قند خون نرمال برای کودکان

قند خون نرمال برای کودکان با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

قند خون نرمال برای کودکان

قند خون نرمال برای کودکان : قند خون یکی از فاکتور های سلامت بدن است . این فاکتور به عوامل مختلفی بستگی دارد . مثلا قند خون نرمال به عواملی همچون : سن ، جنسیت ، بیماری ها ، و … بستگی دارد . به نحوی که قند خون نرمال برای یک زن ، ممکن است با قند خون نرمال برای یک مرد تفاوت های زیادی داشته باشد . همچنین این فاکتور به سرعت و تحت عوامل مختلفی می تواند تغییر کند . مثلا بعد از فعالیت های ورزشی ، قند خون کاهش پیدا می کند ولی با گذشت زمان ، مجددا به حالت طبیعی باز می گردد . یا بعد از مصرف غذا های شیرین ، این رقم بیشتر می شود و مجددا به حالت طبیعی باز می گردد . این نوسانات موقتی ، معمولا خطری به همراه نداشته و روی قند خون نرمال ، تغییرات خاصی به جای نمی گذارند .
در ارتباط با کودکان و نوزادان ، این رقم تفاوت های زیادی با افراد بالغ و بزرگسال دارد .

قند خون نرمال برای کودکان
قند خون نرمال برای کودکان
قند خون نرمال برای کودکان
قند خون نرمال برای کودکان

نوزادان و کودکان از زمان بدو تولد تا ۵ سالگی ، رقمی در حدود ۱۸۰ الی ۱۰۰می باشد . از زمان ۶ سالگی تا ۹ سالگی ، رقم آن بین ۱۴۰ تا ۸۰ خواهد بود . از بعد از ۱۰ سالگی نیز رقم متوسط قند خون بین ۱۲۰ تا ۷۰ خواهد بود .
برخی کودکان به طور مادر زادی با قند خونی کمتر از این مقدار متولد می شوند . معمولا مقداری کاهش قند خون به طور دائم ، خطرات زیادی به همراه نخواهد داشت . تنها در صورتی که این رقم به کمتر از ۵۰ برسد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد . در کل ، قند خون بالا ، خطرناک تر از قند خون پایین است و سریع تر از قند خون پایین باید تحت مداوا قرار بگیرد .
این رقم گفته شده ، متغیر بوده و در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است . به عنوان مثال ، هنگام بیداری ، قند خون کودکان رقمی ما بین ۱۲۶ تا ۷۲ میلی گرم بر دسی لیتر است . این رقم بعد از غذا به رقمی در حدود ۱۶۲ الی ۹۰ تغییر می یابد . بهترین زمان برای گرفتن قند خون ، ۱۲ ساعت پس از صرف غذا است .
توصیه می شود در عین این که بهتر است رژیم غذایی کودکان حاوی تمام مواد غذایی ، حتی شکر و انواع قند ها باشد ، در مصرف آن زیاده روی نشده ؛ و نیز برای سوخت این میزان گلوکز ، ساعاتی برای فعالیت های بدنی و ورزش کودک اختصاص داده شود تا گلوکز در بدن سوزانده شده و بدن در سطوح طبیعی از قند خون حفظ شود .

با پرفروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *