دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )

دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری ) : با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )

دستگاه تست قند خون بدون سوزن  : افرادی که مبتلا به دیابت هستند ، نیاز است تا چندین مرتبه در روز از نوک انگشتان خود و یا سایر نقاط بدن مثل بازو ، خونگیری کنند . با هر بار خونگیری ، سوزن به دست وارد شده و این عملیات برای طولانی مدت می تواند تبدیل به ممعضلی بزرگ شود . از طرف دیگر ، گاهی اوقات نیاز است تا از افراد مسن ، کودکان ، معلولان و … نیز تست قند خون به عمل آید . خونگیری و سوزن زدن در این شرایط ، امری دشوار محسوب می شود .
در سال های پیش ، سوزن های دستگاه تست قند خون ، از ضخامت زیاد تری برخوردار بود و به عمق بیشتری نیز در دست فرو می رفت . اما با پیشرفت تکنولوژی و بهبود تجهیزات پزشکی ، سوزن ها از ضخامت کمتری بهره مند شده و میزان فرو رفتن آن ها در پوست نیز به حداقل رسید . اما کماکان برای برخی افراد مثل افرادی که مثال زده شد ، کماکان خونگیری امری دشوارمحسوب می شود .
فناوری جدید تحت عنوان ” سنسور های قند خون ” ، کالا هایی را اختراع کرد که بدون نیاز به سوزن ، میزان قند موجود در خون را بررسی می نمایند . این وسیله برای شروع به کار ، نیاز به نمونه ی خونی نداشته و می تواند گلوکز را از طریق مایع میان بافتی نیز تشخیص دهد .
این سیستم ، معمولا دقت سیستم های خونگیری رایج را ندارد و نتایج ممکن است با میزانی خطا ارائه شوند ؛ اما در شرایطی که به هر دلیل ، نمونه گیری خون ممکن نیست ، این گزینه می تواند بهترین جایگزین امر محسوب شود .

عملکرد این دستگاه ، دارای تفاوت هایی با دستگاه های سیستم سنتی است . به این صورت که سنسور های تست قند ، به صورت چسبی ، به پشت بازو ی فرد نصب می شوند . این سنسور ها به طور اتوماتیک ، هر دقیقه یک بار قند خون را از طریق مایع میان بافتی بررسی کرده و در حافظه ی خود ذخیره می نماید . سپس این اطلاعات ثبت شده وارد دستگاه شده و آن را می توان به سیستم کامپیوتری نیز وارد نمود . همچنین برخی برند ها ، قابلیت نمایش اطلاعات روی ساعت هوشمند را نیز پشتیبانی کرده و می توان اطلاعات را به صورت منظم روی ساعت هوشمند دریافت نمود .
این چسب ها ضد آب و ضد حساسیت هستند . در نتیجه برای استفاده ی طولانی مدت ، دارای شرایطی مطلوب می باشند و با استحمام ، خوابیدن و … از پوست جدا نمی شوند . علاوه بر این ، چسب به کار رفته در سنسور ها برای اتصال به بازو ، به نحوی مهندسی شده که با اتصال طولانی مدت احساس خارش و قرمزی و هر نوع مشکل پوستی به وجود نخواهند اورد .
البته این سنسور ها عمر ۱۴ / ۱۵ روزه دارند . یعنی برای افرادی که نیاز است تا دائما قند خون آن ها بررسی شود ، به تعداد ۲ عدد سنسور در ماه احتیاج است . خرید سنسور ها جدا از دستگاه صورت می گیرد . به این معنی که در ابتدا و با خرید هر بسته ، تعدادی سنسور ( هر برند ، سنسور های اولیه ی متفاوتی در بسته بندی خود قرار می دهد ) نیز به شخص تحویل می دهد ؛ اما در پایان دوره و اتمام سنسور ها ، امکان خرید تکی سنسور نیز وجود دارد .

دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )
دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )

البته هنگام خرید سنسور ها ، توجه داشته باشید که هر برند معمولا سنسور های اختصاصی برای خود در نظر گرفته است . به این صورت که به عنوان مثال ، در صورت خرید دستگاه تست قند خون فری استایل ، نیاز است تا سنسور هایی صرفا از همین برند خریداری شود . این امر در مورد دستگاه های نمونه گیری قند خون نیز صدق می کند . برخی برند ها به گونه ای طراحی شده اند که فقط نوار تست هایی مرتبط با برند خود را قبول کرده و سایر برند ها را پشتیبانی نمی کنند .
برای خواندن اطلاعات ثبت شده درون سنسور ، نیاز است تا دستگاه تست را جلوی سنسور گرفته تا اطلاعات موجود در آن وارد دستگاه گردد . با توجه به این که سنسور به طور خودکار ، بررسی را هر ساعت یکبار تکرار می کند ، می توان اطلاعات را چندین مرتبه در روز از طریق دستگاه ثبت کرده و در پایان روز به صورت لیست ، به سیستم کامپیوتری و یا ساعت هوشمند خود وارد نمایید .
این وسیله در اکثر داروخانه ها ، فروشگاه ها و سایت های فروش تجهیزات پزشکی موجود می باشد . البته هنوز اطلاع از حضور این وسیله و نیز کار کردن با ان به اندازه ی دستگاه های تست قند خون از طریق نمونه گیری رواج پیدا نکرده است .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

هر برند برای جذب مشتریان بیشتر ، اقدام به ارائه ی محصولات و خدماتی نموده است تا علاوه بر افزایش سطح سلامت جامعه و نیز تسهیل روند بررسی تست قند خون ، مشتریان بیشتری را به سمت محصول خود جذب نماید. به عنوان مثال ، برخی از برند ها سنسور و دستگاه هایی را تولید کرده اند که برای کودکان مناسب بوده و از ویژگی هایی متمایز با سنسور های بزرگسالان برخوردار است .
برخی دیگر ، تعداد سنسور های هر بسته را بیشتر تعیین کرده اند تا کاربران ، به مدت طولانی تری از تهیه و خرید سنسور بی نیاز باشند . این امر برای برند هایی که سنسور اختصاصی دارند ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . چرا که با توجه به برخی شرایط تحریم محصولات پزشکی و عدم ورود بعضی از محصولات پزشکی به کشور ، و نیز شرایط خطرناک کرونا و نیاز به عدم خروج از منزل ، تهیه ی این کالا های می تواند تبدیل به امری دشوار گردد .
البته هنگام خرید ، نیاز به تحقیق در ارتباط با برند نیز وجود دارد . برخی برند های بی کیفیت و نیز برند های غیر اصل ، ممکن است مشکلاتی را ایجاد نمایند . دستگاه های غیر اصل از دقت پایین تری برخوردار هستند . علاوه بر این ، در ارتباط با برخی از سنسور های غیر اورجینال و نیز برند های بی کیفیت ، گذارشاتی ارسال شده است . این گذارش ها عمدتا حاکی از کیفیت پایین سنسور ، چسب ضعیف و یا مواد حساسیت زا موجود در ساختار چسب بوده اند . طبق این گذارشات ، علائمی از خارش ، قرمز شدن و التهابات پوستی در محل اتصال سنسور و چسب به وجود امده است .
در نتیجه توصیه می گردد هنگام خرید محصول ، این وسیله را تنها از فروشگاه های معتبر فروش کالای پزشکی و نیز سایت های دارای پروانه ی اداره ی کل تجهیزات پزشکی دریافت نمایید . اماکن و سایت هایی که تحت نظارت اداره ی کل تجهیزات پزشکی هستند ، محصولاتی را ارائه می دهند که مجوز های لازم از لحاظ کیفیت ، کارکرد و نیز قیمت را به دست آورده باشد .

کدام دستگاه های تست قند خون ؟

دستگاه های تست قند خون خانگی یکی از دستگاه های مهم و ضروری برای تمام خانوتاده های ایرانی هست که از طریق سایت بی گزند هم دستگاه هم نوار آن ها را می توانید تهیه کنید

دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )
دستگاه تست قند خون بدون سوزن (دستگاه تست قند خون بدون خونگیری )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *