بهترین داروی گیاهی برای قلب

بهترین داروی گیاهی برای قلب با دستگاه فشار خون تجهیزات پزشکی بی گزند ، بی گزند بمانید

بهترین داروی گیاهی برای قلب

بهترین دارو گیاهی برای قلب :
مشکلاتی که بنا به دلایل مختلف برای قلب انسان پیش می آیند ، می توانند فرد را به زیر تیغ جراحی ببرند . گاهی نیز این مشکلات را می توان با درمان های سنتی و بدون نیاز به عمل جراحی ، حل کرد . البته در هر صورت نیاز به تجویز پزشک متخصص دارد . از جمله مشکلات رایجی که برای قلب پیش می آید ، می توان به گرفتگی عروق ، آنژین قلبی ، آریتمی ،درمان فشار خون بالا . . . اشاره کرد .

به عنوان مثال در صورتی که شخص دچار گرفتگی عروق شود ، در مرحله اول بایستی به پزشک متخصص مراجعه کرده و بر اساس تجویز او ، اقدام کند . در صورتی که پزشک صلاح ببیند ، می توان با درمان های طبی و گیاهی ، این گرفتگی را بر طرف کرد . در شرایطی که میزان این گرفتگی کم باشد ، می توان روش درمان دارویی را در پیش گرفت . رایج ترین داروی گیاهی جهت درمان گرفتگی عروق ، ترکیب لیمو شیرین و سیر می باشد . پس از تهیه این معجون شخص باید به مدت ۳ هفته ، روزی نصف استکان از آن مصرف کند .

 

می تواند قبل و یا بعد از غذا این دارو گیاهی را بخورد . پس از ۳ هفته به مرور رگ ها باز شده و مشکل گرفتگی از بین خواهد رفت . البته ممکن است مدت روند درمان در افراد مختلف ، متفاوت باشد .

بهترین داروی گیاهی برای قلب
بهترین داروی گیاهی برای قلب

گرفتی عروق کرونر نیز ، از دیگر مشکلات قلبی است که ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید . در این حالت نیز بسته به تجویز پزشک ، می توان از دارو های گیاهی استفاده کرد . برخی از گیاهانی که جهت درمان گرفتگی عروق قلبی پیشنهاد شده اند ، شامل فلفل قرمز ، سیر ، تخم شنبلیله ، زنجبیل ، چای سبز ، لیمو ، دارچین ، عسل ، گل گاو زبان و زرد چوبه می باشند .
زرد چوبه از جمله موادی است که در درمان بسیاری از بیماری ها ، مورد استفاده قرار می گیرد . در گیاه زرد چوبه ماده ای وجود دارد که به آن ” کورکومین ” گفته می شود . کورکومین به طور کلی خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدان دارد . وجود این ماده در زرد چوبه باعث شده تا مصرف آن ، از لخته شدن خون در عروق جلوگیری کند . از دیگر خواص گیاه زرد چوبه ، این است که میزان کلسترول ( چربی ) موجود در بدن را به مرور کاهش می دهد . از همین رو به آن دسته از افرادی که بیماری های قلبی و عروقی دارند ، توصیه می شود تا با مصرف زردچوبه ، از شدت و پیشروی بیماری خود بکاهند .
تحقیقان نشان می دهند که وجود کلسترول زیاد در بدن باعث گرفتگی عروق و بروز مشکلات قلبی می شود . در فلفل قرمز ماده ای به نام ” Capsaicin ” وجود دارد ، که این ماده از بروز حمله های قلبی و هم چنین گرفتگی عروق ، جلوگیری می کند . هم چنین مصرف فلفل قرمز باعث می شود تا کلسترول به میزان قابل توجهی ، کاهش پیدا کند .
اسفناج از دیگر سبزی های است که توصیه می شود جهت بهبود و درمان بیماری های قلبی و عروقی ، مصرف شود . این گیاه فوق العاده سرشار از پتاسیم ، فیبر و آهن می باشد . در طب سنتی از اسفناج به دلیل مقدار بالایی از پتاسیم که در آن موجود است ، به عنوان گیاه کاهش دهنده بیماری های قلبی و عروقی ، استفاده می شود .

 

چای سبز یکی از موثر ترین نوشیدنی ها در زمینه درمان انواع بیماری های قلبی و عروقی می باشد . در چای سبز ماده ای به نام ” Catechin ” وجود دارد که این ماده ، به میزان زیادی از کلسترول بدن می کاهد . این امر سبب باز شدن عروقی که دارای گرفتگی هستند و هم چنین تقویت عضلات و ماهیچه های قلب می شود .

بسیار مهم

بهترین دستگاه فشار خون
بهترین دستگاه فشار خون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *