چه چیزهایی قند را بالا میبرد

چه چیزهایی قند را بالا میبرد با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

چه چیزهایی قند را بالا میبرد

رژیم غذایی رایج در بین ایرانیان ، رژیمی ست که سرشار از مواد قندی ، چربی و کربوهیدرات است . این مواد برای افرادی که مبتلا به بیماری های قند خون و دیابت هستند ، بدترین نوع تغذیه محسوب می شود . روزانه غذا های زیادی مصرف می شود که ناخواسته ، مقدار قند خون را تا حدود زیادی افزایش می دهد . این وضعیت برای افرادی که از لحاظ سلامتی در وضعیت نرمال هستند ، معمولا مشکلات خاصی ایجاد نمی کند ؛ ولی مصرف همین خوراکی ها توسط افراد دیابتی ، خطرات زیادی به همراه خواهد داشت .
بهتر است همواره لیستی از خوراکی ها و نوشیدنی های افزایش دهنده ی قند را در ذهن داشت ، تا از مصرف آن ها همواره پرهیز نمود .

  • غذا هایی که طعم شیرین دارند
  • غذا های حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات
  • سبک زندگی ناسالم

از مهم ترین عوامل افزایش دهنده ی قند خون هستند .
سبک زندگی ناسالم یعنی مصرف غذا بدون تحرک و ورزش ، و نیز استرس و اضطراب ، مهم ترین شاخصه های زندگی نا سالم هستند . توصیه می شود افراد حداقل روزانه ۳۰ دقیقه به فعالیت های ورزشی بپردازند . این کار علاوه بر این که قند خون را کاهش می دهد ؛ استرس و تنش های روحی را نیز از فرد دور می کند .

علاوه بر این ، توصیه می شود برنامه ریزی منظمی برای زندگی تدارک دید و طبق آن عمل نمود . خواب و استراحت کافی ، ساعت زمانی منظم برای صرف غذا ، فعالیت روزانه و … همگی می توانند روی سلامت اثر گذار باشند .
از دیگر عوامل اصلی در افزایش قند خون ، مصرف غذا های نامناسب است . غذا هایی مثل انواع نان سفید و برنج ، غذا های چرب ، غذا های فراوری شده ، شیرینی ها ، نوشیدنی های قندی و … ، از جمله اصلی ترین افزایش دهنده های قند خون هستند .
برنج حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است . توصیه می شود در صورت تمایل به مصرف برنج ، از برنج های حاوی سبوس استفاده شود . همچنین برای حفظ ارزش غذایی آن ، برنج را نه به صورت آبکش شده بلکه به صورت کته ، پخته و میل کنید .
نان سفید نیز از خوراکی هایی ست که ارزش غذایی کمی داشته و بهتر است با انواع نان های حاوی سبوس مثل سنگک و لواش سبوس دار جایگزین شود .

خوراکی های چرب ، به نوبه ی خود نقش مهمی در افزایش قند خون دارند . چربی علاوه بر افزایش قند خون ، در بافت ها و عروق بدن نیز تاثیرات نا مطلوبی گذاشته و سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد . افرادی که در تلاشند قند خون خود را کاهش دهند ، باید غذا های چرب و سرخ شده را با غذا های آب پز ، کبابی و بخارپز شده جایگزین نمایند . در صورت استفاده از روغن ، روغن های طبیعی مثل روغن زیتون بهترین جایگزین هستند .
لبنیات پر چرب ، غذا های فراوری شده مثل سوسیس و کالباس ، انواع فست فود ها ، همگی از دیگر خوراکی های مضری هستند که افراد دیابتی باید بشدت از مصرف آن ها پرهیز کنند .

با پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

چه چیزهایی قند را بالا میبرد
چه چیزهایی قند را بالا میبرد

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *