رابطه بین قند خون و فشار خون

رابطه بین قند خون و فشار خون : با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

رابطه بین قند خون و فشار خون

رابطه بین قند خون و فشار خون : قند خون و فشار خون دو فاکتور از سلامتی بدن هستند که ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند اما می توانند روی فاکتور های یکدیگر اثر گذاشته و در صورتی که یکی از این فاکتور ها افزایش شدیدی پیدا کند ، می تواند روی دیگری نیز تاثیر گذاشته و موجب افزایش ان گردد . از طرف دیگر ، با مدیریت فشار خون ، می توان تا حدودی روی قند خون تاثیر گذاشت و روش های درمانی برای آنان روی دیگری نیز موثر واقع م شود .
فشار خون بالا ، به شرایطی گفته می شود که خون ، فشار زیادی به دیواره ی رگ ها وارد می کند . در این شرایط ، برای بررسی میزان فشار خون از دستگاه های فشار سنج خون استفاده می شود .

رابطه بین قند خون و فشار خون
رابطه بین قند خون و فشار خون

قند خون بالا ، شرایطی ست که میزان گلوکز موجود در خون ، پردازش نشده و میزان آن در خون افزایش یابد . برای بررسی قند خون ، از کیت های قند خون استفاده می شود .
هر دو دستگاه ها ، توسط داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی به راحتی قابل خریداری بوده و نیازی به نسخه ی پزشک برای خرید آن وجود ندارد .

با پرفروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

این دو بیماری ، در دسته ی بیماری های خاموش قرار دارند و در مراحل ابتدایی ، بدون هیچ علامتی در بدن حضور می یابند . در این شرایط ، تشخیص اولیه و انجام تست های روزانه ی مداوم ، تاثیر زیادی در تشخیص به موقع بیماری ها وجود دارد . هرچقدر که این دو بیماری سریع تر تشخیص داده شوند ، درمان های ساده تری داشته ؛ به نحوی که با قرص هایی ساده ، تغییر رژیم غذایی و نیز تغییر سبک زندگی به راحتی قابل درمان هستند . اما درمان آن ها در مراحل بالا تر ، سخت تر بوده و نیاز به مصرف دارو هایی سنگین تر و دوز های بالا تر به صورت روزانه وجود دارد .
برای تشخیص فشار خون ، از دستگاه های مخصوص تست فشار خون استفاده می شود . این دستگاه ها با بررسی نبض بالای ساعد ، دو عدد را روی مانیتور نشان می دهند . عدد بالایی ، میزان فشار سیستولیک را نشان می دهد که بزرگ تر از عدد پایینی است . عدد پایینی میزان خون دیاستولیک را نشان می دهد . برای افراد بالغ ، رقم نرمال فشار خون معمولا ۱۲۰ / ۸۰ است . معمولا کاهش فشار خون تا مقادیر متوسط ، خطرناک نیست و بسته به شرایط فیزیکی افراد ، می تواند کمتر از رقم ذکر شده باشد . همچینن معمولا بانوان فشار خون کمتری نسبت به آقایان دارند و این مساله خطر جدی به همراه نخواهد داشت . اما فشار خون بالا ، عوارض خطرناک تری داشته و بهتر است با مشاهده ی فشار بالا با طور مداوم ، با پزشک مشورت گردد .
در صورتی که این رقم نرمال به ۱۸۰ / ۱۲۰ برسد ، عوارض خطرناکی به دنبال خواهد داشت و فورا باید اقدامات لازم در راستای بر طرف شدن آن و بازگشت به حالت طبیعی انجام شود .

با پرفروش ترین دستگاه های فشار خون خون آشنا شوید :

تغییرات قند خون به طور موقت ، معمولا خطرناک نبوده و می تواند علل مختلفی داشته باشد . به عنوان مثال ، ورزش ، فعالیت های بدنی و نیز در ساعات ابتدایی صبح ، میزان قند خون کمی پایین تر از حد نرمال است . بعد از مصرف غذا به خصوص غذا های حاوی گلوکز ، این میزان در بدن افزایش می یابد و با گذشت زمان به حالت طبیعی باز می گردد . قند خون پایین ، خطرات زیادی به همراه ندارد و تا زمانی که به مراحل بحرانی نرسد ، خطراتی به همراه نخواهد داشت . اما قند خون بالا ، به طور مداوم ، خطرات زیادی خواهد داشت . در این شرایط ، بهتر است فورا با تجویز پزشک ، دارو های خاصی مصرف شده و در سبک زندگی و رژیم غذایی تغییراتی ایجاد شود . قند خون بالا می تواند بیماری دیابت را به وجود آورد .
قند خون طبیعی باید رقمی در حدود ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر و نیز کمتر باشد . در صورتی که این رقم به ۱۰۰ تا ۱۲۵ برسد ، نشانه های قند خون لب مرز یا پیش دیابت است . همچنین با رسیدن آن به ۱۲۶ الی بیشتر ، نشانه های ابتلا به دیابت می باشد و باید فورا درمان های اورژانسی را برای پایین آوردن قند خون  اغاز نمود .

معمولا با استفاده از روش های مشترکی ، می توان در راستای کنترل نمودن این دو بیماری اقدام نمود . اولین گام در راستای برطرف نمودن این بیماری ها ، افزایش فعالیت بدنی است . اختصاص دادن ساعاتی از روز به ورزش و فعالتی های ورزشی ، می تواند نقش مهمی در کاهش فشار خون و قند خون داشته باشد . البته بعد از ورزش ، فشار خون ممکن است تا حدود کمی افزایش یابد ؛ ولی این مساله موقتی بوده و تاثیرات مثبت آن بعد از بازگشت بدن به شرایط طبیعی نمایان می شود .

رابطه بین قند خون و فشار خون
رابطه بین قند خون و فشار خون

از طرف دیگر ، با توجه به این که فعالیت ورزشی در خلق و خو و روحیه ی افراد نیز تاثیر گذار است ، باعث می شود تا میزان استرس بدن کم شده و همین مساله ، نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد . چرا که تنش و اضطراب می توان از دلایل اصلی فشار خون بالا باشد .
علاوه بر موارد گفته شده ، ورزش به تناسب اندام و حذف چربی های مضر و غیر ضروری بدن کمک می کند . حذف چربی ها از سطح زیرین پوست ، و نیز از عروق بدن ، باعث میشود تا سیستم گردش خون به طور کلی بهبود یافته و بدن تا حدود زیادی از سموم و مواد ناخواسته پاکسازی شود . در نتیجه ورزش به طور مستقیم روی قند خون و فشار خون اثر گذار است .
بهترین فعالیت های ورزشی برای افرادی که دارای دیابت و یا فشار خون هستند ، ورزش های هوازی می باشد . دقت داشته باشید که شدت این ورزش ها نباید در حدودی زیاد باشد که قلب فرد را بیش از حد لازم خسته کند . همچنین ورزش هایی مانند پاورلیفتینگ ، به اندازه ی ورزش های هوازی موثر نبوده و برای این افراد ، خطر آفرین خواهند بود .
بعد از اختصاص دادن ساعاتی به فعالیت های ورزشی ، رژیم غذایی خود را به نحوی سالم تر تنظیم کنید . یک ریم غذایی سالم حاوی مقادیر زیادی فیبر ، ویتامین ها ، پروتئین ، غلات کامل و … است . این مواد باید مواد ارگانیک و طبیعی باشند . مواد غذایی فراوری شده ، پر چرب ، حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات ، شکر ، فست فود ها و … موجب تجمع چربی در عروق شده ، و با افزایش میزان قند خون در بدن ، می توانند عوارض خطر آفرین زیادی به همراه داشته باشند .

برخی دلایل ، می توانند همزمان هم دیابت و هم قند خون بالا را به وجود آورند . از مهم ترین این دلایل می توان به چاقی ، استرس و اضطراب ، مقاومت به انسولین و وجود التهابات در بدن اشاره کرد . تشخیص به موقع هر یک از علائم و اقدامات فوری در راستای بر طرف نمودن این مشکلات ، می تواند به طور همزمان هر دو بیماری را تحت کنترل قرار دهد . به همین دلیل توصیه می شود افرادی که دارای هریک از علائم بوده ، و نیز افراد عادی ، به طور منظم ، قند خون و فشار خون خود را بررسی نمایند .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *