چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟

چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟ با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟

چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟ تعداد بیماران دیابتی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته به دلیل تغییر سبک زندگی همچنان در حال افزایش است. بنابراین، یادگیری راه های کنترل سطح قند خون، مدیریت صحیح دیابت و پیشگیری از عوارض جدی مانند بیماری های قلبی عروقی و غیره بسیار مهم است.
شاید چندین بار این سوال به ذهن بیماران دیابتی خطور کرده باشد که چگونه قند خون را پایین بیاوریم؟ اکنون با پرداختن به چند روش مناسب به سوال آنها پاسخ خواهیم داد

ورزش منظم

ورزش کردن به کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند (بدن را قادر می سازد تا قند خون را به شیوه ایی موثر برای افزایش انرژی بدن و در نتیجه توده عضلانی مصرف کند) ممکن است بهترین ورزش ها ومناسب ترین آنها برای بیماران دیابتی شامل ورزش هایی مانند : وزنه برداری، پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا باشد

کنترل میزان کربوهیدرات های مصرفی

بدن کربوهیدرات ها را به قند تبدیل می کند سپس انسولین را به داخل سلول ها هدایت میکند که باعث افزایش گلوکز می شود واین برای بدن بیمار خطرناک است بنابراین میزان کربوهیدرات مجاز برای یک دیابتی ۱۳۰تا۱۸۰ گرم است. همانطور که انجمن دیابت آمریکا (ADA) توصیه می کند، نباید از ۱۳۰ تا ۱۸۰ گرم در روز فراتر رود. چندین مطالعه نشان داده اند که رژیم کم کربوهیدرات به کاهش سطح قند خون و جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند.
بهتر است از پروتئین ها استفاده کنید و ازمصرف کربوهیدرات های حاوی آرد سفید خودداری کنید و برای افزایش احساس سیری از سبزیجات حاوی کربوهیدرات استفاده کنید.

غذاهایی بخورید که قند خون را کاهش می دهند

  • لیمو به کاهش قند خون کمک می کند زیرا حاوی ماده نگهدارنده سیتریک است که ترشح قند در خون را محدود می کند، حساسیت انسولین را به قند بهبود می بخشد و عملکرد کبد را به گونه ای بهبود می بخشد که منجر به ثبات قند خون می شود.
  • سرکه سیب: اسید استیک موجود در سرکه سیب قند را کاهش می دهد و رژیم غذایی را با برخی از مواد معدنی و آنزیم ها که مسئول شاخص گلیسمی هستند تقویت می کند که به کاهش قند بعد از خوردن غذا تا ۳۱ درصد کمک می کند
  • ترشی: اسیدهای موجود در ترشی آزاد شدن قند در خون را محدود می کند.
  • کشک و ماست: به دلیل ماهیت اسیدی و آنزیم های گوارشی، بعد از خوردن یک وعده غذایی سرشار از قند مانند شیرینی ها، قند خون را کنترل می کند.
  • دارچین: حساسیت به انسولین و گیرنده های آنزیمی را بدون ایجاد اختلال در گیرنده های انسولین بهبود می بخشد. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از دیابتی ها در برابر التهاب غشای سلولی حامل گیرنده های انسولین محافظت می کند.

حفظ هیدراتاسیون بدن به طور دائم

نوشیدن آب در مقادیر فراوان به حفظ سطح قند خون کمک می کند،و از کم آبی بدن جلوگیری می کند و به کلیه ها کمک می کند تا قند اضافی در خون را از طریق ادرار دفع کنند. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب خطر افزایش قند خون را کاهش می دهد و افراد دیابتی باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشند، و ازمصرف آب میوه ها و نوشیدنی های حاوی قند دوری کنند.

چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟
چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟

تقسیم غذا به ۵ وعده در روز

کنترل مقدار غذا به تنظیم کالری و کاهش وزن کمک می کند.این باعث اصلاح سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد سالم می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که وعده های غذایی را به ۵ وعده غذایی در روز تقسیم کنید، به خصوص افراد دیابتی باید این کار را انجام دهند، زیرا باید بین پروتئین ها، میوه ها، سبزیجات و فیبر تعادل برقرار کنند.
غذاهای کم قند مصرف کنید
غذاهای سالم نیز باید قند کمی داشته باشند و ترجیحاً به مقدار بسیار کم مصرف شوند یا با غذاهایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند مانند: غذاهای دریایی، گوشت، تخم مرغ، جو دوسر جایگزین شوند.

 

چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟ کنترل و اجتناب از استرس

در طول دوره هایی که دچار اضطراب و استرس هستید، بدن هورمون هایی مانند گلوکاگون و کورتیزول ترشح می کند که منجر به افزایش سطح قند خون می شود. یک مطالعه عملی نشان داد که ورزش مدیتیشن به طور قابل توجهی استرس را کاهش داده و سطح قند را در دانش آموزان دیابتی کاهش می دهد.

در شب به اندازه کافی استراحت کنید:
خواب سالم و با کیفیت می تواند به کاهش استرس و متعادل کردن سطح قند خون کمک کند. یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید و در یک اتاق خنک و تاریک بخوابید تا شبی آرام داشته باشید.

چگونه قند خون را پایین بیاوریم ؟ حفظ وزن سالم

از دست دادن چربی اضافی می تواند مقدار بافت فعال متابولیک در بدن شما را کاهش دهد. این امر حفظ سطح قند خون را آسان تر می کند.
اگر در کنترل وزن خود مشکل دارید ، با پزشک خود صحبت کنید یا در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به توصیه های تغذیه ای به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

به رژیم دارویی و انسولین خود پایبند باشید

نادیده گرفتن یک دوز از داروها یا انسولین می تواند به بدن شما آسیب برساند و سطح قند خون را افزایش دهد. بنابراین، مهم است که به برنامه درمانی خود پایبند باشید و ازدستورالعمل های پزشک خود در مصرف داروهای خود پیروی کنید.

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

کتواسیدوز دیابتی چیست؟

در برخی موارد، به جای درمان قند خون بالا در منزل، باید به بیمارستان بروید. سطح بالای قند خون می تواند منجر به کتواسیدوز دیابتی شود که یک حالت اورژانسی است. علائم آن عبارتند از:

  • تنگی نفس.
  • استفراغ و حالت تهوع
  • دهان بسیار خشک

کتواسیدوز دیابتی یکی از جدی ترین عوارض دیابت است. زمانی اتفاق می افتد که بدن سطوح بالایی از اسیدهای خون به نام کتون ترشح می کند . این وضعیت زمانی رخ می دهد که بدن نتواند انسولین کافی تولید کند. بدون انسولین، بدن شما شروع به تجزیه چربی ها به عنوان سوخت می کند. این فرآیند باعث تجمع اسیدهایی به نام کتون در جریان خون می شود که در صورت عدم درمان در نهایت منجر به کتواسیدوز دیابتی می شود.

چه زمانی باید به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنید؟

علائمی که نشان می دهد باید به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنید عبارتند از:

  • گیجی
  • تشنگی بیش از حد
  • تکرر ادرار
  • حالت تهوع
  • تنگی نفس
  • دل درد
  • استفراغ

بیماری دیابت جزء بیمارهای مزمن است که اگر به آن توجه نشود و به درمان آن اقدام نکرد ممکن است سلامتی افراد را به خطر بیندازد و به مرگ آنها منجر شود.

 

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *