راههای جلوگیری از فشار خون بالا

راههای جلوگیری از فشار خون بالا  با دستگاه فشار خون تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

 

راههای جلوگیری از فشار خون بالا

راههای جلوگیری از فشار خون بالا : فشار خون بالا ، به این مفهوم است که خون هنگام عبور از رگ های بدن ، فشار زیادی به این رگ ها وارد می کند . فشار طبیعی خون ، رقمی در حدود ۱۲۰ / ۸۰ است . در برخی شرایط ، این رقم تا مقادیر زیادی رسیده که می تواند عوارض خطرناکی همراه داشته باشد . در شرایط افزایش این رقم به ۱۴۰ / ۹۰ و بیشتر ، فرد باید فورا با پزشک مشورت نماید .
فشار خون بالا ممکن است به صورت موقتی رخ داده و بعد از گذشت چند ساعت از بین برود . شرایطی مثل استرس ، هیجان ، ترس و … ، فشار خون را افزایش می دهند و بعد از سپری شدن وضعیت ، بدن به حالت طبیعی باز می گردد . همجنین در بانوان و ماه های اخر بارداری ، فشار خون بالا می رود که بعد از زایمان ، مجددا تا سطوح طبیعی کاهش پیدا می کند .
مشابه با هر بیماری دیگر ، پیشگیری از فشار خون بالا ، تشخیص به موقع آن و درمان سریع ، بسیار آسان تر بوده و نتایج مثبت تری به همراه خواهد داشت . با وخامت یافتن وضعیت و ثبت آن روی سیستم گردش خون ، درمان های پیچیده تری نیاز است .

این مطلب را هرگز از دست ندهید : درمان فشار خون بالا

برخی افراد ، بیش از سایرین در معرض ابتلا به فشار خون هستند . افراد بالای ۴۵ سال ، افرادی با اضافه وزن بیش از ۱۰ کیلو و چاق ، افرادی که به طور مداوم غذا های چرب ، پر نمک و فست فود مصرف می کنند ، افرادی با پیش زمینه های وراثتی و دارای بیماری های خاص … .
در این شرایط ، بهتر است فشار خون منظم و به طور روزانه بررسی شود . در صورتی که میزان فشار ، برای مدت منظم بیش از حد استاندارد بود ، نشان دهنده ی علائم خطر است و باید فورا اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد .

راههای جلوگیری از فشار خون بالا
راههای جلوگیری از فشار خون بالا

فشار خون بالا با برخی علائم همراه است از جمله :
احساس فشار در قفسه ی سینه و تنگی نفس ، مشکلات بینایی و تاری دید ، خستگی دائم و شدید به خصوص بعد از هر نوع فعالیت ساده ، احساس تهوع مداوم و … . تمامی این عوامل می توانند نشانگر شروع بیماری فشار خون بالا باشند و نیاز است تا فورا درمان های شخصی را آغاز کرده و به پزشک نیز مراجعه نمود .
با توجه به اینکه اکثر افراد چاق ، به فشار خون بالا مبتلا می شوند ، بهترین و اولین درمان برای فشار خون ، کاهش وزن است . افزایش فعالیت بدنی و اختصاص دادن ساعاتی از روز به فعالیت های ورزشی ، می تواند کاهش وزن را به همراه داشته ، و علاوه بر این ، با بهبود سیستم گردش خون ، وضعیت فشار خون را نیز کنترل نماید . ورزش ، با افزایش سطح سروتونین بدن ، هورمون های استرس زا را نیز از بدن دور کرده و در سلامت روحی و دوری از اضطراب نیز نقش مفیدی را ایفا می کند .
مهم ترین گام بعد از ورزش در راستای کاهش فشار خون ، بهبود وضعیت تغذیه است . غذا های چرب ، حاوی قند زیاد ، غذا های فراوری شده مثل انواع سوسیس و کالباس و فست فود ها ، مضر ترین نوع غذا هستند که با تجمع چربی و مسدود کردن عروق ، اختلالاتی را در سیستم گردش خون به وجود می آورند . توصیه می گردد این غذا های با غذا هایی سالم جایگزین شده و حتی بعد از درمان فشار خون بالا نیز به عنوان سبکی از زندگی ادامه داده شوند .

غذا هایی حاوی فیبر بالا مثل سبزیجات و میوه جات ، پروتئین های کم چرب مثل گوشت مرغ و ماهی ، روغن های سالم مثل روغن زیتون ، غلات ، لبنیات کم چرب و … ، نمونه هایی از غذا های مفید و سالم هستند که باید در تمامی وعده های غذایی حضور داشته باشند .
از طرف دیگر ، دخانیات و نوشیدنی های الکلی ، از مهم ترین عوامل مختل کننده ی سیستم گردش خون هستند که با مصرف زیاد و مداوم ، نه تنها باعث اختلال در گردش خون شده ، بلکه مشکلات قلبی و مغزی ، اسیب به کلیه ها و سایر ارگان ها را نیز به همراه داشته و ممکن است علاوه بر اختلال در هر یک از این ارگان ها ، در شرایط وخیم تر عوارضی همچون سکته را نیز به وجود آورد .

راههای جلوگیری از فشار خون بالا
راههای جلوگیری از فشار خون بالا

با یکی از پرفروش ترین دستگاه های فشار خون آشنا شوید :

در نتیجه با حذف این مواد مضر و جابجایی آن ها با رژیم و سبک زندگی مناسب ، می توان مشکلات فشار خون را به حداقل رساند .
از طرف دیگر ، برخی بیماری ها و دارو های آن ، می توانند به نوبه ی خود مشکلاتی را برای فشار خون ایجاد کنند . رد این شرایط ، نیاز است تا بیمار به پزشک متخصص مراجعه نموده و در صورت تشخیص پزشک ، دارو با نوعی دیگر و یا در دوز های متفاوت تجویز گردد .
در شرایطی که شخص با کمک روش های خانگی موفق به کنترل فشار خون نگردد ، دارو هایی برای وی تجویز می شود که طبق نسخه ی پزشک ، تا زمان معین و در ساعات مقرر باید مصرف گردد تا سیستم گردش خون بتواند به عملکرد سابق خود بازگردد .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *