داروهای گیاهی کاهش فشار خون

داروهای گیاهی کاهش فشار خون با دستگاه فشار خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

فشار خون بالا ، سالانه عده ی زیادی از افراد را درگیر خود کرده است . در بیماری فشار خون بالا ، فشار خون بیش از حد طبیعی یعنی بالا تر از ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه می رود . این بیماری معمولا بدون علائم بوده و به همین دلیل ، قاتل خاموش لقب گرفته است . بیماری فشار خون بالا به تدریج به اندام هایی همچون قلب ، چشم ها و کلیه ها آسیب جدی وارد می کند ؛ و زمانی افراد متوجه آن خواهند شد که آسیب ها و صدمات جبران ناپذیری به اندام ها وارد کرده است . این بیماری در مواقع خطرناک و حاد علائمی از جمله تاری دید ، احساس زنگ در گوش ، مشکلات تنفسی ، سردرد ، خواب آلودگی ، خستگی ، سرگیجه ، گیجی ، ضربان قلب نامنظم و … دارد . از دلایل اصلی این بیماری می توان به رژیم غذایی ناسالم ، عدم تحرک ، ژنتیک و ارثی و غیره اشاره کرد .

برای کاهش فشار خون بالا می توان دارو های گیاهی را جایگزین دارو های پر عارضه ی شیمیایی نمود . این دارو های گیاهی ضمن کاهش فشار خون ، از عوارض کمتری نیز برخوردار هستند .

این مطلب را هرگز از دست ندهید : علائم فشار خون بالا

داروهای گیاهی کاهش فشار خون

گیاهان کاهش دهنده ی فشار خون
داروهای گیاهی کاهش فشار خون
  • دارچین :
    دارچین ، ادویه ای است که موجب کاهش فشار خون می شود . برای این که تاثیراتی چشمگیر داشته باشد ، باید روزانه مصرف شود . دارچین را می توان به دو صورت چوب و پودر در چای ، نان ، غذا و .. مصرف نمود .
  • زالزالک :
    هزاران سال است که از زالزالک در طب سنتی چین برای کاهش فشار خون استفاده می نمایند . جوشانده ی زالزالک از خواص و مزایای مفیدی برای حفظ سلامت قلب و عروق ، کاهش فشار خون ، افزایش جریان در خون ، جلوگیری از لخته شدن خون در رگ و … برخوردار است .
  • تخم کرفس :
    کرفس با قابلیت ادرار آوری موجب کاهش فشار خون می شود . تخم کرفس از دیگر دارو های گیاهی است که برای کاهش فشار خون ، قابل استفاده است . علاوه بر آن ، آب کرفس نیز موجب کاهش فشار خون می شود . تخم کرفس را می توان به عنوان طعم دهنده در غذا هایی همچون سوپ استفاده نمود .
  • سیر :
    سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها ، خواص و مزایای مفیدی می باشد . سیر با کاهش چربی خون و گلوکز های سرم خون ، منجر به کاهش فشار خون نیز می شود . سیر خشک یا تازه موجب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به بیماری فشار خون بالا می شود . بهتر است روزانه مقداری سیر همراه با غذا یا به صورت ناشتا مصرف شود .
  • هل :
    هل یکی از ادویه های هندی می باشد که به عنوان طعم دهنده ی مواد غذایی استفاده می شود . در تحقیقاتی به گروهی از افراد روزانه مقداری پودر هل داده شد و دریافتند که تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون افراد دارد . از دانه ها یا پودر هل میتوان در سوپ ، کیک ، نان و دیگر غذا ها استفاده نمود .
  • اسطوخودوس :
    از اسانس گیاه اسطوخودوس می توان برای کاهش فشار خون و ایجاد آرامش استفاده کرد . این گیاه در افرادی که دارای بیماری فشار خون بالا می باشند ، قابل استفاده است .
  • زیره سیاه :
    زیره به عنوان یک ادویه و طعم دهنده در غذا ها استفاده می شود . در طب سنتی از آن برای کاهش فشار خون استفاده می کنند ؛ به گونه ای که با مصرف دو ماه زیره به طور مداوم ، سبب کاهش فشار خون بالا می شود . علاوه بر آن ، زیره در کاهش کلسترول بد خون نیز موثر می باشد .
  • گیاه قاصدک :
    در طی آزمایشات و تحقیقاتی متخصصان دریافته اند که گیاه قاصدک دارای قابلیت ادرارآوری می باشد . این خاصیت موجب کاهش و کنترل فشار خون نیز می شود . بیماران می توانند روزانه تا دو فنجان از دمنوش قاصدک استفاده نمایند .
  • گیاه پنجه گربه ای ( اونکاریا ) :
    از گیاه اونکاریا در طب سنتی چینی برای درمان بیماری فشار خون و بیماری های عصبی استفاده نمایند . این گیاه بر روی ورودی های کلسیم در سلول ها تاثیر گذاشته و منجر به کاهش فشار می شود .
  • پونه کوهی :
    پونه کوهی دارای پتاسیم و ماده فعالی به نام کارواکرول می باشد . این دو ماده تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون بالا دارند . همچنین مصرف آن به کنترل و تنظیم فشار خون کمک می کند .
  • ریحان :
    گیاه خوش طعم و خوش عطر دارای خاصیت کاهش فشار خون نیز می باشد . این گیاه فاقد هیچ گونه عوارض جانبی بوده و می توان همراه با غذا مصرف نمود .
  • جو دوسر :
    جوی دوسر حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و مغذی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است . همچنین باعث تنظیم فشار خون ، کاهش وزن ، حفظ سلامت قلب ، کاهش احتمال ابتلا به دیابت و … می شود .
  • زیرفون :
    زیرفون یکی دیگر از دارو های گیاهی می باشد که برای کاهش فشار خون مناسب است . از پوست درخت و گل آن برای ایجاد آرامش در بدن می توان استفاده نمود . این گیاه در فشار خون بالا بسیار تاثیرگذار است .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *