خواص زنجبیل برای قند خون

خواص زنجبیل برای قند خون : با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

خواص زنجبیل برای قند خون

زنجبیل یکی از ادویه های دارویی محسوب می شود که توانسته کمک مفیدی برای بیماران دیابتی و افرادی با قند خون بالا باشد . این ادویه ، دارای طعم قوی ولی با چربی و کربوهیدارت کم است . مهم ترین ترکیبات آن ، اهن ، فیبر و پتاسیم است . این ترکیبات به خصوص فیبر ، مهم ترین نقش را در سلامت بیماران قند خون ایفا می کند .

مهم ترین نقش زنجبیل برای کنترل قند خون در بیماران دیبات نوع ۲ می باشد . چرا که جذب قند در سلول ها را افزایش داده و کمک می کند تا قند خون تنظیم شود . این کار بدون کمک گرفتن از انسولین است . در نتیجه کارکرد سلول های عضلانی نیز بهبود می یابد . علاوه بر موارد گفته شده ، این ترکیبات روی ترشح انسولین تاثیر گذار بوده و منجر به کاهش قند خون می شود .

خواص زنجبیل برای قند خون
خواص زنجبیل برای قند خون

یکی از شاخصه های مواد غذایی مورد نیاز در افراد دیابتی ، شاخص گلایسمی است . این شاخصه به این معنی است که مواد غذایی مورد نظر به آهستگی هضم و جذب می شود . در این شرایط ، تغییرات ایجاد شده در اثر مصرف مواد غذایی مذکور ، به آرامی صورت گرفته و تغییرات ناگهانی روی بدن به همراه ندارد . غذا هایی که دارای شاخص گلایسمی پایین هستند ، مقاومت بدن نسبت به انسولین را کاهش داده و سطح قند خون را کنترل نماید . به همین دلیل این نوع غذا ها می توانند یک گزینه ی عالی برای افراد دیابتی باشند .
برای مصرف زنجبیل ، بهتر است این ریشه را از جاهایی خریداری کنید که ریشه های کاملا ارگانیک را در اختیار مشتریان قرار می دهند. ریشه ی خالص و ارگانیک بهتر از محصولات فراوری شده ی زنجبیل اثر می نماید . مثلا موادی مثل سس زنجبیل ، تنها حاوی عصاره های طعم دهنده ی زنجبیلی هستند که از لحاظ ارزش غذایی ، فاقد ارزش بوده و تنها طعم این ماده را به سس اضافه می نماید .
می توانید برای استفاده از آن ، برنامه غذایی منظمی تهیه نمایید و در هفته ، حداقل روزانه یک بار آن را به صورت رنده شده و سایر روش ها ، به غذای روزانه ی خود اضافه نمایید . البته گاهی اوقات ممکن است افراد ، عوارض و حساسیت هایی را نسبت به مصرف این غذا تجربه کنند ؛ از جمله اسهال و ناراحتی های معده . در این شرایط باید مصرف زنجبیل را قطع کرده و فورا با پزشک مشورت نمود .

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *