مدت زمان استفاده از مچ بند آتل دار

مدت زمان استفاده از مچ بند آتل دار : بی گزند بمانید !

مدت زمان استفاده از مچ بند آتل دار

مچ بند ها یکی از لوازم پزشکی و اورتوپدی می باشند ؛ که از مچ اسیب دیده محافظت کرده و آن را در طول زمان درمان ثابت نگه می دارند . این محصولات دارای وزن کم ، قابلیت گرم کردن مچ دست و قابل شست و شو می باشند . با کثیف شدن و بو گرفتن مچ بند ها می توانید به طور سطحی آن ها را با آب شست و شو دهید .
مچ بند آتل دار معمولا برای افرادی که سندرم تونل کارپال (CTS) ، آرتروز یا همان آرتریت روماتوئید (RA) ، درد ، سفتی و ضعف مچ دست دارند ، مناسب است .
در بیماری سندروم تونل کارپل که کار ان محافظت از عصب مدیان بوده ، ملتهب می شود . التهاب این تونل کار عصب را مخت کرده و موجب درد ، گز گز و بی حسی در نواحی دست ها می شود .
از دلایل آرتروز می توان به افزایش سن ، تخریب غضروف ها ، پوکی استخوان ، انجام کار های تکراری و پشت سر هم ، فشار اوردن بیش از حد به مچ دست و … اشاره کرد ؛ که موجب التهاب ، تورم و درد در ناحیه ی مچ دست می شود .
ثبات و نگه داری مچ دست از تحریک و آسیب بیشتر مچ دست جلوگیری کرده و موجب کاهش التهاب و درد آن خواهد شد . این مچ بند ها به دو دسته تقسیم می شوند :

  • مچ بند های آتل دار برای استراحت
  • مچ بند های آتل دار برای فعالیت

پزشک متخصص بسته به عارضه و بیماری افراد نوع آن را تایین می کنند ؛ که برای مدت زمان تایین شده قابل استفاده است . مچ بند های آتل دار استراحت از پلاستیکی سخت ، محکم و قالب زده ساخته شده که مچ دست را در یک موقعیت خنثی ثابت نگه می دارد . به گونه ای که درد و تورم را بهبود می بخشد . این محصول برای استفاده در زمان خواب و استراحت می باشد .

"<yoastmark

مچ بند های آتل دار فعالیت مانند مچ بند های آتل دار استراحت سخت و محکم نیستند ؛ و از لاستیکی انعطاف پذیر با حرکت محدود مچ دست ها ساخته شده اند . این محصول برای استفاده روزانه و انجام فعالیت های در طول روز طراحی و ساخته شده است . مچ بند های آتل دار فعالیت موجب تثبیت مفاصل می شوند .

  • اگر می خواهید بهترین مچ بند طبی  در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن مچ بند  انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی دست 

 

افرادی که دارای سندرم تونل کارپ هستند بهتر است برای بهبود بیماری CTS به مدت یک ماه شب ها از مچ بند آتل دار استفاده کنند . برای بهبود بیماری آرتروز توصیه می شود هنگام ملتهب و متورم شدن دست یا شبانه از مچ بند آتل دار استراحت استفاده کرده و روزانه از مچ بند آتل دار مخصوص فعالیت استفاده کنید . به مدت یک ماه استفاده از این مچ بند های آتل دار موجب کاهش درد و تورم خواهد شد . همچنین توصیه می شود از مچ بند های آتل دار فعالیت در کل روز و از مچ بند های آتل دار استراحت در کل شب به طور مداوم استفاده نشود ؛ تا از تحریک پوست جلوگیری شده و عضلات دست ضعیف و از کار افتاده نشوند . بهتر است مچ دست ها خشک نگه داری شوند تا از ایجاد تاول و آسیب پوستی جلوگیری شود .

"<yoastmark

استفاده طولانی مدت از مچ بند های آتل دار موجب سوزش پوست ، سفت شدن بیش از حد مفصل مچ دست و ضعیف شدن عضلات پشتیبانی کننده می شوند ؛ در نتیجه بهتر است طبق دستور پزشک استفاده شود . بلافاصله بعد از احساس بهبودی مچ دست ، استفاده از مچ بند ها را متوقف نکنید ؛ زیرا ممکن است دوباره دچار آسیب دیدگی شود یا آسیب دیدگی آن تشدید یابد .

  • اگر می خواهید بهترین مچ بند طبی  در بازار ایران را ببینید
  • اگر می خواهید با متخصصین ، مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید و متناسب با آن مچ بند  انتخاب کنید 

بر روی لینک زیر کلیک کنید

مچ بند طبی دست 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *