مچ بند آرتروز

مچ بند آرتروز : بی گزند بمانید !

مچ بند آرتروز

مچ بند یک نوع بریس است که دور مچ بسته می شود ؛ این وسیله از مچ دست ها محافظت کرده و در صورت اسیب دیدگی ، آن را بهبود بخشیده و درمان می کند . مچ بند ها مفصل مچ ها را ثات نگه می دارد و با افزایش گرما و فشار ، موجب فشرده سازی استخوان ها و رباط ها می شوند .
در ساخت این محصولات از پارچه نایلون یا نئوپرن سفت و محکم برای ثابت نگه داشتن و تحرک کمتر دست ها استفاده می کنند . ورزشکاران به دلیل ورزش های سنگین و بیش از حد ، کارگران انبار و کارگران پست به دلیل جا به جایی لوازم بزرگ و سنگین بیشتر در معرض اسیب های مچ دست می باشند ؛ در نتیجه بهتر است از مچ بند ها برای محافظت و پیشگیری از آسیب ها استفاده کنند . از جمله مزایای این وسیله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ثبات مچ دست
  • کاهش التهاب
  • محافظت از مچ دست
  • کاهش تهاجم
  • و …

اشاره کرد .
افزایش ثبت و نگهداری مچ دست از تحریک و آسیب بیشتر جلوگیری می کند . همین دو عامل موجب کاهش التهاب و کاهش درد خواهد شد . مچ بند ها برای درمان و بهبود بی حسی ، درد دست یا مچ دست ، سندرم تونل کارپال ، تاندونیت ، شکستگی ، قبل و بعد عمل ، آرتروز و … مناسب است .

مچ بند آرتروز
مچ بند آرتروز

آرتروز بر اثر افزایش سن و تخریب غضروف های مفصل رخ می دهد . همچنین یک بیماری بسیار مقاوم بوده و پس از جراحی نیز به طور کامل از بین نخواهد رفت . از علل اصلی این بیماری می توان به پوکی استخوان ، انجام کار های تکراری و پشت سر هم ، فشار اوردن بیش از حد به مچ دست و … اشاره کرد . مچ بند ها یکی از بهترین لوازم افرادی است که از آرتروز مچ دست های خود رنج می برند . در بیماری آرتروز استخوان ها تحت فشار قرار گرفته و موجب اسیب به غضروف می شوند . افزایش فشار موجب اصطکاک استخوان ها شده و درد و التهاب را به همراه دارد . برای کاهش درد و التهاب ، ضعف غضروف و مفاصل مچ بند ها بهترین گزینه می باشند . این محصولات با ثابت نگه داشتن و ثبیت مچ دست درد ، تورم و التهاب ناشی از آرتروز را کاهش می دهند ؛ و نقش بسزایی در کاهش شدت علائم دارند .

مچ بند آرتروز
مچ بند آرتروز

سندرم تونل کارپل یکی بیماری های رایج است که موجب درد ، گز گز و بی حسی می شود . در این بیماری تونل کارپل که کار ان محافظت از عصب مدیان بوده ، ملتهب می شود . عصب مدیان این امکان را به افراد می دهد تا انگشتان خود را به خوبی حرکت دهند ؛ اما با التهاب بافت تونل کارپل ، کار این عصب مختل شده و موجب گز گز و بی حسی در نواحی دست ها می شود .
در صورت شکستگی و جراحی مچ دست بعد از برداشتن گچ ، دکتر استفاده از مچ بند ها را تجویز خواهد کرد . با التهاب و ورم تاندون ها فرد دچار تاندونیت خواهد شد . تاندون ها عضلات را به استخوان ها متصل می کنند ؛ در نتیجه در هنگام حرکت دادن استخوان ها فرد درد زیادی را حس خواهد کرد . استفاده از مچ بند ها موجب کاهش درد ، التهاب و کمک به بهبود تاندون ها خواهد شد .


مچ بند (اسپلینت یا آتل) و نگهدارنده مچ دست با محافظت از مچ دست درد و ورم را کاهش داده و سرعت بهبود و التیام را افزایش می دهد . این نوع مچ بند برای درمان بیماری هایی مانند ارتروز ، سندرم تونل کارپ و … بسیار مناسب است . اسپلینت مچ دست بهترین نوع مچ بند برای درد ها و التهاب های معمولی نیز می باشد .

  • اگر می خواهید بهترین مچ بند طبی  در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن مچ بند  انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی دست 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *