میوه های پایین آورنده قند خون

میوه های پایین آورنده قند خون  با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

 

 

میوه های پایین آورنده قند خون

میوه های پایین اورنده قند خون : افرادی که با بیماری قند خون بالا در حال مبارزه هستند ، نیاز است تا منظم رژیم غذایی خاصی را حفظ کنند . برنامه ی غذایی این افراد با افراد سالم تفاوت های بسیاری داشته و نمی توانند به راحتی از تمامی مواد غذایی مصرف نمایند . رژیم غذایی در این شرایط باید به گونه ای باشد که نه تنها از میزان قند پایینی برخوردار بوده ، بلکه بتواند تا حدود زیادی ، قند خون را نیز کاهش دهد .
برخی از میوه ها ، این نقش را ایفا می کنند و می توانند قند خون را تا مقادیر پایینی کاهش دهند .

 

میوه های پایین آورنده قند خون
میوه های پایین آورنده قند خون

این میوه ها شامل موارد زیر می باشند که در این مقاله سعی شده میوه ها بر اساس میزان دسترسی به افراد دسته بندی و معرفی شوند :

میوه های خانواده ی مرکبات :

مرکبات ، از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون می باشند . این میوه ها قند کمی داشته و میزان قند خون را افزایش نمی دهند . همچنین انواعی از آن مثل گریپ فروت ، بهترین گزینه برای کاهش قند خون و فشار خون است . این میوه ها با داشتن مقادیر زیادی از فیبر ، بهترین میوه ها برای مقابله با دیابت محسوب می شوند .

  • سیب :
    سیب دارای مقادیر زیادی فیبر ، کوئرستین ، اسید گالیک و … است که این مواد نقش موثری در کاهش خون دارند . خوردن روزانه ی یک عدد سیب قبل از مصرف وعده ی اصلی غذایی ، می تواند قند خون بعد از غذا را تا حدود چشمگیری کاهش دهد . همچنین مصرف آن به صورت ناشتا نیز تاثیرات مثبتی روی کاهش کلی قند خون خواهد داشت .
  • هلو و زرد آلو :
    این میوه های تابستانی ، بهترین گزینه ها برای مصرف در فصول گرم سال هستند . هلو و زرد آلو با داشتن ویتامین های ضروری بدن ، می توانند به صورت میان وعده مورد مصرف قرار بگیرند و بدون داشتن قند های مضر ، قند خون بدن را کاهش دهند .
  • کیوی :
    از دیگر میوه های مناسب برای کاهش قند خون می باشد . کیوی با داشتن پتاسیم ، ویتامین سی ، فیبر و کربوهیدرات ، گزینه ای عالی برای افزودن به رژیم غذایی روزانه ی افراد دارای بیماری قند خون بالا است .
  • توت :
    توت تازه و توت خشک ، از میوه های مناسب برای کاهش قند خون است . توت با داشتن فیبر ، طیف وسیعی از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان و مواد معدنی ، گزینه ای عالی برای این امر محسوب می شود . بسیاری از افراد ، از توت خشک به عنوان جایگزین طبیعی قند ها استفاده کرده و همراه با چای و دمنوش ها مصرف می نمایند .
  • آووکادو :
    میوه ای که در برنامه ی غذایی ایرانی ها هنوز جایگاه محکم و دائمی ندارد ، ولی یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون می باشد . این ماده ی غذایی منبع غنی از فیبر ، ویتامین ، چربی های سالم و ضروری ، مواد معدنی و … است . آووکادو می تواند به طور موثری در کاهش قند خون و کاهش فشار خون موثر باشد .

میوه ها و مواد غذایی موثر در کاهش قند خون به موارد ذکر شده محدود نشده و با مشورت با متخصصین امور تغذیه ، می توان به لیست وسیعی از مواد غذایی موثر دسترسی پیدا کرد . این مواد به طور قابل ملاحظه ای قند خون را کاهش داده و برای افرادی که دارای دیابت بوده و یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند ، نقش مهمی ایفا خواهند کرد .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *