نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی :

نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی : بی گزند مرکز فروش باتری سمعک در ایران است

در این مطلب قصد داریم راجع به آموزش نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی صحبت کنید بنابراین تا انتها با ما همراه باشید

نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی

افرادی که مرتبا از سمعک استفاده می کنند ، نیاز دارند تا همواره باتری سمعک خریداری کرده و ان ها را با باتری های تمام شده ، تعویض کنند . هر باتری بسته به نوع سمعک و سایز باتری مورد نیاز آن ، می تواند از ۳ الی ۱۵ روز طول عمر داشته باشد . در بهترین شرایط و با رعایت تمامی نکات مربوط به افزایش طول عمر ، باتری می تواند چند روز بیشتر کار کند .
به عنوان مثال ، باتری های کوچک مثل باتری سایز ۱۰ می توانند بین ۳ تا ۵ روز به طور استاندارد عمر کنند ؛ ولی با رعایت نکات ضروری و خاموش کردن سمعک در ساعاتی که به ان نیازی نیست ، طول عمر آن به ۷ روز نیز می رسد . با این حال ، نیاز است تا با باتری جدیدی تعویض شود . این روند در طولانی مدت ، نیاز به صرف هزینه های بسیاری دارد .
خرید مداوم باتری برای طولانی مدت ، ممکن است برای اقشار کم درامد و  تحت پوشش کمیته های متفاوت ، امری دشوار بوده و فشار های اقتصادی زیادی را وارد نماید . از طرف دیگر ، این هزینه غیر قابل حذف است . به همین دلیل ، در سال های گذشته اداره ی بهزیستی سعی بر این داشته است تا با اختصاص دادن بودجه ای برای خرید باتری سمعک ، به این افراد کمک کند .
در سال های اخیر قیمت باتری سمعک به علت روند تحریم ها و عدم واردات باتری ، با افزایش زیادی مواجه شده است . در نتیجه این هزینه های در نظر گرفته شده توسط بهزیستی به تنهایی قادر به پاسخگویی نیاز افراد نیست و می توان ان را به عنوان کمک هزینه در نظر گرفت ؛ و نه هزینه ی کامل جهت خرید باتری ها .
علاوه بر این ، بهزیستی بخشی از کمک هزینه های خود را نیز صرف کمک هزینه های خدمات درمانی ضروری دیگری نموده است با تواند همزمان نیاز های اساسی بسیاری از افراد مستضعف را تحت پوشش قرار دهد . همچنین در بخش خدمات شنوایی ، علاوه بر کمک هزینه ی خرید باتری ، کمک هایی نیز برای خرید قطعات جانبی سمعک ، درمان بیماری های شنوایی ، عمل های جراحی مربوط به گوش و … نیز تخصیص داده شده است . به همین علت نمی توان انتظار دریافت هزینه های کامل و دقیقی برای خرید باتری سمعک داشت .

این مطلب را هرگز از دست ندهید :

بهترین مارک باطری سمعک

قیمت باتری سمعک اخیرا رقمی در حدود ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان متغیر بوده است . هر بسته از محصول ، دارای ۶ عدد باتری می باشد که بسته به نوع آن ، می تواند برای ۱ ماه الی چند ماه کارایی داشته باشد . با این حال ، سازمان بهزیستی ، بزرگ ترین خریدار باتری سمعک در ایران محسوب شده و سعی بر این داشته است تا به افراد تحت پوشش این سازمان ، به اندازه ی مصرف یک سال ، باتری رایگان ارائه دهد .
این سازمان با ارائه ی کارت عضویت به افراد ناشنوا و کم شنوای تحت پوشش خود ، سهمیه ای از باتری سمعک را تخصیص می دهد . البته برخی افراد از کیفیت باتری های ارائه شده توسط این سازمان گله داشته ؛ و اعلام کرده اند که باتری های دریافت شده از کیفیت کمی برخوردار بوده ، صدا را با نویز و اتصالی های زیادی ارائه می دهند و این شرایط در حدی وخیم است که ممکن است روی کیفیت دستگاه سمعک نیز تاثیرات مخرب ایجاد کند .

نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی
نحوه ی دریافت کمک هزینه ی باتری سمعک بهزیستی

این وضعیت گزارشات زیادی را به همراه داشته است . به نحوی که برخی از افراد ترجیح می دهند باتری ها را جداگانه خریداری کرده و ان را از بهزیستی دریافت نکنند . چرا که در صورت خرابی احتمالی سمعک ، هزینه های تعمیر آن بسیار گران تر بوده و ممکن است دستگاه به طور کامل بلا استفاده شود .
علاوه بر باتری سمعک ، برخی از سمعک ها نیز تحت پوشش ارز دولتی هستند . این سمعک ها که با نام سمعک دولتی نیز شناخته می شوند ، شامل برند های اتیکن ، زیمنس ، هانساتون ، ویدکس ، بلتون ، استارکی ، رکستون ، فوناک ، برنافن و … می باشند . همچنین این برند ها قابلیت قرار گرفتن تحت پوشش بیمه را نیز داشته و در هنگام خرابی های احتمالی ، بیمه مبلغ کمی از هزینه های تعمیر را به شخص ارائه می دهد . این بیمه های پوشش دهنده ی خدمات شنوایی شامل : بیمه ی تامین اجتماعی ، بیمه ی خدمات درمانی کارکنان دولت ، بیمه خدمات درمانی نیرو های مسلح ، بیمه سلامت ، بیمه شرکت نفت ، بیمه نظام اسایش و … می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *