عوارض قند خون بالای ۴۰۰

عوارض قند خون بالای ۴۰۰ :  با دستگاه تست قند خون  ،  بی گزند ، بی گزند بمانید

عوارض قند خون بالای ۴۰۰

امروزه بسیاری از افراد درگیر بیماری های قند خون می باشند و میزان ابتلا به بیماری های قند خون و دیابت در سال های اخیر افزایش یافته است . یک فرد طبیعی و نرمال در حالت ناشتا دارای قند خونی بین ۷۰ الی ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر می باشد .
اگر قند خون افراد و سطح گلوکز خون آن ها پایین تر از حد نرمال باشد ، فرد دچار عوارضی از جمله لرز ، افزایش ضربان قلب و سرگیجه می شود . علاوه بر آن ، قند خون افراد اگر بیش تر از رنج طبیعی و متغیر باشد ، فرد دچار بیماری هایپرگلیسمی یا دیابت می شود . این بیماری یک بیماری جدی و خطرناک بوده که در صورت عدم رعایت و عدم استفاده از دارو منجر به مرگ می شود . در افراد دارای بیماری دیابت ، در حالت ناشتا میزان قند خون و گلوکز خون افزایش یافته و از حد نرمال آن بیش تر است .
در بدن فرد مبتلا به بیماری دیابت ، میزان کافی انسولین ترشح نمی کند یا انسولین تولید شده در بدن به درستی وظیفه ی خود را اعمال نمی کند . انسولین هورمونی است که وظیفه ی آن تبدیل گلوکز به انرژی مورد نیاز سلول ها می باشد . در این صورت گلوکز و قند خون افزایش یافته و به بخش های مختلف بدن آسیب وارد می کند . به همین دلیل کنترل و مدیریت قند خون بسیار حائز اهمیت است . چاقی ، بی تحرکی ، مصرف غذای نامناسب ، وراثت و ژنتیک از جمله عوامل ایجاد این بیماری می باشند . تغذیه ی مناسب ، ورزش کردن ، مصرف دارو و استفاده از دستگاه قند خون به کنترل این بیماری کمک می کند .
افراد مبتلا به دیابت باید مرتبا قند خون خود را کنترل کنند . چرا که ثابت نگه داشتن قند خون در رنج طبیعی و نرمال بسیار مهم و ضروری می باشد . امروزه با پیشرف تکنولوژی ، دستگاه های تست قند خون مختلفی تولید و عرضه شده است . استفاده از این دستگاه ها برای بررسی قند خون بیماران دیابتی بسیار ضروری و حائز اهمیت است .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دستگاه قند خون یکی از ضروری ترین لوازم افراد دیابتی می باشد . چرا که با استفاده از این دستگاه می توانند به کنترل و مدیریت قند خون بپردازند . این دستگاه میزان غلظت گلوکز را در خون اندازه گیری می نماید . نوار های تست قند خون یکی از اجزای اصلی دستگاه آزمایش قند خون می باشند ؛ که یک بار مصرف هستند و از پلاستیک ساخته می شوند . استفاده از دستگاه قند خون بسیار راحت و آسان می باشد و افراد دیابتی می توانند در خانه میزان قند خون را به صورت ناشتا و بعد از غذا در طی روز ، به صور مرتب بررسی و چک کنند . از مزیت های آن می توان به عدم حضور در کلینیک ها ، درمانگاه ها و بیمارستان ها اشاره کرد .

عوارض قند خون بالای 400
عوارض قند خون بالای ۴۰۰

توضیحات کامل صوتی راجع به عوارض قند خون بالای ۴۰۰

انواع دیابت :

این بیماری شایع دارای انواع مختلفی بوده که مهم ترین و بیشترین آن ، دیابت نوع ۱ و ۲ می باشد .

۱- ديابت نوع ۱ :
زمانی که سلول‌ هاي لوزاالمعده هيچ انسوليني ترشح نكنند ، فرد به دیابت نوع یک مبتلا می شود . که معمولا کودکان ، نوجوانان و افراد زیر ۳۰ سال می باشند . داشتن زمينه ابتلا به ديابت ، ويروس‌ هايي كه مي ‌توانند به پانكراس صدمه برسانند ، وجود اختلال در سيستم دفاعي بدن كه سبب از بين رفتن سلول‌ هاي توليد كننده انسولين در لوزالمعده می شود و … از دلابل اصلی ابتلا به دیابت نوع یک می باشد . این بیماری دارای علائمی چون :

  • تشنگي فراوان
  • خستگي
  • گرسنگي شديد
  • تكرر ادرار
  • كاهش وزن بدن
  • بي‌ حوصلگي

است . برای درمان این بیماری از تزريق انسولين ، رژیم غذايي مناسب ، فعاليت و ورزش و … استفاده می نمایند .

۲ – ديابت نوع ۲ :
دیابت نوع ۲ یا دیابت بزرگسالی می باشد که ۹۰ درصد بیماران دیابتی مبتلا به این نوع دیابت هستند . در دیابت نوع ۲ انسولين به اندازه كافي ترشح مي ‌شود اما به دلایلی ، نقش خود را به درستی ایفا نمی کند .
معمولاً افراد بالاي ۳۰ سال ، افراد دارای استعداد چاقي ، از طریق وراثت و ژنتیک ، برخي خانم‌هاي باردار ، افراد داراي فشار خون بالا ، افراد دارای چربی خون بالا دچار بیماری دیابت نوع ۲ می شوند . از علائم این نوع ديابت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تشنگي فراوان
  • بي‌ حسي و يا گز گز کردن انگشتان
  • اختلال در بينايي و تاری دید
  • تكرر ادرار
  • عصبي و بي ‌حوصلگی
  • دیر بهبود یافتن زخم ها

برای درمان و کنترل این بیماری باید از برنامه غذايي سالم و ورزش و فعاليت جسمي‌ استفاده نمود . در بعضي افراد طبق نظر دکتر داروي خوراكي و يا تزريق انسولين نيز تجویز می شود .
۳ – ديابت حاملگي :
بعضی از خانم‌ هاي باردار ، در دوران بارداری خود مخصوصا در اواخر دوران حاملگي ، دچار بیماری ديابت می شوند ؛ اما تعداد این افراد حدود ۳ الی ۵ درصد می باشد . در این نوع دیابت افراد بعد از زايمان و به دنيا آمدن نوزاد ، بیماری ان ها و ديابتشان از بين مي‌رود .
برخی از خانم‌ هايي كه دچار بیماری دیابت حاملگی می شوند ، بعد از زایمان دیابت ان ها از بین نمی رود و به طور دائمي به ديابت مبتلا می شوند ؛ که در اين صورت مادر و فرزند هر دو بايد تحت نظر پزشك متخصص باشند و اموزش های لازم را ببینند .
۴ – ديابت بر اثر بيماري ‌هاي ديگر :
برخي افراد مبتلا به بيماري‌ هایی همچون تالاسمي ، بيماري ‌هاي لوزالمعده ، بيماري ‌هاي غدد درون ‌ريز و … دچار بیماری دیابت نیز می شوند .

عوارض قند خون بالای 400
عوارض قند خون بالای ۴۰۰

 

عوارض قند خون بالای ۴۰۰

زمانی که تست قند خون بیماران دیابتی ، عددی بیش از ۴۰۰ میلی گرم در هر دسی لیتر را نشان می دهد ، فرد دارای علائمی مانند تکرر ادرار و تشنگی بیش از اندازه می باشد . در صورت عدم کنترل و کاهش ان ، انسولین در بدن فرد نمی تواند گلوکز را تجزیه کرده و تبدیل به انرژی کند . در نتیجه به دلیل واکنش هایی که در چربی خون ایجاد می شود ، فرد دچار افت قند شده و چار بیماری کتواسیدوز می شود . در حقیقت انسولین با تجزیه ی چربی ها ، سبب تولید کتون می شود . افزایش و رشد کتون در بدن موجب مبتلا شدن فرد ، به بیماری کتواسیدوز می شود .
در افرادی که میزان سطح قند خون بیش تر از عدد ۴۰۰ میلی گرم در دسی لیتر است ، پزشکان و متخصصان یقینا آزمایش کتواسیدوز را برای آن ها تجویز خواهند کرد .افراد دارای بیماری کتواسیدوز دیابتی ، علاوه بر این که دچار تغییرات میزان قند خون می شوند ، علائم دیگری از جمله تهوع ، مشکلات تنفسی ، احساس بوی میوه در هنگام تنفس و تغییر میزان فعالیت های ذهنی و تمرکز را دارا می باشند .
افرادی که دارای قند خون بیش تر از ۴۰۰ هستند باید حتما آزمایش کتون ادرار بدهند ؛ تا مشخص شود آیا مبتلا به بیماری کتواسیدوز دیابتی شده اند یا خیر . در صورت تایید و وجود کتون در ادرار ، فرد باید فورا به پزشک مراجعه کرده و از انجام ورزش و فعالیت های سنگین خودداری کند . چرا که در این شرایط ورزش کردن موجب افزایش میزان قند خون نیز می شود .
بالا بودن سطح قند خون و بیش تر از ۴۰۰ موجب تکرر ادار و کمبود آب بدن نیز می شود . زمانی که مقدار قند خون بیش تر از عدد ۴۰۰ باشد ، بدن فرد دچار کم آبی شدید می شود . در این شرایط معمولا پزشکان و متخصصان هورمون انسولین را برای فرد بیمار تجویز می کنند ؛ که فرد باید آن را تزریق کند .
در صورت مصرف انسولین فرد دیابتی ، میزان قند خون وی بالاتر از ۴۰۰ میلی گرم باشد ؛ فرد ممکن است نیاز به مصرف انسولین بیشتر داشته باشد . از این رو باید شرایط خود را با پزشک متخصص در میان گذاشته و در صورت نیاز با دستور پزشک میزان دوز انسولین خود را افزایش دهد .
از علائم این بیماری در سطح بالا می توان به سردرد ، خستگی ، گرسنگی ، دید مبهم ، اشکال در تفکر یا تمرکز ، مشکلات پوستی ، اختلال و تاری بینایی ، خستگی و مشکلات گوارشی اشاره کرد .

عوارض قند خون بالای ۴۰۰ و مشکلات پوستی :

عوارض قند خون بالای ۴۰۰ : با افزایش میزان قند و گلوکز خون ، بدن برای افزایش تولید ادرار و دفع بیشتر گلوکز فشار بیشتری بر کلیه ها وارد می کند . با تکرر ادرار ، فرد مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست می دهد . از این رو ، پوست فرد دچار خشکی و ترک می شود . همچنین پوست پا ها ، دست‌ ها و آرنج دچار خشکی ، خارش و ترک خوردگی می‌شوند . بریدگی ، زخم یا عفونت در افرادی که دارای بیماری دیابت می باشند ، به آسانی درمان و بهبود نمی یابد ؛ در نتیجه مشکلات و آسیب های پوستی را به همراه دارد . افراد دیابتی باید توجه کافی به حفظ سلامت پوست خود داشته باشند و از ایجاد زخم و بریدگی بر روی پوست خود جلوگیری کنند .

عوارض قند خون بالای ۴۰۰ و اختلالات بینایی :

بیماری دیابت ممکن است برای چشم ها ، مشکلات و اسیب های متعددی را به وجود اورد . پیر چشمی زودرس ، آسیب به قرنیه ، ابتلا به آب مروارید ، گلوکوم یا آب سیاه ، فلج اعصاب و عضلات خارج کره چشمی ، آسیب به عروق خونی شبکیه و کاهش دید چند نمونه از آسیب های چشمی در افراد دیابتی می باشد . این بیماری در صورت عدم کنترل و درمان ، صدمات جبران ناپذیری برای چشم ها ایجاد کرده و سبب نابینایی نیز می شود . علاوه بر آن ، بهتر است برای جلوگیری از مشکلات و بیماری های چشمی ، بیماران دیابتی علاوه بر منترل قند خون خود ، مرتبا معاینات چشمی را انجام دهند .

عوارض قند خون بالای ۴۰۰ و خستگی :

در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با افزایش میزان قند خون ، حساسیت بدن نسبت به انسولین کاهش می‌ یابد . در نتیجه انسولین ، گلوکز موجود در بدن را به انرژی مورد نیاز سلول ها تبدیل نمی کند . از این رو ، فرد دچار خستگی می شود .
در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ ، انسولین به میزان کافی تولید نمی شود . در نتیجه به دلیل عدم فراهم شدن انرژی سلول ها ، فرد احساس خستگی می کند .
همچنین اگر میزان قند خون در فرد دیابتی کنترل و تنظیم نشود ، به طور مداوم و همیشگی احساس خستگی خواهد کرد . استفاده از دارو های دیابتی ، خستگی ناشی از بیماری دیابت را کاهش می دهد .

مشکلات گوارشی :

افزایش قند خون و عدم درمان و کنترل آن سبب آسیب به عصب واگ خواهد شد که مشکلات گوارشی را به همراه دارد . وظیفه ی عصب واگ حرکت غذا در دستگاه گوارش می باشد که با آسیب به ان ، ماهیچه های معده و روده نمی توانند نقش خود را به طور طبیعی ایفا کنند یا به طور کلی متوقف می‌شوند . علاوه بر آن علائمی مانند اختلالات گوارشی ، حالت تهوع و استفراغ ، کاهش وزن ، نفخ شکم ، بی اشتهایی ، اسپاسم دیواره ی معده و برگشت غذا از معده به مری را به همراه دارد . این علائم با افزایش قند خون ممکن است حاد تر و شدید تر شوند و همچنین با کاهش قند خون ، این علائم ها کم تر شوند .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *