داروی گیاهی برای تقویت عضله قلب 

داروی گیاهی برای تقویت عضله قلب : با دستگاه فشار خون  ، بی گزند ، بی گزند بمانید

انواع داروی گیاهی برای تقویت عضله قلب

عضله های قلب با افزایش سن ، بیماری های زمینه ای ، حضور طولانی مدت در شرایط استرس زا ، مصرف دخانیات و الکل در مقادیر زیاد و … ، ضعیف می شود . ضعف عضله های قلب خطرات زیادی به همراه دارد . در شرایط وخیم ، این ضعف عضله می تواند سکته های قلبی را به همراه داشته باشد . در این شرایط ، نیاز است تا تمهیداتی جهت تقویت این عضلات قلبی صورت بگیرد .
در شرایط وخیم ، فرد باید تحت نظر پزشک قرار بگیرد و مرتبا چکاپ های قلبی را انجام داده و دارو های خاصی مصرف نماید . اما در شرایط ابتدایی ، تغییر سبک زندگی ، مصرف برخی مواد غذایی و انجام فعالیت های ورزشی متناسب ، می توان در کنترل و حتی درمان این وضعیت نیز مفید واقع شود .
در صورتی که فرد قصد تقویت عضلات قلبی با کمک دارو ها و مواد غذایی را داشته باشد ، این موارد می توانند موثر بوده و مصرف منظم آن ها به مرور زمان ، این عضلات را تقویت نمایند .
از شناخته شده ترین مواد جهت تقویت قلب ، چای سبز است . چای سبز را می توان به صورت دمنوش و یا کپسول های حاوی عصاره ی برگ چای مصرف نمود . این ماده با دارا بودن انتی اکسیدان های غنی ، علاوه بر محافظت از قلب ، در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است .

جینسینگ از دیگر گیاهان شناخته شده در این زمینه است . جینسینگ از سالیان پیش در طب سنتی به عنوان اکسیر حیات شناخته می شد . چرا که وضعیت سیستم گردش خون و قلب را تا حدود چشمگیری تقویت بخشیده و دارای خاصیت های متفاوت دیگری از جمله آنتی اکسیدانی ، ضد التهاب ، ضد حساسیت و … نیز می باشد .
ادویه هایی همچون رزماری ، دارچین ، زردچوبه ، و … از ادویه های رایج در بین ایرانیان هستند که دارای طعمی قوی و در عین حال ، معجزه آسا برای قلب هستند . مصرف این ادویه ها به طور منظم ، سلامت قلبی و عروقی را به همراه خواهد داشت . با کمک این ادویه ها علاوه بر بهبود سیستم قلبی ، سیستم گوارشی نیز تقویت شده و بیماری هایی از قبیل سوهاضمه نیز برطرف خواهد شد .
سیر ، در دسته ی مفید ترین سبزیجات برای سیستم قلبی محسوب می شود . مصرف روزانه ی یک حبه سیر سبز ، می تواند عضلات قلبی را تقویت کرده و علاوه بر این ، کلسترول خون را نیز بشدت کاهش می دهد . این ماده کمک می کند تا چسبندگی پلاکت های خونی نیز کاهش پیدا کند . چسبندگی پلاکت ها از عواملی ست که ممکن است منجر به سکته ی قلبی گردد .

داروی گیاهی برای تقویت عضله قلب
داروی گیاهی برای تقویت عضله قلب

تحقیقات نشان داده اند مصرف فلفل قرمز ، مستقیما روی تقویت عضلات قلبی موثر نیست اما مصرف منظم آن در مقادیر مناسب ، می تواند عملکرد قلب را بهبود بخشیده و نیز سم زدایی خون را بر عهده دارد . این موارد می توانند در بهبود سیستم قلبی تاثیر به سزایی داشته باشد .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

محبوب ترین دستگاه های فشار خون :

توصیه می شود در هر خانه یک دستگاه فشار سنج برای اندازه گیری فشار خون و مراقبت از سلامت اعضا خانه وجود داشته باشد در لینک های زیر با پرفروش ترین دستگاه های فشار خون در بازار ایران آشنا می شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *