نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا : بی گزند بمانید !

 

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا :
پیچ خوردگی ، در رفتگی ، شکستگی انگشتان پا موجب درد ، التهاب و تورم در انگشتان پا می شود ؛ که اگر به درستی درمان نشود مشکلاتی مانند عدم توانایی در حرکت دادن انگشتان پا ، عفونت ، تورم بیشتر و کاهش گردش خون و … را به همراه دارد . شکستگی انگشت ممکن است به دلیل افتادن جسم سنگین روی پا ، ضربه شدید ، فعالیت سنگین و آسیب های شدید رخ دهد ؛ که یک آسیب شایع می باشد . انگشت شست پا به دلیل بزرگ بودن و نحوه ی قرار گیری آن بیشتر در معرض آسیب و شکستگی قرار دارد .

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا
نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا

هالوکس والگوس  ( Hallux Valgus ) یا انحراف شست پا یکی از بیماری های شست پا می باشد ؛ که بر اثر وراثت ، استفاده از کفش­‌ های تنگ و نامناسب ، ضعف عضلات پا ، استفاده از کفش­‌ های پاشنه بلند ، صافی کف پا ، کوتاهی تاندون آشیل ، نرمی مفاصل ، ایستادن­‌ های طولانی مدت ، بیماری­‌ هایی مانند نقرس ، رماتیسم و آرتروز و … به وجود می آید . قسمتی از بخش داخلی مفصل انگشت شست پا دچار برجستگی یا برامدگی می شود ؛ که موجب عدم تراز مفصل شست پا می شود . این عدم تراز انگشت شست پا را به سمت انگشتان دیگر منحرف کرده و ناهنجاری بد شکل و بد فرمی را ایجاد می کند .

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا
نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا

در این بیماری پا به سمت انگشتان دیگر و خارج بدن منحرف می شود و معمولا شیوع آن در خانم ها ۱۰ برابر مردان می باشد . همچنین از دیگر اثرات آن می توان به قرار گرفتن انگشت شست روی سایر انگشتان ، درد و تورم در ناحیه ی پا ، قرمزی در ناحیه ی شست پا ، ناتوانی در راه رفتن و ایستادن ، ایجاد پینه کنار انگشت شست ، تغییراتی در تعادل و … اشاره کرد .

نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا یکی از راه های بهبود و درمان این بیماری می باشد ؛ که این اصلاح کننده ی انگشت شست پا با ایجاد فاصله ی مناسب بین شست پا با انگشت دومی از افزایش انحراف شست پا و پیشرفت دفورمیتی آن جلوگیری می کند ؛ به گونه ای که نیروی فشار اصلاح کننده را به صورت یکنواخت توزیع می کند . این اصلاح کننده با افزایش و بهبود گردش خون در شست پا تورم و التهاب را کاهش می دهد ؛ و به مرور با استفاده ی مداوم شست پا را به جای طبیعی و درست خود بر می گرداند و شکل و فرم آن را اصلاح خواهد کرد .
نگهدارنده یا اصلاح کننده انگشت شست پا به جا به جایی استخوان شست پا کمک می کند و یک جایگزین عالی و به صرفه به جای عمل های جراحی گران قیمت می باشد . همچنین در بهبود عضلات و تاندون های پا نقش دارند . این اصلاح کننده ها با قرار دادن انگشتان پا را در موقعیت درست خود ، فشار وارده بر عضلات تاندون و پا را کاهش می‌دهند . این محصولات معمولا از جنس سیلیکون نرم و انعطاف پذیر ساخته می شوند ؛ به گونه ای که با آناتومی ، قوس پا و انگشتان پا به خصوص انگشت شست پا سازگاری داشته باشند .


انواع زیادی از این محصولات در شکل ها و کاربرد های مختلف تولید و عرضه می شوند . بعضی از آن ها نرم تر و انعطاف پذیر تر برای استفاده در طول روز و انجام حرکات روزمره هستند ؛ در حالی که بعضی دیگر سخت تر و محکم تر به صورت شبانه برای استفاده در زمان استراحت و خواب به کار می روند . این اصلاح کننده ها بدون سایز و بدون چپ و راستی هستند و موجب اصلاح شکل و فرم انگشت شست پا می شوند . این محصولات بسیار نرم و با دوام می باشند و درصورت کثیف شدن می توان آن ها را با آب شست و شو داد . پوشیدن این نگهدارنده ها بسیار آسان و راحت است و به راحتی در زیر جوراب و درون کفش قرار خواهند گرفت ؛ همچنین افراد با پوشیدن آن ها احساس راحتی دارند . این محصولات فاقد مواد تحریک کننده ، حساسیت زا و آسیب زننده به پا می باشند . بهتر است از این نگهدارنده طبق دستور پزشک استفاده شود .

  • اگر می خواهید بهترین محصولات ارتوپدی پا در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی پا 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *