درمان قطعی قند خون ( دیابت )

درمان قطعی قند خون ( دیابت ) با دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون ،  تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

درمان قطعی قند خون یا دیابت 

دیابت یکی از شایع ترین بیماری های بین مردم جهان ، به خصوص مردم جهان سوم می باشد که با نام بیماری قند خون نیز شناخته می شود . . دیابت به دلیل عدم تولید هورمون انسولین در بدن ایجاد می شود . در واقع ، وظیفه ی انسولین پایین آوردن قند خون می باشد . این کاهش قند خون با مصرف آن برای سوخت و ساز سلول ها صورت می گیرد . ولی گاهی اوقات ، به دلیل کمبود انسولین در بدن و یا عدم توانایی آن ، قند خون افزایش پیدا می کند .
این بیماری به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی ایجاد می شود . گاهی اوقات نیز در اثر پر خوری و چاقی خود را نشان می دهد . تشخیص به موقع دیابت بسیار مهم است . چرا که تشخیص به موقع می تواند روند درمان را بسیار تسریع بخشد . انواع متفاوتی از دیابت وجود دارد . به طور کلی این بیماری به دو نوع ، دیابت نوع یک و دیابت نوع دو تقسیم می شود .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیابت نوع یک :

این نوع دیابت در گذشته به نام های دیابت نوجوانی و یا دیابت وابسته به انسولین معروف بوده است . در این نوع بیماری سلول های غده لوز المعده که وظیفه ترشح هورمون انسولین به خون را دارند ، توانایی انجام وظیفه ی خود را نداشته و قادر به تغذیه انسولین به خون نیستند . حدود ۱۰ درصد بیماران دیابتی از این نوع می باشند ، و مخاطبین این نوع دیابت بیشتر افراد کمتر از ۳۰ سال و حتی کودکان هستند .
در دیابت نوع یک ، سلول های ترشح کننده انسولین توسط لنفوسیت ها تخریب می شوند ؛ تا جایی که دیگر این سلول ها توانایی انجام وظیفه خود را یعنی تنظیم قند خون بدن را از دست می دهند . این اتفاق بعد از از کار افتادن ۷۰ تا ۹۰ درصد این سول ها رخ می دهد ، که نتیجه آن افزایش قند خون در بدن می باشد .
نکته ی حائز اهمیت در این مورد بیماری این است که دلیل علمی برای ایجاد این بیماری تشخیص داده نشده است . به عنوان مثال ، وراثت ، بیماری های زمینه ای و … ، هیچکدام نتوانسته اند مدرک محکمی برای ابتلا به دیابت نوع ۱ باشند . اما نظریه هایی در مورد این بیماری وجود دارد ؛ از جمله وجود ویروس های صدمه زننده به پانکراس در بدن و یا کسانی که در سیستم ایمنی خود اختلال دارند و یا مشکلی دارند مانند بیماری های گریوز ، تیروئید هاشیموتو ، بیماری آدیسون .
دیابت ایدیوپاتیک نوعی دیگر از دیابت نوع ۱ است . علائم این بیماری مانند دیابت نوع یک بوده ؛ اما بر خلاف آن اثری از مشکلات ایمنی در بدن شخص بیمار وجود ندارد .

دیابت نوع دو :

این دیابت به دیابت بزرگسالی معروف است و حدود ۹۰ درصد افراد دیابتی از این نوع دیابت رنج می برند . در این نوع دیابت انسولین در بدن فرد وجود دارد اما به دلایلی تاثیر خود را بر روی تسهیل ترشح قند از خون به سلول ها نمی گذارد . در نتیجه ، قند خون افزایش می یابد . در این نوع دیابت بدن فرد حتی ممکن است که بیش از حد مورد نیاز انسولین ترشح می کند ؛ اما انسولین ها مورد مصرف قرار نمی گیرند . معمولا بانوان بیش از آقایان در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند . همچنین افراد مسن ، افراد کم تحرک ، افراد چاق ، افراد دارای فشار خون ، زنان با سابقه دیابت بارداری ، افراد دارای مشکل چربی خون نیز در گروه ریسک این بیماری قرار دارند .

دیابت بارداری : دیابت بارداری، حالت عدم تحمل گلوکز است و با ناسازگاری آن با بدن در زنان باردار بدون سابقه دیابت ظاهر می‌شود . بعد از دو بار آزمایش در صورتی که میزان گلوکز موجود در خون سیاهرگی فرد ناشتا بالاتر از ۱۲۶ میلی‌ گرم در دسی لیتر باشد ، فرد مبتلا به دیابت است .

روش های درمان قطعی دیابت :

درمان قطعی قند خون ( دیابت )
درمان قطعی قند خون ( دیابت )

از آنجایی که یکی از نشانه های این بیماری افزایش وزن می باشد ، فعالیت بدنی منظم یکی از روشهای جلوگیری و درمان این بیماری به حساب می آید . از جمله فعالیت های بدنی موثر می توان به پیاده روی ، ورزش های هوازی مثل والیبال ، بسکتبال ، فوتبال ، شنا و دوچرخه سواری اشاره کرد . در ضمن باید از فعالیت های استقامتی و سرعتی ( بی هوازی ) که باعث خستگی و بی حالی افراد می شود ، خودداری کرد .
رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت باید با دقت برسی شود و طوری تنظیم گردد که علاوه بر کنترل میزان قند خون ، فشار خون و وزن بیمار در حد معمول نگه دارد . رژیم غذایی باید به نحوی تنظیم شود که انرژی مورد نیاز فرد را در شرایط خاص ( حاملگی ، بیماری ، استرس ) تامین کند . فیبر های محلول در آب یکی از بهترین مواد غذایی برای افراد دیابتی می باشد . چرا که خاصیت کاهندهگیکلسترول خون را دارند . موادی همچون پکتین ها و صمغ ها .
همینطور میوه ها ، سبزی ها ، غلات و حبوبات از دیگر مواد مفید برای این افراد به شمار می آید . از جمله مواد غذایی مضر برای بیماران دیابتی می توان به سیب زمینی سرخ کرده ، مواد غذایی نشاسته دار ، سبزی های سرخ شده ، قند ، شکر ، مربا ، میوه های دارای فروکتوز بالا ؛ انجیر ، انگور ، آناناس و … اشاره کرد . این موارد را می توان جایگزین موادی همچون خرما ، کشمش ، توت خشک ، سیب ، خیار و … نمود .

کنترل وزن یکی دیگر از روشهای درمان و پیشگیری از دیابت است ؛ به خصوص برای افراد مبتلا و در معرض ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ .
در شرایط پیشرفته تر و نیز بسته به نوع دیابت ، پزشک مصرف انسولین را نیز برای شخص تجویز می کند که این انسولین می تواند به صورت دارو و یا با تزریق ، مورد مصرف قرار بگیرد .

کنترل قند خون 

یکی از روش های جلوگیری از بیماری دیابت کنترل مداوم قند خون است ، دستگاه های تست قند خون خانگی یکی از دستگاه های مهم و ضروری برای تمام خانوتاده های ایرانی هست که از طریق سایت بی گزند هم دستگاه هم نوار آن ها را می توانید تهیه کنید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *