ست سرم رنگی

 

ست سرم رنگی : بی گزند بمانید !

ست سرم رنگی

آیا ست سرم رنگی با ست سرم های معمولی متفاوت است؟ ست سرم های رنگی کاربردی شبیه ست سرم های معمولی دارند و برای تزریق وریدی استفاده می شوند، با این تفاوت که ساختار این نوع ست سرم رنگی می باشد تا مایعاتی را که به نور حساس هستند به راحتی بتوانند از لوله ست سرم عبور کرده و به رگ بیمار تزریق شوند. تیوب و لوله های این نوع ست سرم هماند ست سرم های معمولی بسیار انعطاف پذیر و مقاوم می باشند و در صورت خم شدن مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

جهت بررسی بهترین ست سرم های موجود در ایران بر روی لینک زیر کلیک کنید

ست سرم

مشخصات ست سرم های رنگی:

همانطور که در ابتدا گفته شد این نوع ست سرم ها همانند ست سرم معمولی مختص تزریق وریدی هستند و برای مایعاتی استفاده میشوند که به نور حساس می باشند.
این ست سرم ها همراه با آنژیوکت و اسکالپ وین قابل استفاده می باشند و به سوراخ کن محکمی نیز مجهز هستند.
اجزای تشکیل دهنده این ست سرم همانند ست سرم معمولی می باشد و این نوع ست سرم ها دارای شیر غلتکی نیز می باشند.

ست سرم رنگی
ست سرم رنگی

ست سرم رنگی با فیلتر هوا:

نوعی دیگری از ست سرم های رنگی همراه با فیلتر هوا می باشد که ویژگی های خاص خود را دارد. این نوع ویژگی ها عبارتند از:

  1. همراه با فیلتر هوا
  2.  مجهز به شیر غلتکی
  3. مناسب برای داروهای حساس به نور
  4.  قابل استفاده برای تزریق های وریدی
  5.  یکبار مصرف و استریل
  6.  قابل استفاده با کانتر
  7. قابل استفاده با اسکالپ وین و آنژیوکت
  8.  غیر تب زا
  9. دارای فیلتر ۱۵ میکرونی به جهت حذف نویز و آلودگی

طرز مصرف ست سرم رنگی همراه با فیلتر هوا:

در ابتدا باید بدانید که این نوع ست سرم ها دارای استاندارد های جهانی و ملی هستند و حتما باید کسانی از این نوع ست سرم ها برای بیمار استفاده کنند که آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشند. اما به طور کلی اگر بخواهید طرز استفاده از این نوع ست سرم ها را بدانید به ادامه مطلب دقت کنید:
در ابتدا بهتر است که راهنمای مصرف روی محصول را به خوبی بخوانید و نکات مهم آن را به یاد داشته باشید.
سپس پروتکتور را بردارید و اسپایک را در محفظه وارد کنید. در مرحله بعد محفظه را آویزان کنید و مسیر عبور مایع را هوا گیری کنید. در اینجا نوبت گیره غلتکی است که تا آخر بسته شود.
بعد از هوا گیری و بستن وسیله تنظیم جریان، کانتور انتهای ست سرم را به اسکالپ وین و آنژیوکت وصل کنید. بعد از این مرحله می توانید گیره غلتکی را باز کرده و میزان جریان مایع را به مقدار دلخواه تنظیم کنید.
این نوع ست سرم برای تزریق خون و یا اجزای تشکیل دهنده خون استفاده نمی شود.
حتما دقت داشته باشید که ست سرم شما و همچنین محل تزریق روی دست بیمار استریل شده با گاز اتیلن اکساید باشد.
این محصول یکبار مصرف است و در صورتی که در بسته بندی آن آسیبی مشاهده کردید از استفاده آن خودداری کنید و محصول دیگری را جایگزین کنید و حتما بعد از استفاده آن را دور بینادزید.

ست سرم رنگی
ست سرم رنگی

مزایای خرید ست سرم رنگی :

  • این نوع ست سرم ها را هم می توانید به صورت تکی و استریل و یک بار مصرف و هم به صورت بسته های تکی در جعبه های ۱۵ تایی خریداری کنید که خرید جعبه آن از نظر قیمت به صرفه تر خواهد بود.
  • این نوع ست سرم به دلیل داشتن لوله های شفاف و رنگی به شما کمک خواهد کرد تا سرعت تزریق و همچنین میزان جریان مایع را به خوبی مشاهده کرده و در صورت کم یا زیاد بودن آن را تنظیم و کنترل کنید.
  • شما با استفاده از این نوع ست سرم تزریق وریدی آسانی را خواهید داشت، چرا که لوله های این نوع ست سرم تحت سیستم جاذبه هستند و از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشند.
  • این ست سرم دارای فیلتر ورودی هوا هیدروفوبیک می باشد که درپوش نیز دارد.
  • این ست سرم  کارایی بالایی دارد، کیفیت آن خوب است و از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد.
  • این ست سرم دارای یک اتاقک قطره ای چکه دار می باشد که به وسیله آن می توان سرعت تزریق مایع را مشاهده کرد و همچنین از آن برای تهویه نیز استفاده می شود.
  • این محصول دارای لاتکس نیست و از این نظر برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارند نیز مناسب می باشد.
ست سرم رنگی
ست سرم رنگی

اجزای تشکیل دهنده این ست سرم ها :

بخش های مختلف ست سرم رنگی فیلتر دار عبارتند از:

  • سوراخ کننده یا اسپایک با دریچه هوا و فیلتر
  • لوله لاستیکی
  • ریل و غلتک تنظیم کننده جریان
  • بخش لوئرلاک انتهایی

دلیل استفاده از ست سرم:

به طور کلی انسان ها به دلایل زیادی مجبور به تزریق سرم می شوند. اما در بیشتر مواقع زمانی که پزشک تشخیص دهد که نیاز است مقدار زیادی مایع به بدن انسان تزریق شود، این مایع با استفاده از ست سرم به بدن فرد تزریق می شود. همچنین در برخی مواقع نیاز است که دارویی که پزشک تجویز می کند در مقدار زیادی مایع رقیق شود تا از سوزش و خارش جلوگیری کند و یا اینکه نیاز است دارد در بازه زمانی طولانی تری به بدن فرد تزریق شود. در تمامی این موارد استفاده از ست سرم برای بیمار ضروری می باشد. استفاده از ست سرم و تزریقات وریدی باعث می شود که دارو به راحتی جذب بدن سود و اثر بخشی بهتر و راحتتری بر بدن داشته باشند. همچنین در برخی موارد نمی توان از تزریقات دیگر استفاده کرد چرا که نیاز است دارو کم کم و در مدت زمان طولانی تری به بدن وارد شود.
انواع مختلفی از ست سرم در ایران تولید می شود که بسیار با کیفیت بوده و قیمت مناسبی نیز دارند و همچنین توانایی صادر شدن به کشور های دیگر را نیز دارد.

جهت بررسی بهترین ست سرم های موجود در ایران بر روی لینک زیر کلیک کنید

ست سرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *