تنظیم کننده قند خون در بدن چیست ؟

تنظیم کننده قند خون در بدن چیست ؟ با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

قند خون ، میزان گلوکز موجود در خون است که مستقیما روی سلامت بدن تاثیر گذار است . این فاکتور در سنین مختلف ، برای جنسیت های مختلف و نیز بسته به بسیاری از شرایط ، رقم متفاوتی را شامل می شود . پایین بودن قند خون یا هیپوگلیسمی ، و بالا بودن قند خون هایپوگلیسمی نام دارد . معمولا قند خون پایین به اندازه ی قند خون بالا خطرناک نیست اما با رسیدن آن ه مقادیری کمتر از ۵۰ ، می تواند فرد را به حالت اغما و بیهوشی ببرد .
قند خون بالا ، می تواند بیماری های متعددی را به وجود آورد . اصلی ترین عوارض ناشی از قند خون بالا ، دیابت است . همچنین ممکن است روی بینایی ، کارکرد کلیه و عملکرد قلب و مغز نیز تاثیرات نامطلوبی بر جای گذارد .
در ارتباط با تنظیم قند خون ، می توان گفت که پانکراس ، باعث ترشح انسولین و گلوکاگن می شود . انسولین و گلوکاگن دو هورمون مهم هستند که سطح قند خون را کنترل کنند . هنگامی که قند خون بیش از مقدار طبیعی باشد ، ترشح انسولین افزایش پیدا می کند . برعکس این حالت ، هنگامی که قند خون کاهش پیدا می کند ، ترشح گلوکاگن بیشتر می شود . این تعادل باعث می شود تا وضعیت بدن در حالت پایداری حفظ شده و سلول ها انرژی کافی را برای فعالیت به دست آورند .
انسولین کمک می کند تا قند موجود در خون ، جذب سلول ها شده و بتوانند از آن استفاده کنند . در واقع انسولین است که به سلول ها قند را ارسال می کند . با افزایش میزان انسولین ، کبد پیغامی در ارتباط با قند خون دریافت کرده و با جذب قند ،ان ها را به صورت ترکیباتی به اسم گلیکوژن ذخیره می کند . گلیکوژن بعدا در شرایطی که قند خون پایین باشد ، تجزیه شده و به خون ریخته می شود . این کار همواره به تعادل قند در خون کمک می کند .
ازاد سازی گلیکوژن و تجزیه ی آن توسط گلوکاگن انجام می شود . بدن در شرایط مختلفی ممکن است افت قند خون را مشاهده کند . شرایطی مثل بعد از فعالیت های ورزشی ، دوره ی رژیم های غذایی ، استرس و … . گلوکاگن با تجزیه ی قند ، در این شرایط به کمک بدن آمده و با تجزیه ی گلیکوژن ، انرژی مورد نیاز سلول ها را تامین می کند .

با پرفروش ترین دستگاه های تست قند خون آشنا شوید :

تنظیم کننده قند خون در بدن چیست ؟
تنظیم کننده قند خون در بدن چیست ؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *