روش های پایین آوردن قند خون سریع (پایین آوردن فوری قند خون)

روش های پایین آوردن قند خون سریع (پایین آوردن فوری قند خون) با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

روش های پایین آوردن قند خون سریع 

روش های پایین آوردن قند خون سریع (پایین آوردن فوری قند خون) دیابت یا بیماری قند خون یکی از شایع ترین بیماری در بین مردم است. این بیماری بین همه ی گروه های سنی شایع ات ومختص گروهی خاصی نیست ، بلکه افراد در تمام گروهای سنی به آن مبتلا میشوند این بیماری دلایل متعددی دارد، از جمله: مصرف برخی داروها، اضطراب، استرس، خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات، عدم تحرک و… البته ناگفته نماند که روش های پایین آوردن قند خون سریع زیاد هستند که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

آب زیاد بنویشید

برخی تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب به کاهش سطح قند خون کمک می کند. زیرا آب به کلیه های شما کمک می کند تاادرار زیادی را دفع کند وشما از این طریق ، قند خون بالای خود را کنترل خواهید کرد، یک مطالعه بالینی نشان داد کسانی که آب بیشتری در طول روز مصرف می کنند کمتر در معرض قند خون بالا قرار می گیرند، نوشیدن آب به طور منظم می تواند بدن را هیدراته کند و سطح قند خون را کاهش دهد.

فیبر بیشتری بخورید

سبزیجات و میوه ها به دلیل داشتن فیبر به کاهش قند خون کمک می کنند
فیبر هضم کربوهیدرات ها و جذب قند را کند می کند که منجر به افزایش تدریجی سطح قند خون می شود، دو نوع فیبر وجود دارد، فیبر نامحلول و فیبرمحلول هر دو نوع مهم هستند، طی تحقیقاتی درمورد این دو نوع فیبر انجام شده است، نشان داده که فیبر محلول مدیریت قند خون را بهبود می بخشد، در حالی که فیبر نامحلول فاقد این ویژگی می باشد. یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند توانایی بدن در تنظیم قند خون و کاهش قند خون پایین را بهبود بخشد که این امر به کاهش عوارض و علائم دیابت کمک می کند.
غذاهای غنی از فیبر عبارتند از: سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات.
مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای زنان حدود ۲۵ گرم و برای مردان ۳۵ گرم است. هر ۱۴ گرم حاوی ۱۰۰۰ کالری است.

 

ورزش را فراموش نکنید

ورزش هوازی یک راه سریع و موثر برای کاهش سطح قند خون است، ورزش می تواند قند خون را به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر پایین نگه دارد، فعالیت بدنی باعث می شود بدن برای دریافت انرژی بیشتر به گلوکز نیاز داشته باشد در نتیجه سلول ها گلوکز را به ماهیچه ها منتقل می کنند و سطح قند خون معمولاً کاهش می یابد، برای اینکه این کار انجام شود، به نوعی ورزش نیاز دارید که باعث شود قلب شما را سریعتر از حد معمول پمپاژ را انجام دهد، واین ورزش می تواند پیاده روی تند باشد. مهمتر از همه، اگر قند خون شما بالاتر از ۲۴۰ میلی گرم در دسی لیتر است، باید ادرار خود را از نظر کتون بررسی کنید و در صورت وجود کتون، ورزش نکنید. زیرا کتون منجر به افزایش قند خون می شود.
اگر دیابت نوع ۱ دارید، احتمالاً پزشک توصیه می کند قبل از ورزش قند خون خود را چک کنید، که می توانید با کیت های خانگی میران کتون ادرار خود را انجام دهید . از آنجایی که ورزش روشی موثر برای کاهش قند خون در طول روز است، برخی از انواع ورزش – مانند ورزش های سخت – می توانند سطح قند خون را برای مدت کوتاهی افزایش دهند، زیرا فعالیت شدید، پاسخ استرس بدن را فعال می کند و باعث ترشح گلوکاگون می شود. برای تامین انرژی عضلات اگر سطح کتون شما بالاست، از انجام ورزش های سخت خودداری کنید و برخی ورزش های سبک مانند پیاده روی را امتحان کنید.

روش های پایین آوردن قند خون سریع (پایین آوردن فوری قند خون)
روش های پایین آوردن قند خون سریع (پایین آوردن فوری قند خون)

انسولین خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید

قند خون بالا زمانی اتفاق می افتد که بدن شما انسولین کمی داشته باشد، یا زمانی که بدن شما نمی تواند به درستی از انسولین استفاده کند ، مصرف انسولین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد، با پزشک خود در مورد میزان مصرف انسولین سریع الاثر در هنگام بالا رفتن قند خون صحبت کنید. می توانید قند خون خود را حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف انسولین چک کنیدتا مطمئن شوید قند خون شما پایین آمده است و هیج گونه خطری شما را تهدید نمی مند

انسولین آفریزا اتنشاق کنید ( طبق دستور پزشک )

اگر از من بپرسید یکی از روش های پایین آوردن قندخون سریع چیست مسلما پاسخ من استفاده از انسولین استنشاقی آفریزا است، بنابراین افراد مبتلا به دیابت نوع یک برای پایین آوردن سریع قند خون آن را استنشاق می کنند، وبعضی از آنها آن را همراه انسولین معمولی استفاده می کنند.

پروبیوتیک مصرف کنید ( طبق دستور پزشک )

این مکمل‌ها حاوی باکتری‌های مفید نسبت به سایر میکروب‌ها هستند که به بدن در مقابله با کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند که منجر به کاهش سریع قند می‌شوند.

سرکه سیب بخورید

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد، و اخیراً برخی تحقیقات سرکه سیب را به لیست مواد کاهش دهنده ی سریع قند خون اضافه کرده‌اند، بنابراین وقتی در معرض حملات ناگهانی قند بالا قرار می‌گیرید، سرکه سیب ممکن است به کاهش آن کمک کند و علایم دیابت را بهبود می بخشد.

الکترولیت ها را افزایش دهید

قند خون بالا می تواند الکترولیت های بدن شما را از بین ببرد. مواد معدنی و نمک ها که بار الکتریکی دارند و در خون، ادرار، بافت ها و سایر مایعات بدن یافت می شوند، ممکن است باعث کاهش منیزیم، پتاسیم و فسفات شوند.
اگر قند خون شما بالاست و بیش از حد معمول ادرار می کنید، این بدین معناست که بدن آب و املاح و همچنین الکترولیت ها زیادی را از دست می دهد،شما می توانید با نوشیدن آب نارگیل یا شیر کم چرب این مواد را در بدن افزایش دهید.

گیاهان دارویی که کمک شایانی به کاهش سریع قند خون می کنند عبارت انداز:

  • گیاه شنبلیله:
    نوشیدن دمنوش شنبيله ولرم ممکن است قند را کاهش دهد ، و قند خون افراد را تا مدتی طولانی پایین نگه می دارد.
  • گیاه گورمار:
    این گیاه به عنوان یک درمان سنتی در هند برای درمان دیابت استفاده می شود. همچنین تحقیقاتی وجود دارد که ثابت می کند این گیاه به کاهش قند خون در دیابت نوع ۱ کمک می کند. همچنین میل به شیرینی را بسیار کاهش می دهد، زیرا میل به طعم شیرین را سرکوب می کند.
  • گیاه زنجبیل:
    فواید زنجبیل درکاهش قند خون بر کسی پوشیده نیست و نشان داده شده است که در پایین آوردن قند خون بسیار مؤثر است ، در واقع زنجبیل به کنترل سطح گلوکز خون کمک می کند وتاحدودی دیابت را درمان و آن را کاهش می دهد، هم چنین خوردن زنجبیل بلافاصله بعد از غذا، چربی اضافی بدن را می سوزاند چرا که دیابت اغلب با بیماری های چربی و کلسترول اضافی همراه است.
  • دارچین:
    از آنجایی که دارچین فواید ثابت شده ای در کاهش سطح قند خون دارد، علاوه بر آن باعث بهبود حساسیت به انسولین و اثربخشی عملکرد آن در بدن می شود.
  • جینسینگ آمریکایی :
    طبق مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه ۲۰۱۹، خوردن جینسنگ آمریکایی ممکن است به کاهش سطح هموگلوبین گلیکوزیله (به انگلیسی: هموگلوبین گلیکوزیله) که به اختصار HbA1c معروف به قند تجمعی است کمک کند، بنابراین، به بیماران دیابتی که داروهای کاهش قند خون مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود هنگام استفاده از جینسینگ آمریکایی، سطح قند خون خود را کنترل کنند. زیرا ممکن است سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، شایان ذکر است که این گیاه ممکن است اثر داروهای انعقاد خون را کاهش دهد و با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تداخل داشته باشد، بنابراین توصیه می شود از مصرف آن با این داروها خودداری شود.

غذاهایی که به کاهش قند خون کمک می کنند:

  • اسفناج:
    درصد بالایی از اسیدهای آمینه دارد و منبع غنی از مواد معدنی، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و همچنین حاوی فیبر است که قند خون را کاهش می دهد و نسبت انسولین را حفظ می کند.
  • آووکادو:
    این میوه یکی از بهترین انواع میوه برای حفظ سلامتی قلب به شمار می رود، همچنین حاوی فیبر، اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است و همه اینها ممکن است منجر به کاهش قند خون شوند.
  • تخم مرغ:
    تخم مرغ حاوی ویتامین های B12 و D است و همچنین سرشار از پروتئین است که باعث می شود قند خون سریعاً کاهش یابد، به خصوص اگر به صورت آب پز مصرف شود.
  • گل کلم:
    گل کلم حاوی فیبر است که ترشح قند از غذا را کند می کند، زیرا غذاها را به گلوکز تبدیل می کند تا انرژی سلول ها را تامین کند.

دیابت یک بیماری جدی و مزمن است و برنامه درمانی آن مستلزم مصرف روزانه داروها وداشتن سبک زندگی سالم است و به نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرند اشاره خواهیم کرد

  •  دریافت اطلاعات عمومی در مورد دیابت؛ برای جلوگیری از بدتر شدن آن.
  •  سیگار کشیدن را ترک کنید؛ زیرا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد و خطر ابتلا به عوارض دیابت را افزایش می دهد.
  •  کنترل فشار خون و کلسترول
  •  انجام معاینات دوره ای بدن و چشم؛ برای جلوگیری از نابینایی
  •  مراقبت از سلامت دهان و دندان؛ زیرا دیابت خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد.
  •  به سلامت پاها توجه کنید؛ زیرا دیابت جریان خون در اندام ها را کاهش می دهد و به اعصاب پا آسیب می رساند.
  •  دارو یا انسولین را به موقع مصرف کنید.
  • همیشه از استرس دوری کنید و خوابی آرام داشته باشید.

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

نتیجه گیری:

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید راه های بسیار زیادی وجود دارد که منجر به پایین آمدن سریع قند خون می شوند، اما ممکن است بعضی افراد مبتلا به دیابت توانایی لازم برای انجام بعضی از این روش ها را نداشته باشند، مثلا افراد سالمند که به این بیماری مبتلا هستند ممکن است نتوانند ورزش را که نقش بسیار مهمی در پایین آمدن قند خون دارد را انجام دهند، یا مصرف گیاهان دارویی برای آنها مضر باشد، بنابراین بهترین روش برای این گونه افراد استفاده از انسولین و داروهای دیابت است که به همین منظور برای آنها تجویز شده است ویکی از روش هایی پایین آوردن سریع قند خون به شمار می روند.

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *