض باتری سمعک را برایتان قرار داده ایم. پس از اینکه مطمئن شدید که سمعک نیاز به تعویض باتری دارد باید بسته بندی باتری جدید را باز کنید. برچسبی که بر روی آن قرار دارد را جدا کرده و سپس باتری قدیمی را از سمعک خارج کرده و باتری نو را در داخل سمعک قرار دهید.
مطمئن شوید که باتری جدیدی که قصد دارید در داخل سمعک قرار دهید متناسب با سایز آن می باشد. همچنین قبل از اینکه باتری جدید را در داخل آن قرار دهید به مدت یک دقیقه به آن فرصت دهید تا به طور کامل فعال شود. این کار باعث می شود باتری طول عمر زیاد تری داشته باشد.
هنگام قرار دادن باتری جدید در محل آن باید طرف مثبت آن را در قسمت بالا قرار دهید. قسمتی که صاف است همان قسمت مثبت است و قسمت برجسته قسمت منفی .
همیشه طرف مثبت به طرف بالا میباشد. پس از قرار دادن باتری درب آن را به خوبی ببندید. در صورتی که باتری به درستی در محل خود قرار نگرفته باشد درب محفظه باتری به خوبی و به راحتی بسته نمی شودو می توانید متوجه شوید که باتری را اشتباه قرار داده اید.

مشکلات تعویض باتری سمعک

مشکلی که برخی از افراد با آن روبرو می شوند در تعویض باتری این است که نمی‌توانند باتری قدیمی را از آن خارج کنند می‌توانند از ابزاری استفاده کنند که برای اینکار تعبیه شده است. ابزاری که نام آن Multi tool است. که با خاصیت آهنربایی که دارد به راحتی می توان با استفاده از آن باتری را از سمعک خارج کرد.
مورد دیگری که باید به آن توجه کنید این است که باتری جدید را در کنار اشیای فلزی قرار ندهید.
زیرا روی موجود در باتری با این اشیا تعامل برقرار می کند. همچنین در حین تعویض حوله یا پارچه ای را زیر دست خود قرار دهید تا در صورت افتادن باطری بتوانید آن را پیدا کنید.
مورد دیگری که باید به آن اهمیت دهید این است که از باتری های با کیفیت استفاده کنید. با جستجو در اینترنت و سایت ها میتوانید نوع باتری متناسب با سمعک خود را پیدا کنید. همچنین قبل از خارج کردن باتری از سمعک دست های خود را بشویید و خشک کنید تا رطوبت یا کثیفی دست تان وارد سمعک نشود و همچنین دستتان نباید مرطوب باشد زیرا این امر باعث می‌شود تا به سمعک آسیب وارد شود.

در لوازم پزشکی بی گزند باتری های زیر موجود است

خلاصه آموزش تعویض باتری سمعک

در آخر اینکه زمانی که صدای سمعک تان کم شد نیاز است که باتری آن را تعویض کنید. ابتدا باید دست های خود را بشویید و خشک کنید تا هیچ رطوبتی وارد آن نشود. پس از آن باتری جدید را از بسته بندی خارج کرده و برچسب آن را جدا کنید و سپس درب محفظه باتری را باز نمایید و با استفاده از ابزاری که در متن به آن اشاره شد باتری قدیمی را خارج کرده و سپس باتری جدید را قرار دهید.
کاری که در این مرحله می توانید انجام دهید این است که چند دقیقه درب محفظه باتری را نیز باز بگذارید تا اگر رطوبتی در داخل سمعک باشد تبخیر شود. باید سعی کنید باتری را به درستی قرار دهید کهباید قسمت صاف و مثبت آن در بالا و قسمت برجسته و منفی در پایین قرار گیرد. سپس محفظه را ببندید اگر به خوبی بسته نشود نشان دهنده این است که باتری به درستی در محل خود قرار نگرفته است. اگر تعویض کردن باتری سمعک برای تان سخت است می توانید از سمعک های قابل شارژ استفاده کنید که قیمت آنها گران تر می‌باشد اما سهولت استفاده از آن ها باعث می شود تا قیمت به چشم نیاید.

جهت مشاهده انواع باتری بر روی لینک زیر کلیک کنید

باتری سمعک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *