کامپوزیت متحرک دندان

کامپوزیت متحرک دندان : بی گزند بمانید 

قبل از استفاده و تهیه ی  لمینت متحرک دندان توصیه می کنیم با مشاوران بی گزند تماس حاصل فرمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید

ممکن است این کامپوزیت ها برای شما و شرایط دندانتان مناسب نباشد

آیا استفاده از  کامپوزیت متحرک دندان امکان پذیر است؟

کامپوزیت یا لمینت  کاورهای  مصنوعی هستند که بر روی دندان های طبیعی شما قرار میگیرند تا لبخند کاملی را که همیشه در رویای شما بوده به شما هدیه دهند. از آنها می توان برای ترمیم آسیب ، یکنواخت تر شدن دندان ها یا حتی رفع تغییر رنگ دندان استفاده کرد. روکش دائمی یک گزینه دائمی گران قیمت است که اکثر مردم از پس هزینه های آن بر نمی آیند  و در درازمدت ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد اما کامپوزیت متحرک موقت قابل جابجایی میباشند.
کامپوزیت متحرک دندان
کامپوزیت متحرک دندان

کامپوزیت متحرک دندان یا روکش های جدا شونده:

 آیا برای فرآیند روکش دائمی آماده نیستید؟ روکش های متحرک ، که به عنوان روکش های محکم نیز شناخته می شوند ، گزینه ای است که ممکن است برای برخی مناسب باشد. روکش های دائمی می توانند نیاز به ویزیت های متعدد دندانپزشکی داشته باشند و هزینه قابل توجهی را به دنبال داشته باشند. اما روکش های متحرک بسیاری از این معایب را ندارد وبه راحتی قابل استفاده میباشد.
 روکش های جدا شونده که به روکش های کامپوزیت  نیز معروف هستند ، می توانند با پنهان کردن دندان های اصلی شما لبخندی کاملاً جدید به شما بدهند. این گزینه به شما امکان می دهد دندان های از دست رفته ، لکه ها ، شکاف ها و نواقص را بپوشانید..
کامپوزیت متحرک دندان
کامپوزیت متحرک دندان

 

 روکش های متحرک در دو نوع وجود دارند:

  •  مجموعه های پیش ساخته: سازندگان این مجموعه ها را بدون در نظر گرفتن دندان یا نیش شما ایجاد می کنند. اغلب ارزان ترین و کم دوام ترین گزینه است.
  • سفارشی: آزمایشگاهها پس از ارسال تصویری از دندان های شما توسط  دندانپزشک ، این کارها را انجام می دهند. اینها کامپوزیتی متناسب با دندان شما را ارائه می دهند اما گران تر هستند.
 نکته مهم: تحقیقات لازم  برای حمایت ایمن و مؤثر از روکش های متحرک انجام شده است که نتیجه ی تحقیقات بسیار رضایت بخش بوده است اگر در استفاده ی از آن دچار شک وتردید شده اید  ، با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید و بپرسید که آیا آنها برای سلامت دندان شما مناسب هستند یا خیر؛ وقتی دکتر به شما پاسخ داد که بسیار برای دندان های آسیب دیده ی شما مناسب هستند آنوقت باخیال راحت از آن استفاده بکنید.
همچنین قبل از سفارش می توانید به صورت کاملا رایگان با مشاورمان ما تماس بگیرید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید 
کامپوزیت متحرک دندان
کامپوزیت متحرک دندان
روکش ها از دهه ۱۹۷۰ استفاده گسترده ای داشته اند ، تکنولوژی ، مواد و تکنیک های مورد استفاده در آنها به طور قابل توجهی تکامل یافته است اما این روش نسبت به کامپوزیت متحرک بسیار زمانبر است و نیازمند مراجعه ی مکرر به مگب دندان پزشک است و هم چنین سوار کردن آنها ب روی دندان مستلزم استفاده از مواد بی حسی میباشد که برای بعضی میتواند بسیار خطرناک باشد ونکته ی مهم و قابل توجه این ات که  کاشت آنها دشوار و تهیه آنها گران است.
کامپوزیت متحرک دندان  مانند روکش های دائمی پیشرفته تر از همیشه هستند و تکنسین های آزمایشگاهی قادر به ایجاد ترمیم های تخصصی آنها میباشند  وحتی به طور سفارشی برای دندان های شما ساخته می شوند و تناسب ایده آل و ظاهری زیبا رابه چهره و لبخند شما ارائه می دهندو با اینکه متحرک است  اما بسیار بادوام است و در صورت مراقبت می تواند سالها دوام بیاورد.

آیا دوام کامپوزیت متحرک دندان  مانند کامپوزیت های  دائمی هستند؟

به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، روکش ها هم متحرک وهم دایمی  با مراقبت مناسب می توانند تا ده سال دوام بیاورند با این تفاوت که کامپوزیتهای متحرک قابل جدا شدن هستند امل کامپوزیت های دایمی قابلیت جدایی ندارند.

 هزینه روکش:

 روکش ها در طیف گسترده ای از انواع و کیفیت ارائه می شوند. به همین دلیل ، هزینه های مربوطه می تواند بسیار متفاوت باشد. جایی که زندگی می کنید ، از چه متخصص دندانپزشکی استفاده می کنید و چه نوع روکش هایی روی هزینه نهایی تأثیر می گذارد.
 یک قاعده ساده وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: هرچه سفارشی سازی بیشتر انجام شود ، هزینه آن نیز بیشتر می شود. وهرچه نیاز شما به پزشک متخصص بیشتر باشد ناچارا باید هزینه های هنگفتی را متحمل شوید .
 روکش های متحرک اغلب ارزان ترین گزینه هستند ، زیرا به کمترین میزان سفارشی سازی نیاز دارند. بسته به تعداد دندان های پوشانده شده و در صورت خرید سفارشی ، هزینه ها می تواند بسیار متفاوت باشد. حتی اگر دستگاه های متحرک اغلب مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند ، توصیه می کنیم قبل از خرید یا استفاده با مشاوران بیگزند  تماس بگیرید و مشاوره تخصصی دریافت کنید
 متخصصان دندانپزشکی می توانند روکش کامپوزیتی بسازند که اغلب برای هر دندان چند  صد هزار تومان هزینه دارد. بعضی ازآزمایشگاه ها روکش لمینت سفالی سفارشی تولید می کنند که هزینه ی مناسبتری دارند  وبرای بعضی ها مقرون به صرفه است.

مراقبت از روکش های شما:

 یک نکته ساده این است که به یاد داشته باشید که همانطور که از دندان های معمولی خود مراقبت می کنید  از روکش های خود نیز به همان نیز مراقبت کنید. روکش ها به اندازه دندانهای طبیعی شما دوام ندارند و باید مراقب باشید که نخ دندان را خیلی محکم نخورید یا کاری نکنید که به دندان معمولی آسیب برساند.

 

 مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:

  •  جویدن یخ ، جویدن ناخن یا باز کردن بطری با دندان
  • سیگار ، قهوه و سایر موادی که می توانند لبخند شما را لکه دار کنند
 اگر تصمیم دارید که از کامپوزیت متحرک استفاده کنید قبل از هر چیز باید درمورد مزایای آن تحقیق بکنید مطمعن باشید که این روش بهترین گزینه برای شما میباشد ودر مقابل کامپوزیت دایمی بسیار مقرون به صرفه است.
برای دریافت اطلاعات کامل و تصمیم گیری صحیح با مشاوران بی گزند تماس بگیرید
 ما اشاره کردیم که روکش ها قابل جابجایی هستند در کیف پول آسان جا میشود و میتوانند   در صورت مراقبت شدید از آنها به مدت طولانی دوام بیاورند  ونتایج مطلوبی را به شما ارایه بدهند. پس از خواندن این مطلب ، شما می توانید با خیال راحت  تصمیم گیری کنید و از کامپوزیت متحرک برای دندانهایتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *