قند خون نرمال بعد از صبحانه چقدر است ؟

قند خون نرمال بعد از صبحانه : با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

قند خون نرمال بعد از صبحانه چقدر است ؟

قند خون یکی از فاکتور های بدن است که بسته به شرایط مختلف ، و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است . این فاکتور در ساعات روز ، متفاوت بوده و هر ساعت ، نمایانگر توضیحاتی خاص می باشد . به عنوان مثال ، انجام تست قند خون بعد از بیدار شدن و به صورت ناشتا، حاوی نتایجی در ارتباط با قند خون پایه است . این رقم در تمامی ساعات روز ، در کمترین حد خود قرار دارد . بعد از مصرف وعده های غذایی اصلی ، این رقم در بیشترین میزان قرار می گیرد که نشان دهنده ی واکنش بدن به مواد موجود در غذا می باشد .
معمولا پزشکان توصیه می کنند برای دریافت نتایج در ارتباط با قند خون کلی بدن ، این آزمایش ۱۲ ساعت بعد از صرف آخرین وعده ی غذایی انجام شود ( طبق برخی تحقیقات ، این میزان تا ۸ ساعت نیز ممکن است تغییر یابد ) .
قند خون نرمال در حالت ناشتا ، معمولا رقمی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلی گرم است . البته این رقم بسته به عواملی همچون سن ، جنسیت ، بیماری های زمینه ای و شرایط مصرف دارو های خاص ، بارداری و … می تواند از فردی تا فرد دیگر بین این دو رقم متغیر باشد .

قند خون نرمال بعد از صبحانه چقدر است ؟
قند خون نرمال بعد از صبحانه چقدر است ؟

به طور کلی ، قند خون پایین تر از رقم گفته شده ، تا حدود رقم ۵۰ میلی گرم نیز مشکلات خاصی برای بدن ایجاد نکرده و به طور کلی ، توصیه ی پزشکان در راستای تلاش جهت کاهش قند خون است . اما افزایش آن بیش از ۱۰۰ میلی گرم خطرناک بوده و رسیدن به مرز ۱۲۰ نیاز به اقدامات پزشکی فوری و تغییر سبک زندگی دارد .
در صورت تمایل به انجام تست بعد از صرف صبحانه یا سایر وعده های غذایی ، این تست را باید ۲ ساعت پس از صرف غذا انجام داد . گفته شد که در این زمان قند خون به بالا ترین حد ممکن در طول روز می رسد . قند خون پس از صرف غذا رقمی در حدود ۱۴۰ بوده و نباید بیش از این مقدار گردد ( ۱۴۰ میلی گرم حداکثر مقدار مجاز برای قند خون پس از صرف غذا است ) .
به طو کلی ، افراد سالم در حالت ناشتا ، کمتر از ۱۰۰ میلی گرم ، قبل از غذا کمتر از ۱۱۰ میلی گرم ، ۲ ساعت پس از صرف غذا کمتر از ۱۴۰ میلی گرم و هنگام خواب کمتر از ۱۲۰ میلی گرم قند خون را باید تجربه کنند . مقادیری بیش از حدود گفته شده در محدوده ی خطر قرار دارد .

با پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *