بهترین سرنگ انسولین در سال ۱۴۰۱ کدام است ؟

بهترین سرنگ انسولین : بی گزند مرکز فروش سرنگ انسولین در ایران است
از مهم ترین نیاز مندی های روزانه ی بیماران دیابتی ، سرنگ انسولین می باشد . این افراد بر اساس شدت بیماری و نوع آن ، نیاز دارند تا روزانه به دفعات متفاوتی ، انسولین تزریق نمایند . تا چندین مدت گذشته ، از سرنگ های معمولی برای انجام این کار استفاده می شد . در حالی که با پیشرفت صنعت پزشکی ، سرنگ انسولین جایگزین این محصول گردید .

مشخصات کلی سرنگ انسولین قبل از معرفی بهترین سرنگ انسولین

این محصول به طور کلی از یک سر سوزن ، سیلندر و پیستون تشکیل شده است . هر یک از این بخش ها کاربرد خود را دارند .
سر سوزن ، سوزنی باریک و ظریف است که برای انتقال مواد درون سرنگ به زیر پوست مورد استفاده قرار می گیرد . هر سرنگ انسولین ، دارای سوزنی با ابعاد خاص خود است . ظرافت سوزن ها با واحد گیج معرفی می شود . هر چقدر که گیج یک سوزن بالا تر باشد ، یعنی آن سوزن از ظرافت بیشتری برخوردار است .
سوزن هایی با ظرافت کمتر ، باعث می شوند که درد کمتر توسط شخص احساس شود . سوزن های ظریف تر ، زمان بیشتری را نیز برای انتقال انسولین به درون بدن لازم دارند . به همین دلیل ، روند تزریق بیشتر طول خواهد کشید .
البته لازم به ذکر است که این سوزن ها به نحوی طراحی شده اند که تنها برای تزریق زیر جلدی کاربردی می باشند . انسولین هنگام تزریق نباید وارد عضله شود . در نتیجه این سوزن ها از لحاظ طول نیز کوتاه هستند تا امنیت تزریق انسولین افزایش پیدا کند .
این محصول از جنس استیل ضد زنگ بوده که روی آن یک لایه ی سیلیکونی قرار دارد . این ساختار ، به میزان تیز بودن محصول افزوده ؛ و همچنین دارای قابلیت ضد حساسیت ، ضد خارش و ضد هر گونه عوارض پوستی می باشد .
سیلندر ، محفظه ای تو خالی است که انسولین را در خون نگه می دارد . این محفظه ی مدرج ، از جنس مدیکال پلی پروپلین و مدیکال پلی امید است .
پیستون وسیله ای مکانیکی است که به حرکت انسولین درون محفظه کمک می کند . برای ورود انسولین به درون پوست ، پیستون را باید به درون سیلندر هل داد .

انواع سرنگ های انسولین :

گرچه ساختار و هدف کلی سرنگ های انسولین یکسان می باشد ؛ اما از لحاظ نوع بدنه ، سرنگ ها به دو نوع سر جدا و یکپارچه تقسیم شده اند .
در سرنگ های سر جدا ، می توان سر سوزن را محصول جدا کرده و چندین بار از سرنگ با سر سوزن های جدید استفاده نمود . این نوع سرنگ ها پر طرفدار تر از نوع یکپارچه می باشند . این سرنگ ها در سه حجم ۳۰ ، ۵۰ و ۱۰۰ واحدی انسولین در بازار موجود هستند .
سرنگ های یکپارچه ، از قابلیت تعویض سر سوزن برخوردار نیستند و این بخش دارای اتصال دائمی با سیلندر می باشد .

نحوه ی انتخاب بهترین سرنگ انسولین

با توجه به حضور برند های متفاوت از سرنگ انسولین در بازار ، افراد باید از بین گزینه های متعدد ، اقدام به انتخاب و خرید هر محصول نمایند . ابتدا باید هدف هر فرد از خرید محصول مشخص شود . لازم به ذکر است که این سرنگ ها برای مصارف ازمایشگاهی و انجام مطالعات و تحقیقات نیز استفاده می شود . به همین دلیل افرادی که بنا به نیاز های ازمایشگاهی قصد خرید این محصول را دارند ، باید بر این اساس اقدام به انتخاب نمونه ی صحیح نمایند .
علاوه بر این ، گیج سرنگ نیز از دیگر فاکتور های اساسی است . برخی افراد مثل میانسالان ، کودکان و برخی دیگر از افراد ، نسبت به درد ، از حساسیت بیشتری برخوردار هستند . در این شرایط ، تزریق مداوم و روزانه ، می تواند درد زیادی را برای این افراد ایجاد نماید . به همین دلیل ، بهتر است برای این افراد ، سرنگ های انتخاب شود که گیج ان ها بیشتر بوده و ظریف تر هستند . در نتیجه درد وارد شده در اثر هر تزریق ، به حداقل خواهد رسید . البته لازم به ذکر است که سرنگ هایی با سر سوزن کوچک تر ، معمولا گران تر از سرنگ هایی با سر سوزن بزرگ تر هستند .
همچنین برخی افراد ترجیح می دهند سرنگ های ۵۰ واحدی خریداری کرده و برخی دیگر ، سایر واحد ها را ترجیح می دهند .
با توجه به گزینه های متعدد هر فرد برای انتخاب ، بهتر است افرادی که برای اولین بار قصد خرید سرنگ انسولین دارند ، ابتدا با پزشک مشورت نموده و یا از مشاورین مجرب فروش این محصولات ، کمک بگیرند .

معرفی انواع برند های انسولین :

بعد از مشخص کردن هدف فرد ، می توان در راستای انتخاب از بین برند های مختلف ، اقدام نمود . برند های معتبر بسیاری در بازار موجود هستند که همگی تاییدیه های لازم را از سازمان پزشکی و دارو ایران دریافت نموده اند . هر یک از این برند ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود هستند . از جمله برند های رایج می توان به موارد زیر اشاره نمود :

بهترین سرنگ انسولین سرنگ انسولین بی دی BD :

آیا سرنگ انسولین بی دی BD بهترین سرنگ انسولین است ؟  از با کیفیت ترین و برترین نمونه های سرنگ انسولین ، می توان به برند امریکایی بی دی BD اشاره نمود . این محصول در سایز های مختلفی در بازار موجود هستند . لازم به ذکر است که هنگام خرید ، باید به این امر دقت داشت که هرچقدر شماره ی سرنگ بیشتر باشد ، سایز سر سوزن آن کوچک تر خواهد بود . در نتیجه توصیه می گردد برای میانسالان ، کودکان و … ، از سرنگ های شماره بالا استفاده شود .

از طریق لینک زیر می توانید انوع سرنگ انسولین بی دی را تهیه کنید

بهترین سرنگ انسولین
بهترین سرنگ انسولین

نیدل این محصول ، دارای طول ۱۲٫۷ میلی متری و نیز ۸ میلی متری می باشد . نیدل های ۸ میلی متری بیش تر از نوع ۱۲٫۷ میلی متری مورد استقبال قرار گرفته است . این نیدل با نام نیدل کوتاه نیز شناخته می شود .
سیلندر بی دی ، از نوع ۳۰ واحدی ، ۵۰ واحدی و ۱۰۰ واحدی موجود می باشد . توصیه می گردد نوع سرنگ را بر اساس میزان دقیق مصرف خریداری نمایید ؛ تا از هدر رفتن محصول و یا نیاز به نگهداری آن به مدت طولانی ، جلوگیری شود . همچنین این سرنگ بر اساس اندازه های ۰٫۵ میلی متر و ۱ میلی متر مدرج شده است تا بتوان دقیق ترین دوز انسولین را تزریق نمود .
از این محصول در مصارف پزشکی – زیبایی نیز به طور گسترده ای استفاده شده است . به علت ظرافت نیدل ها و حداقل میزان اسیب به بافت پوست ، از این محصول در مراکز زیبایی نیز استفاده شده است . از موارد مصرف آن می توان به تزریق ژل ، مزوتراپی ، تزریق فیلر ، بوتاکس و … اشاره نمود .
سرنگ بی دی دارای تاییدیه های CE اروپا بوده ؛ و در شرکت بکتون دیکنسون آمریکا تولید می گردد . خرید این محصول به صورت تک عدد ، بسته های ۱۰ عددی و ۱۰۰ عددی امکان پذیر می باشد .

سرنگ انسولین آنالوگ Unolok :

آیا سرنگ انسولین آنلوگ بهترین سرنگ انسولین است ؟ از انواع سرنگ های انسولین ، می توان به سرنگ انسولین آنالوگ اشاره نمود . این محصول ، در قالب های ۱۰۰ واحدی ، ۵۰ واحدی و … در بازار موجود می باشد که با حجم ۱ سی سی است . این محصول تا حدود زیادی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد استقبال قرار گرفته است . برند انالوگ محصول کشور هند بوده و از سطح کیفی بالایی از نظر علم پزشکی برخوردار می باشد . این سرنگ های انسولین در دو نوع یکپارچه و متصل ، در بازار موجود هستند .
سر سوزن یا نیدل این سرنگ ، دارای گیج ۳۰ می باشد ( یعنی قطر آن ۰٫۳ میلی متر است ) . در نتیجه میزان درد آن هنگام تزریق برای افراد به حداقل می رسد . همچنین طول این سر سوزن ها نیز ۸ میلی متر می باشد . این سر سوزن دارای روکش سیلیکونی بوده ؛ به راحتی در پوست فرو رفته و بعد از تزریق عوارضی همچون سوزش و خارش به همراه نخواهد داشت . تمامی این عوامل ، در راستای تجربه ی بهتر از تزریق انسولین صورت گرفته اند .
بدنه ی پیستون دستگاه ، با درجه بندی ۱ سی سی مشخص شده است . این بدنه از جنس مدیکال پروپلین می باشد .
ساختار پیستون و سیلندر این محصول به گونه ای بوده است که دقیق ترین دوز را تزریق کند . همچنین در پایان ، حداقل فضای مرده را به همراه داشته و حتی الامکان از هدر رفتن انسولین جلوگیری خواهد شد .
بسته بندی این محصول به گونه ای بوده است که هر محصول قابل فروش به صورت تکی ، ده عددی ، صد عددی و … می باشد .
با توجه به ظرافت این نوع سرنگ ، از آن نه تنها برای مصارف تزریق انسولین ، بلکه مصارف ازمایشگاهی نیز استفاده شده است . همچنین در کلینیک های پزشکی نیز از این محصول استقبال شده است .

 

سرنگ انسولین آوا ( بهترین سرنگ انسولین )

آیا سرنگ انسولین آوا  بهترین سرنگ انسولین است ؟  از انواع سرنگ های انسولین ایرانی ، می توان به سرنگ آوا اشاره نمود . این برند سرشناس ، از نمونه های با کیفیتی ست که در کارخانه های داخلی تولید شده و به فراوانی در دسترس می باشد . این محصول مطابق با استاندارد های بین المللی بوده و پروانه ی بهداشت را نیز دریافت نموده است .
این سرنگ در اندازه های نیم میلی لیتر و ۱ میلی لیتر موجود می باشد که انتخاب حجم مورد نظر ، بسته به میزان مصرف انسولین بیمار دارد . در تولید این محصول ، سعی شده است که شرایط تزریق برای بیماران تا حد امکان تسهیل شده و از هدر رفتن هر میزان انسولین ، جلوگیری شود .
برای تسهیل مشاهده ی درجه بندی سرنگ ، یک عدد لنز بزرگ نما روی سیلندر می توان نصب نمود . این لنز بزرگ نما کمک می کند تا درجه بندی راحت تر و واضح تر دیده شود . این قابلیت به خصوص برای افراد میانسالی که باید انسولین تزریق نمایند ، حائز اهمیت است . البته نه تنها میانسالان ، بلکه بسیاری از بیماران دیابتی به ضعف های بینایی دچار هستند . در نتیجه این قابلیت ، از مهم ترین و کاربردی ترین قابلیت های سرنگ انسولین آوا می باشد .

برای تهیه سرنگ انسولین آوا بر روی لینک زیر کلیک کنید

بهترین سرنگ انسولین
بهترین سرنگ انسولین

این سرنگ دارای گیج ۳۱ است . گیج ۳۱ رقمی بالا برای سوزن ها محسوب شده و در نتیجه از ظرافت بسیاری برخودار است . سوزن ها از جنس استیل ضد زنگ بوده که با پوششی سیلیکونی ، مجهز شده اند . این ترکیب ، کمک کرده تا ورود ان به پوست بشدت تسهیل یافته و کمترین درد را برای شخص ایجاد نماید . بعد از تزریق نیز عوارضی همچون خارش در محل تزریق ، قرمزی و هیچ نوع تورمی به وجود نیاید .
با کمک این سرنگ ، می توان به راحتی تزریق را در محل هایی همچون شکم ، پشت بازو ، باسن و … انجام داد . این محصول در بسته بندی هایی با تعداد های متفاوت در بازار موجود می باشد ؛ که هر فرد می تواند بر اساس میزان نیاز خود ، تعداد مورد نظر را خریداری نماید .

سرنگ انسولین اطلس :

آیا سرنگ انسولین اطلس بهترین سرنگ انسولین است ؟  از دیگر برند های معتبر ایرانی ، برند اطلس می باشد . این محصول در دو نوع یکپارچه و دو تکه ( جدا ) در بازار موجود می باشد که انتخاب هر نوع ان به فرد مصرف کننده بستگی دارد . نوع دو تکه ، به علت این که قابلیت چندین بار مصرف را دارد ، بیش از نوع یکپارچه ی آن مورد استقبال قرار گرفته است .
این سرنگ به نحوی طراحی شده است که بهترین تزریق زیر پوستی را به وجود آورد . گیج این سرنگ ها ۳۰ بوده و از برش سه گانه برخوردار شده اند . این نوع برش ، کمک کرده است تا تزریق به بهترین و کم درد ترین حالت ، صورت بگیرد .
در این شرایط ، نه تنها درد کمی برای شخص ایجاد خواهد شد ، بلکه میزان اسیب پوستی نیز به حداقل می رسد . به همین دلیل ، اسیب پوستی در محل ورود سوزن ، بسیار کوچک بوده و به سرعت درمان می شود . در نتیجه ، بیمار می تواند پس از گذشت مدت کوتاهی ، مجددا در همان منطقه تزریق را انجام دهد .
این محصول در انواع ۲ ، ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۵۰ و نیز نوع گاواژ در بازار موجود می باشد .
سرنگ های اطلس ، یکبار مصرف بوده و به صورت کاملا مکانیکی تولید می شوند . هر محصول پیش از ارائه به بازار ، توسط گاز اتیلن اکساید به طور کامل استریل می شود . در نتیجه بعد از تزریق ، هیچگونه عارضه ی میکروبی به وجود نخواهد آمد .

سرنگ انسولین سها :

آیا سرنگ انسولین سها بهترین سرنگ انسولین است ؟  سرنگ انسولین سها G30 در مراکز فروش این محصول موجود می باشد ، محصولی با کیفیت عالی ، ساخت کشور ایران است . این سرنگ مطابق با استاندارد های جهانی ISO 7886 طراحی شده و از استاندارد های ملی ایران ISIRI770 نیز برخوردار می باشد .
ظرفیت این سرنگ ۱ میلی لیتر بوده و گیج آن از رقم ۳۰ برخوردار است . البته بسته به نوع سرنگ ، گیج های ۲۹ و ۳۱ نیز در بازار موجود هستند که انتخاب آن ها به شخص مصرف کننده بستگی دارد . طول این سوزن ها ۱۲ میلی متر می باشد . سر سوزن این محصول از استیل ضد زنگ طراحی شده و عمدتا در انواع یکپارچه در بازار موجود می باشد . یکپارچه بودن محصول ، کمک کرده است که حتی الامکان از نشت انسولین جلوگیری شود ؛ در نتیجه کمترین میزان هدر رفتن انسولین را به همراه خواهد داشت .
این سرنگ در انواع ۳۰ ، ۵۰ و ۱۰۰ واحدی موجود می باشد . معمولا بسته بندی سرنگ های انسولین سها ، در تعداد ۱۰ عدد به بالا هستند .

با توجه به تنوع انواع سرنگ انسولین ، در نهایت انتخاب هر سرنگ ، بسته به نظر شخصی مصرف کننده دارد . با این حال ، رعایت برخی نکات هنگام خرید می تواند در تصمیم نهایی وی تاثیر گذار باشد . اولین نکته این که سرنگ ، باید مطابق با نیاز بیمار به مصرف انسولین مشخص شود . با توجه به این که دوز انسولین ، مستقیما روی میزان سطح گلوکز خون تاثیر گذار است ، لازم است که به اندازه ی سرنگ دقت زیادی شود .
از دیگر عوامل تاثیر گذار در روند خرید ، قیمت محصول است . افراد دیابتی ، نیاز دارند تا مرتبا مورد تزریق انسولین قرار بگیرند . در نتیجه قطعا قیمت محصول ، یکی از فاکتور های تاثیر گذار در روند انتخاب خواهد بود . معمولا سرنگ های خارجی نسبت به نمونه های تولید شده در داخل کشور ، از قیمت بیشتری برخوردار هسند . این امر ، به دلیل لحاظ شدن هزینه های گمرک می باشد . لازم به ذکر است که نمونه های داخلی نیز در عین حال که از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند ، از لحاظ کیفیت نیز می توانند با نمونه های خارجی رقابت کنند .
در نهایت ، ضروریست که این محصول از مکان هایی خریداری شود که دارای تاییدیه های لازم از اداره ی کل تجهیزات پزشکی کشور باشند ؛ تا تضمینی بر سلامت و کیفیت محصولات باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *