درمان گیاهی قند خون بالا :

درمان گیاهی قند خون بالا با دستگاه تست قند خون  ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

درمان گیاهی قند خون بالا

افرادی که قند خون آنان بیش از مقادیر نرمال است ، نیاز به استفاده ی مداوم از دارو هایی دارند که این میزان را کاهش دهد . اما در کنار روش های دارویی ، رعایت رژیم غذایی و مصرف برخی غذا ها ، می تواند این رقم را تا حدود چشمگیری کاهش دهد . در واقع کمک گرفتن از مواد غذایی و گیاهان دارویی ، بهترین جایگزین برای مواد شیمیایی است .
یکی از بهترین کاهش دهنده های قند خون ، زنجبیل می باشد . این ادویه ی گیاهی دارای چربی و کربوهیدارت پایین ولی طعمی تند و قوی است . ترکیبات مهم آن شامل آهن ، پتاسیم و فیبر می باشد . حضور این مواد در ترکیب زنجبیل ، آن را تبدیل به یکی از بهترین دارو های گیاهی برای افراد دیابتی و افراد دارای قند خون بالا کرده است .
از طرف دیگر ، زنجبیل دارای شاخصه ی گلیسمی کمی می باشد . به این معنی که به آهستگی جذب می شود . در نتیجه بدن را تحت تاثیر فوری و ناگهانی قرار نمی دهد .
از دیگر مواد مفید برای افراد دیابتی ، می توان به دارچین اشاره کرد . دارچین نقش مهمی در افزایش سوخت و ساز بدن ، افزایش انرژی ، کاهش اشتها ، و نیز کاهش قند خون دارد . مصرف روزانه ی دارچین می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن ، چربی و قند خون افراد داشته باشد .

این ادویه را می توان به صورت های مختلف مصرف نمود . از رایج ترین روش های مصرف ، نوشیدن دمنوش دارچین است . برای آماده سازی این دمنوش ، کافیست دارچین پودر شده یا چوب دارچین را در یک فنجان آب جوش ریخته و مدتی در حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا به طور کامل دم بکشد . برای طعم دار کردن دمنوش ، عسل طبیعی بهترین گزینه است . البته دمنوش های آماده ی دارچین ( تی بگ ) نیز گزینه ای سریع برای افراد است تا بتوانند در محل کار نیز آن را در سریع ترین زمان آماده نمایند ولی معمولا استفاده از چوب و پودر دارچین تاثیری قوی تر به همراه خواهد داشت .

درمان گیاهی قند خون بالا
درمان گیاهی قند خون بالا

علاوه بر موارد ذکر شده ، برخی میوه ها و سبزیجات نیز کاهنده ی قند خون هستند و مصرف روزانه ی آن ها برای افراد دیابتی مفید خواهد بود . از جمله ی میوه های کاهنده ی قند خون می توان به زالزالک اشاره کرد . میوه ی زالزالک و نیز جوشانده ی آن ، علاوه بر کاهش قند خون ، در سلامت سیستم قلبی و عروقی ، افزایش جریان خون و نیز جلوگیری از لخته شدن خون در مویرگ ها مفید است .
گیاهان موثر در این امر نیز شامل سیر ، تخم کرفس ، زیره ، پونه ، ریحان و جو دو سر هستند ؛ که هر کدام علاوه بر نقش موثر در کاهش قند خون ، می توانند مزایای دیگری نیز به همراه داشته باشند . به عنوان مثال ، جو دو سر علاوه بر کنترل قند خون ، حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی می باشد ؛ همچنین در کاهش وزن و حفظ سلامت قلب نیز اثرگذار است .

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *