علت پایین نیامدن قند خون با انسولین :

علت پایین نیامدن قند خون با انسولین : تجهیزات پزشکی بی گزند مرجع فروش سرنگ انسولین می باشد 

علت پایین نیامدن قند خون با انسولین

انسولین درمانی پزشکی برای افراد مبتلا به دیابت است . در برخی از انواع دیابت ، سلول های پانکراس افراد که انسولین تولید می کند ، تخریب می شوند . در نتیجه ی این تخریب ، بدن توانایی تولید انسولین را از دست می دهد . انسولین وظیفه ی استفاده از قند به عنوان منبع انرژی را دارد . اگر انسولین در بدن تولید نشود ، قند در خون تجمع پیدا کرده و منجر به تخریب سایر بافت های بدن می گردد .
این افراد بسته به میزان شدت بیماری و نیاز به انسولین ، روزانه باید دوز های خاصی از این هورمون را به صورت دارو خورده و یا تزریق نمایند . با تزریق انسولین ، قند خون کاهش یافته و بدن تا حدود زیادی به حالت طبیعی باز می گردد .

در تجهیزات پزشکی بی گزند سرنگ های انسولین زیر موجود است

انسولین انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای تفاوت هایی با سایر انواع آن می باشد . گاهی اوقات ، انسولین اثری فوری دارد . این نوع انسولین معمولا در شرایطی استفاده می شود که فرد اخیرا غذایی حاوی قند بالا مصرف نموده است و نیاز دارد تا فورا انسولین را به بدن خود برساند . این انسولین های سریع الاثر ، فورا اقدام به عمل کرده و قند خون را کاهش می دهند . البته این نوع انسولین ، عمر و اثر کوتاهی دارد .
ولی برخی دیگر از انواع ان ، اثری طولانی مدت دارند . به این صورت که می توانند روزانه تنها یک بار مورد استفاده قرار بگیرند ؛ ولی تاثیر ان تا ۲۴ ساعت نیز در بدن باقی می ماند .
برخی دیگر نیز به صورت ترکیبی با انواع مختلف ، مورد استفاده قرار می گیرند . به طور کلی ، میزان و دوز و نحوه ی مصرف انسولین در وهله ی اول ، به پزشک بستگی دارد . ولی گاهی اوقات فرد بعد از سال ها مصرف این دارو ، می تواند تا حدود زیادی نسبت به بدن خود شناخت پیدا کرده و در زمان های لازم ، دوز و میزان استفاده را شخصا انجام دهد .
افراد مبتدی ، یعنی افرادی که به تازگی به دیابت مبتلا شده اند یا افرادی که به تازگی متوجه بیماری خود شده اند ، نیاز به اموزش هایی دارند . این افراد توسط پزشک اطلاعاتی کسب خواهند کرد ؛ که این اطلاعات معمولا شامل :

  • نحوه ی تست قند خون
  • زمان تست قند خون
  • نحوه ی تزریق و مصرف انسولین
  • رژیم های غذایی و پرهیز ها
  • کارهای مناسب و کار های ممنوع در زمینه ی کنترل قند خون
  • و … است .
علت پایین نیامدن قند خون با انسولین
علت پایین نیامدن قند خون با انسولین

برخی افراد ممکن است این تصور را داشته باشند که مصرف انسولین یعنی کاهش فوری و قطعی قند خون . اما این مساله اشتباه است . انسولین تا حدودی کمک می کند که گلوکز تجمع یافته در خون مصرف شود . اما این مساله ، به تنهایی توسط انسولین ممکن نیست . بلکه این هورمون ، روشی کمکی ست . و در مرحله ی اول ، فرد باید شخصا روی گلوکز خون خود نظارت داشته باشد . تزریق مکرر انسولین ، استفاده ی بی نظم از این هورمون ، تزریق های بی برنامه ، دوز های متفاوت و … ، نه تنها روی قند خون تاثیر گذار نخواهد بود ، بلکه می تواند به سلامت بدن نیز آسیب برساند .
میزان قند مصرفی باید در تناسب با دوز و میزان انسولین باشد . یعنی فرد مصرف قند خود را به حداقل برساند ؛ تا انسولین بتواند پاسخگوی استفاده از آن در مکانیزم های بدن باشد .
این افراد ، باید مصرف قند را به نحوی مدیریت کنند که از تجمع ناگهانی مقدار زیادی گلوکز در بدن خودداری شود .
برای این کار ، می توان از پزشک ، متخصصین تغذیه ، و یا برخی اپلیکیشن های درمانی کمک گرفت . اپلیکیشن هایی در سایت موجود هستند که با کمک ان ها ، میزان قند مصرف شده تا حدود نسبتا دقیقی تخمین زده می شود . در این اپ ها ، فرد لیست غذا های مصرف شده در روز ، مقدار آن ، فعالیت های بدنی انجام داده شده و … را وارد برنامه می کند ؛ سپس برنامه اعلام می کند که چه مقدار قند وارد بدن شده و چه مقدار از آن توانسته طی فعالیت های روزانه به مصرف برسد .
پس توجه به این نکته ضروریست که انسولین تنها روشی کمکی برای کاهش قند خون محسوب می شود ؛ و فرد باید در ابتدا ، به شخصه قند خون خود را تحت کنترل داشته باشد .
در این بین ، روش هایی هم هستند که می توانند به کاهش قند خون کمک کنند . فعالیت های ورزشی هوازی با شدت متوسط ، اولین پیشنهاد برای کاهش قند خون هستند . در حین فعالیت های ورزشی هوازی ، بدن میزان زیادی قند مصرف می کند . این عامل می تواند تا حدود زیادی به کاهش گلوکز کمک کند . علاوه بر این ، برخی مواد غذایی نیز کاهنده های طبیعی گلوکز خون هستند . موادی همچون دارچین ، چای سبز ، و چای ترش و … ، این اثر را روی بدن ایجاد کرده ، و به روند کاهش قند کمک می کنند .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *