بهترین زمان برای تست قند خون

بهترین زمان برای تست قند خون : با دستگاه تست قند خون  ،  لوازم پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

قند خون در طول روز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد . استرس ، مصرف غذا ، پیش از غذا ، کم خوابی ، ورزش ، همه و همه می توانند این میزان را کاهش و یا افزایش دهند .
یکی از تکنولوژی های مدرن که کمک زیادی به افراد دیابتی و سایر افراد کرده است ، دستگاه های تست قند خون در منزل می باشد . این وسیله کوچک و با کارکرد آسان می باشد . به طوری که تمامی افراد با هر سطح دانش و بدون نیاز به اطلاعات پزشکی ، می توانند قند خون خود را بررسی کرده و رقم آن را روی مانیتور دستگاه مشاهده نمایند . همچنین در تمامی ساعات روز ، امکان تست قند خون وجود دارد . اما سوال مهمی که برای اشخاص ایجاد می شود ، این است که

بهترین زمان برای تست قند خون چه زمانی از شبانه روز می باشد ؟

بهترین زمان برای تست قند خون
بهترین زمان برای تست قند خون

بررسی قند خون در هر ساعت از شبانه روز ، اطلاعات خاصی را به فرد نمایش می دهد . انجام این کار به صورت رندوم ، نمی تواند به طور مفیدی فرد را از وضعیت سیستم درون ریز خود آگاه نماید . به عنوان مثال ، بعد از فعالیت های ورزشی ، بعد از مصرف غذا ، بعد از استحمام و … ، زمان های مفیدی برای انجام تست نیستند .
معمولا قند خون ناشتا ، میزان قند خون پایه ی بدن را نشان می دهد . در این ساعات از شبانه روز ، بدن هنوز تحت تاثیر هیچ خوراکی و نوشیدنی قرار نگرفته و میزان پایه ی قند خون را نشان می دهد .
بعد از مصرف غذا ، بدن به مواد مصرف شده واکنش نشان می دهد . انجام تست در این زمان ، به شما کمک می کند تا متوجه شوید بدن شما به چه مقدار تحت تاثیر این نوع غذا قرار گرفته و در صورت افزایش بیش از اندازه ی قند خون ، از مصرف آن به صورت مکرر خودداری نمایید .
به طور کلی ، پزشکان توصیه می کنند تست قند خون حدود ۱۲ ساعت پس از مصرف غذا باشد ؛ و قبل از انجام تست از ورزش ، حمام ، استرس ناگهانی و … دور باشید . این روش کمک می کند تا بتوانید نتایجی دقیق در روز های هفته به دست آورید و در صورت نیاز به مراجعه به پزشک ، بتوانید آن را با پزشک نیز در میان بگذارید . انجام تست به صورت رندوم در ساعات مختلف شبانه روز ، و بدون برنامه ریزی دقیق ، نمی تواند تفسیر مفیدی به همراه داشته باشد .
البته این ساعت برای افراد مختلف ، متفاوت است . بهتر است پیش از برنامه ریزی شخصی ، با پزشک نیز مشورت نمایید تا ساعات دقیق و جزییات نحوه ی تست قند خون را تجویز نماید .

پر فروش ترین دستگاه های تست قند خون کدام است ؟

معرفی بدترین و بهترین دستگاه تست قند خون امسال در لینک زیر کلیک کنید 

بهترین دستگاه تست قند خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *