علت پایین آمدن فشار خون چیست ؟

علت پایین آمدن فشار خون چیست ؟ : با دستگاه فشار خون  ، بی گزند ، بی گزند بمانید

 

علت پایین آمدن فشار خون چیست ؟

برخی افراد به طور ژنتیکی و مادرزادی ، دارای فشار خونی کمتر از سایر افراد هستند . این وضعیت معمولا مشکلاتی در فعالیت های روزمره ی آنان به وجود نمی آورد . اما برخی دیگر از افراد ، این وضعیت را به صورت ناگهانی تجربه می کنند . افت فشار خون در مقادیر کم ، مساله ی مهمی نیست و با مصرف برخی نوشیدنی و خوراکی ها مجددا به حالت طبیعی باز می گردد .
اما گاهی اوقات فشار در حدی کاهش می یابد که فرد وارد حالت کما می شود و این شرایط می تواند تاثیرات نا مطلوب زیادی روی شخص باقی بگذارد .
به طور طبیعی ، بدن در حالت استراحت ، فشار خون کمی نسبت به حالت فعالیت دارد . به عنوان مثال ، صبح ها به محض بیدار شدن ، بدن در حالتی قرار دارد که فشار خون آن در کمترین میزان ممکن است . همچنین بعد از مدت طولانی استراحت و حالت نشسته ، فرد بعد از بلند شدن ممکن است دچار افت فشار خون و حالتی سرگیجه و تار دیدن پیدا کند .
از طرف دیگر ، بانوان باردار به خصوص در ماه های اخر بارداری ، افراد دارای بیماری های خاص مثل کم کاری تیروئید ، بیماری های کلیوی وقلبی ، و در شرایط مصرف برخی دارو ها ، فشار خون کاهش می یابد .
افرادی که تحت رژیم های غذایی غیر اصولی بوده و یا کم آبی را تجربه می کنند ، فشار خون کمتری خواهند داشت . به عنوان مثال ، در ساعات پایانی مانده تا افطار در ماه رمضان ، بدن همزمان تحت کمبود مواد غذایی و نیز کم آبی است . در نتیجه فشار خون افت پیدا می کند . علاوه بر این ، برخی ورزشکاران نیز که نیاز به کاهش شدید وزن دارند ، ممکن است طی یک برنامه ی فشرده ، مصرف آب و غذا را به حداقل برسند . در این شرایط شوک نیز بدن فشار خون کم را تجربه خواهد کرد .
بعد از اهدا خون ، دوران قاعدگی بانوان ، بعد از عمل های جراحی و یا جراحت های شدید ، که بدن خون زیادی را از دست می دهد ، این میزان فشار افت می کند . در این شرایط ، بسته به علت و میزان پایین بودن فشار ، ممکن است تجویز های مختلفی از مصرف برخی غذا های گرفته تا تزریق خون ، صورت بگیرد .
همچنین ممکن است افراد این تجربه را داشته باشند که بعد از مصرف وعده های اصلی غذا ، احساس خستگی و خواب آلودگی داشته اند . این وضعیت به خصوص در افراد میانسال و پیر بیشتر دیده می شود . در این شرایط ، نیاز است تا خون به دستگاه گوارش ارسال شود در نتیجه تجمه این مواد عمدتا اطراف سیستم گوارش می باشد .
استرس و شوک های روحی ، از دیگر علل افت شدید و ناگهانی فشار خون هستند . بعد از شنیدن یک خبر ، رخ دادن اتفاق و یا شرایط استرس آور ، بدن به طور اتوماتیک افت شدید فشار خون را تجربه خواهد نمود .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

در تمامی این شرایط ، بسته به این که میزان افت فشار در چه حد بوده ، درمان های متفاوتی صورت می گیرد . در شرایطی که فرد هوشیاری خود را حفظ کرده باشد ، مصرف نوشیدنی های حاوی نمک ، می تواند بهترین درمان موقتی باشد و فشار خون را به حالت طبیعی باز گرداند . در صورتی که افت فشار منجر به بیهوشی شده باشد ، باید سریعا شخص را به مراکز درمانی انتقال داد تا مواد لازم از طریق سرم و روش های مشابه به فرد تزریق گردد .

 

علت پایین آمدن فشار خون چیست
علت پایین آمدن فشار خون چیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *